Κίνηση στους δρόμους τώρα: Αντίστροφα μετράνε οι μέρες για τον «ερχομό» και πάλι του δακτυλίου, ο οποίος θα περιορίσει σε αρκετό βαθμό την αυξημένη κίνηση.
«Κολλημμένα» είναι για ακόμη μια φορά τα αυτοκίνητα σε κεντρικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου, δοκιμάζοντας τα νεύρα των οδηγών που κινούνται στους δρόμους αυτήν την ώρα. Για ακόμη μια ημέρα, η κίνηση σε αρκετούς δρόμους της Αθήνας είναι αρκετά αυξημένη προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο. Η κυκλοφορία διεξάγεται με πολλά προβλήματα, με τους οδηγούς να καλούνται και πάλι να οπλιστούν με υπομονή.
Ειδικότερα, αυτήν την ώρα σύμφωνα με πληροφορίες, αυξημένη κίνηση υπάρχει στους παρακάτω δρόμους:
- Αθηνών-Κορίνθου/Λ. Αθηνών (έξοδος)
- Αθηνών-Λαμίας (Αθηνών έως κόμβος Καλυφτάκη – έξοδος)
- Αθηνών-Λαμίας (κόμβος Καλυφτάκη έως Αθηνών-είσοδος)
- Αλεξάνδρας
- Μεσογείων
- Κατεχάκη (ρεύμα από Ηλιούπολη)
- Λ. Κηφισίας (κάθοδος)
- Βασ. Σοφίας (κάθοδος)
- Βασ. Κωνσταντίνου
- Λ. Συγγρού (άνοδος)
Η επιστροφή του δακτυλίου
Την ίδια στιγμή, αντίστροφα μετράνε οι μέρες για τον «ερχομό» και πάλι του δακτυλίου, ο οποίος θα περιορίσει σε αρκετό βαθμό την αυξημένη κίνηση, καθώς η μετακίνηση στο κέντρο της Αθήνας θα γίνεται με περιορισμούς. Επίσης, αλλαγές έχουν σημειωθεί στους δικαιούχους κάρτας δακτυλίου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων χορηγούνται οι σχετικές άδειες. Για παράδειγμα λιγότερες κάρτες δακτυλίου θα λάβουν οι βουλευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και θα πάρουν 2.
Ψαλίδι προβλέπεται και για τους δημοσιογράφους ωστόσο στα κριτήρια θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς τα ηλεκτρικά, υβριδικά οχήματα, τα εκ κατασκευής αυτοκίνητα αερίου και υγραερίου και από τα Euro 6 όσα εκπέμπουν έως 120 γραμμάρια ανά χιλιοστά CO2. Επιπλέον εξαιρούνται ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α. Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή υπό τον υπουργό Επικρατείας κ. Γιώργο Γεραπετρίτη. Αποφασίστηκε παράλληλα να αναθεωρηθεί και το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων, για τον έλεγχο του οποίου θα υπάρξουν μέτρα αστυνόμευσης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη Δημοτική Αστυνομία.
Στόχος των νέων δεδομένων του δακτυλίου
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα εντός της πόλης που λόγω της πανδημίας αλλά και σοβαρών αλλαγών στα μέσα μετακίνησης, η κυκλοφορία των ΙΧ έχει δημιουργήσει ένα κυκλοφοριακό χάος. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά σε δεύτερο στάδιο αλλαγές και στην γενικότερη φιλοσοφία του δακτυλίου. Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο τραπέζι έχει πέσει η ιδέα των διοδίων χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σκέψη αυτή, αν και εφόσον υιοθετηθεί δεν θα έχει εισπρακτικό χαρακτήρα καθώς τα έσοδα θα επιστρέφουν ως αντισταθμιστικά οφέλη με άλλες δράσεις μέσα στην πόλη.
Το υπουργείο προσανατολίζεται στον εκσυγχρονισμό της κίνησης των οχημάτων μέσα στην πόλη, εκτιμώντας ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες της κυκλοφορίας και αποτελεί ένα μέτρο παρωχημένο. Μελετώνται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.