Ο ΟΑΣΘ πρόκειται να συστήσει στο κοινό τους “Στάσιμους Ελεγκτές” εισιτηρίων μέσα στο επόμενο διάστημα. Αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια του Οργανισμού να σταματήσει την πρακτική ορισμένων πολιτών να μην επικυρώνουν τα εισιτήριά τους όταν χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά τη μετακίνησή τους. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του οργανισμού: «Ο ΟΑΣΘ στοχεύει στο να λειτουργεί αποτρεπτικά η παρουσία των “Στάσιμων Ελεγκτών”, σε όσους δεν έχουν πρόθεση να επικυρώσουν εισιτήριο».
Σημειώνεται δε, ότι οι «Στάσιμοι Ελεγκτές» θα βρίσκονται εντός των λεωφορείων σε ολόκληρο το μήκος της διαδρομής και όχι μόνο σε κάποιες στάσεις, με την παρουσία τους να είναι εμφανής, αφού θα φορούν και ειδική ενδυμασία. Στο μεταξύ, επειδή η έκδοση των προστίμων θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, οι «Στάσιμοι Ελεγκτές» θα χρησιμοποιούν «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και θα έχουν μαζί τους φορητές εκτυπωτικές συσκευές.
Η εκπαίδευση των “Στάσιμων Ελεγκτών”
Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός ξεκίνησε ήδη την εκπαίδευση-επιμόρφωση των ελεγκτών κομίστρου, παλαιών αλλά και νέων, και διοργανώνει σχετικά σεμινάρια, καθώς προγραμματίζεται συνολικότερη αναδιοργάνωση της διαδικασίας ελέγχου κομίστρου. Συγκεκριμένα ο διευθυντής διασφάλισης εσόδων του Οργανισμού Χρήστος Χατζηγεωργίου αναφέρει: «Έχουμε δρομολογήσει την εκπαίδευση περίπου 80 ατόμων, ελεγκτών κομίστρου, οι οποίοι σύντομα θα αναλάβουν τα καθήκοντά τους, κάποιοι από αυτούς με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που ως τώρα λειτουργούσαν». Επίσης, προσθέτει πως «έτσι, ο έλεγχος κομίστρου δεν θα γίνεται μόνο με τον γνωστό τρόπο επιβολής προστίμου, αλλά και με προληπτικό έλεγχο».
Στο μεταξύ, στα σεμινάρια που πραγματοποιούνται, γίνεται ειδική αναφορά στον τρόπο συμπεριφοράς των οδηγών των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, «οι οποίοι θα πρέπει να είναι ευγενικοί απέναντι σε όλους τους επιβάτες, τόσο αυτούς που επικυρώνουν εισιτήριο, όσο και στους παραβάτες», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση. Τέλος, ο τμηματάρχης ελέγχου κομίστρου ΟΑΣΘ Ηλίας Μπινόπουλος τονίζει ότι: «Ο έλεγχος κομίστρου γίνεται πάντα με ευγένεια, ευπρέπεια, σεβασμό στον επιβάτη και χωρίς καμία διάκριση σε οποιονδήποτε».