Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

25

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Συντάξεις: Πώς προχωράει η ένταξη στο ΑΤΛΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συντάξεις: Πώς προχωράει η ένταξη στο ΑΤΛΑΣ

Συντάξεις: Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να ενταχθούν στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» οι συντάξεις αναπηρίας όλων των Ταµείων.

Στην επίσπευση ένταξης περισσότερων κατηγοριών συντάξεων στο σύστημα ψηφιακής απονομής σύνταξης «ΑΤΛΑΣ» στοχεύει η διοίκηση του ΕΦΚΑ, αφού μόνο έτσι θα λυθεί το καυτό πρόβλημα των εκκρεμοτήτων και θα δοθεί η δυνατότητα στους ασφαλισμένους να λαμβάνουν τη σύνταξή τους εντός λίγων µηνών (εφόσον δεν έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ). Μέχρι σήµερα έχουν ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» οι συντάξεις του και οι µεταβιβάσεις λόγω θανάτου. Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να ενταχθούν οι συντάξεις αναπηρίας όλων των Ταµείων και εντός του Δεκεµβρίου η κατηγορία των συντάξεων γήρατος των µισθωτών, η οποία λόγω του μεγάλου όγκου της θα επιφέρει δραστική μείωση του αριθμού των εκκρεμών συντάξεων.

Μέσα στο 2022 έχει δρομολογηθεί η ένταξη στο σύστημα των συντάξεων μη μισθωτών. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ψηφιακές διαδικασίες προκειμένου να αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία και η δυσκινησία του φορέα.

Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Στην υπηρεσία των ασφαλισμένων θα τεθούν έως το τέλος του έτους και οι εξής ηλεκτρονικές υπηρεσίες:

  • Ηλεκτρονική αίτηση για την έκδοση επικουρικής σύνταξης.
  • Ηλεκτρονική αίτηση για επικουρική σύνταξη αναπηρίας.
  • Ηλεκτρονική αίτηση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου.
  • Ηλεκτρονική αίτηση για μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου.
  • Έκδοση σύνταξης με διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση για νέες αιτήσεις.
  • Έκδοση σύνταξης με διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση για τροποποιητικές αποφάσεις.
  • Σύνταξη σε παιδιά αμφοτεροπλεύρως ορφανά.

Σε πλήρη λειτουργία έχει τεθεί ο «Πύργος Ελέγχου», το νέο ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης των εκκρεμών συντάξεων αλλά και εκείνων που εκδίδονται καθημερινά από τις διευθύνσεις απονομών του Οργανισμού, με στόχο να εκδίδονται τρεις συντάξεις ανά υπάλληλο την ημέρα. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονική αυτοματοποίηση του πλήθους των νομοθετικών διατάξεων για τη διευκόλυνση των εισηγητών που ασχολούνται με το έργο της απονομής συντάξεων, με στόχο τη συντόμευση των εν λόγω διαδικασιών προς όφελος των εν αναμονή συνταξιούχων. Παράλληλα, προχωράει  ο σχεδιασμός της δημιουργίας 15 νέων ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που θα δίνουν λύσεις σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, καθώς και σε ζητήματα παροχών προς τους πολίτες. Στόχος είναι, μέχρι το τέλος του 2021, να πραγματοποιούνται 2.000.000 ηλεκτρονικές συναλλαγές τον μήνα, έναντι 1.300.000 που πραγματοποιούνται τώρα.

Έρχεται και το support.gov.gr

Το επόμενο διάστημα θα ενεργοποιηθεί και η υπηρεσία support.gov.gr για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών για ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη ψηφιακή υπηρεσία (πέρα από τις υφιστάμενες myEFKALive και το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555), καθώς θα παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη κατά την πλοήγηση των χρηστών στις ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. Υπενθυμίζουμε ότι έχουν ήδη μονιμοποιηθεί τα ηλεκτρονικά ραντεβού τα οποία θεωρήθηκαν αποτελεσματικά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύεται περαιτέρω η συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ.

Στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας που δίνει έμφαση στον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ προβλέπεται η ψηφιοποίηση της καινούργιας οργανωτικής δομής του φορέα, η οποία θα περιλαμβάνει ενοποιήσεις και τροποποιήσεις του σημερινού, δυσλειτουργικού οργανογράμματος. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν νέες μέθοδοι μάνατζμεντ που θα βασίζονται σε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ενώ με κριτήρια αγοράς θα επιλέγονται και τα στελέχη.

Ελεγχος των υπαλλήλων

Το σχέδιο νόμου θα δίνει έμφαση επίσης στον έλεγχο όσων υπαλλήλων ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους, έλεγχος που αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι θα υπάρξουν μετακινήσεις διευθυντών και υπαλλήλων που δεν θα ανταποκρίνονται στους στόχους που έχουν τεθεί από την διοίκηση. Κυριότερος στόχος είναι ο αυτοματισμός και η ψηφιοποίηση των συναλλαγών πολιτών/εργοδοτών, η διαλειτουργικότητα με άλλες κρατικές υπηρεσίες προκειμένου να ανακτώνται και να ανταλλάσσονται αυτόματα πληροφορίες. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη υποβολής εγγράφων σε έντυπη μορφή, απλοποιούνται και ομογενοποιούνται οι διαδικασίες, ενώ μειώνεται το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποδομών τεχνολογίας πληροφοριών που υποστηρίζουν την κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις