Ο Πράσινος Δακτύλιος, ο οποίος μετονομάζεται σε «Καθαρός» επιστρέφει δριμύτερος, με αυστηρότερους περιορισμούς. Για την ακρίβεια περισσότερα από 250.000 οχήματα τα οποία μέχρι σήμερα απολάμβαναν ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα στον Πράσινο Δακτύλιο μένουν εκτός και οι ιδιοκτήτες τους είναι αναγκασμένοι από τις 26 Οκτωβρίου να ακολουθήσουν τον χρυσό κανόνα των μονών-ζυγών.
Υπάρχει, βέβαια, και η εναλλακτική λύση εκείνων των διαδρομών που κινούνται στα όρια του Δακτυλίου και επί της ουσίας τον παρακάμπτουν και τις παρουσιάζει το Car & Motor. Πρόκειται για λιγότερο ή περισσότερο γνωστές οδούς ή λεωφόρους, οι οποίες όπως και στο παρελθόν θα κληθούν να σηκώσουν το βάρος της κυκλοφορίας εκείνων των οχημάτων που απαγορεύονται να κινούνται εντός Δακτυλίου.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και ειδικότερα των Google Maps, μπορείτε όχι μόνον να χαράξετε εκείνη τη διαδρομή που θα σας επιτρέψει να αποφύγετε το ρίσκο της εισόδου στον Δακτύλιο αλλά και να εντοπίσετε εκείνες τις ώρες της ημέρας που οι συγκεκριμένοι δρόμοι δέχονται τη μικρότερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Μία από τις κλασικές εναλλακτικές επιλογές για εκείνους που θέλουν να αποφύγουν τον Δακτύλιο είναι οι κεντρικοί δρόμοι που διασχίζουν την περιοχή του Παγκρατίου. Πρωτίστως η Φιλολάου για εκείνους που κατευθύνονται βόρεια και η Λεωφόρος Υμηττού γι’ αυτούς με νότιο προσανατολισμό.
Αναλυτικότερα,
Στην πρώτη περίπτωση, αυτής της Φιλολάου μέχρι και τις 7.15 το πρωί η κίνηση εμφανίζεται περιορισμένο καθώς στο μεγαλύτερο μήκος της οδούς δεν παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις. Εικόνα αλλάζει και μάλιστα σημαντικά όσο περνά η ώρα, καθώς 45 λεπτά αργότερα υπάρχουν τμήματα του δρόμου στα οποία παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αντιθέτως, η Λεωφόρος Υμηττού διατηρεί την καλή εικόνα της και μετά της 8.00 π.μ, με τα πρώτα «κόκκινα» τμήματα της διαδρομής να εμφανίζονται από μετά τις 8.20 π.μ. στη συμβολή της με την Ηλιουπόλεως. Λύσεις και στα δύο ρεύματα κατεύθυνσης μπορεί να προσφέρει και η Λεωφόρος Μιχαλοκοπούλου το μεγαλύτερο μήκος της οποίας κινείται σχεδόν παράλληλα με τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Πριν τις 8.00 π.μ. η κατάσταση στη Λ. Μιχαλακοπούλου είναι εξαιρετική, με εξαίρεση το ρεύμα της ανόδου στο τμήμα πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη και το Χίλτον, ωστόσο, ακόμα κι αν βρεθεί κανείς εκεί νωρίτερα, είναι σχεδόν βέβαιον ότι θα κινηθεί ταχύτερα σε σχέση με τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Από πολύ νωρίς, πριν τις 7.00 π.μ., αρχίζουν να δημιουργούνται τα πρώτα κυκλοφοριακά προβλήματα στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και ειδικότερα στο ρεύμα της ανόδου, στο ύψος της περιοχής των Εξαρχείων. Το πρόβλημα γίνεται στο συγκεκριμένο τμήμα ακόμα πιο έντονο στη συνέχεια, ενώ κορυφώνεται της απογευματινές ώρες όταν και τα δύο ρεύματα της λεωφόρου παρουσιάζουν ανά τμήμα μεγάλες καθυστερήσεις.
Ανάμεσα στη Λεωφόρο Αχαρνών και τη Λεωφόρο Πατησίων, η πρώτη είναι εκείνη που εμφανίζει καλύτερη ροή ακόμα και τις ώρες αιχμής, τουλάχιστον μέχρι και την Πλατεία Αμερικής στο ρεύμα της ανόδου και από το ύψος της Στρατηγού Καλλάρη (Κάτω Πατήσια) για εκείνους με κατεύθυνση την Ομόνοια. Σημειώστε ότι οι εναλλακτικές διαδρομές που κινούνται πέριξ του Δακτυλίου πρόκειται να επιβαρυνθούν περαιτέρω από την εφαρμογή του μέτρου και μετά, από τη στιγμή μάλιστα που η επιδημιολογική κατάσταση δεν φαίνεται να αλλάζει, όπως άλλωστε και η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.