Λονδίνο – Νέα Υόρκη σε 90 λεπτά: Η αμερικανική United έχει ήδη δεσμευτεί να προσφέρει υπερηχητικές πτήσεις μέχρι το 2029
Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την απόσυρση των Concorde, το ενδιαφέρον για τα υπερηχητικά ταξίδια κερδίζει νέο έδαφος με πολλά σούπερ γρήγορα αεροσκάφη να βρίσκονται υπό κατασκευή και ήδη αρκετές αεροπορικές εταιρείες να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον.
Η αμερικανική United έχει ήδη δεσμευτεί να προσφέρει υπερηχητικές πτήσεις μέχρι το 2029. Υπάρχουν όμως και βλέψεις για υπερ – υπερηχητικά ταξίδια, σαν αυτά που συμβαίνουν σε ταχύτητες τύπου Mach 5 –πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου- και πάνω; Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαδρομές Νέα Υόρκη – Λονδίνου μέσα σε μόλις 90 λεπτά, σε σύγκριση με τις περίπου τρεις ώρες του Concorde και των 6-7 ωρών ενός συμβατικού αεροσκάφους.
Είναι όμως κάτι τέτοιο πιθανό; Η Hermeus, μια startup με έδρα την Ατλάντα που ειδικεύεται στην ανάπτυξη υπερηχητικών αεροσκαφών, πιστεύει ότι είναι. Ήδη μάλιστα δοκιμάζει έναν νέο τύπο μηχανής που εκτιμά ότι τελικά θα είναι ικανή να φτάσει ταχύτητες Mach 5 (πάνω από 3.000 μίλια την ώρα). Αν και το εγχείρημα έχει πολύ δρόμο ακόμη – η εταιρεία ελπίζει να απογειωθεί για την πρώτη δοκιμή του πριν το τέλος της δεκαετίας, το 2029- ωστόσο ο σχεδιασμός έχει ήδη ξεκινήσει.
Η εκτιμώμενη χωρητικότητα είναι 20 επιβάτες
Αρχικά, το υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος θα είναι πολύ μικρότερο από τα σημερινά συμβατικά αεροσκάφη, ακόμη και τα Concorde, τα οποία είχαν χωρητικότητα περίπου 100 επιβατών. Η εκτιμώμενη χωρητικότητα είναι 20 επιβάτες, δηλαδή όχι μεγαλύτερη από ένα μεγάλο business jet. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα έχει μόνο μια class και το αντίτιμο θα είναι αντίστοιχο με εκείνο των σημερινών business class εισιτηρίων.
Η εταιρεία δεν μπορεί να υπολογίσει τι αντίτιμο είναι διατεθειμένοι οι άνθρωποι να πληρώσουν για να ταξιδέψουν πέντε φορές πιο γρήγορα, καθώς «δεν μπορείς να απαντήσεις αυτήν την ερώτηση προτού υπάρξει το συγκεκριμένο προϊόν και έχει τα πραγματικά στοιχεία.Η εμβέλεια του αεροπλάνου θα είναι περίπου 4.000 ναυτικά μίλια, αρκετά για υπερατλαντικά δρομολόγια όπως η Νέα Υόρκη προς το Παρίσι, αλλά όχι για τα δρομολόγια όπως το Λος Άντζελες προς το Τόκιο, τα οποία θα απαιτούσαν ενδιάμεση στάση.
Οι διαδρομές πάνω από τη στεριά, όπως η Νέα Υόρκη προς το Λος Άντζελες, αποκλείονται λόγω κανονισμών για τον θόρυβο: το σπάσιμο του φράγματος του ήχου συνοδεύεται από μια δυνατή έκρηξη, η οποία συνήθως πρέπει να συμβαίνει πάνω από το νερό.
Αν και όποτε το υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο γίνει πραγματικότητα, πώς θα είναι να πετάς σε αυτό;
«Θα είναι αρκετά παρόμοιο με το Concorde», λέει η εταιρεία. «Θα επιταχύνετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό, τι στο σημερινό αεροσκάφος, όπου αισθάνεστε να σας σπρώχνουν πίσω στη θέση σας για περίπου 30 δευτερόλεπτα έως ένα λεπτό περίπου.
«Αυτή η εμπειρία θα διαρκέσει ίσως για 10 έως 12 λεπτά. Αλλά μόλις φτάσετε στα 5 Mach, στα 100.000 πόδια περίπου, θα είναι μια πολύ ομαλή βόλτα. Δεν υπάρχει πολλή εναέρια κυκλοφορία εκεί και η ατμόσφαιρα είναι σχετικά ήπια».