Στη Νότια Κορέα πραγματοποιήθηκε δοκιμαστική πτήση αεροσκάφους με 18 ρότορες που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως αεροταξί στο εγγύς μέλλον. Εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο σύστημα θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα είναι λειτουργικό έως το 2025. Το ασυνήθιστο αεροσκάφος που σχεδίασε η γερμανική εταιρεία Volocopter πραγματοποίησε ένα σύντομο ταξίδι στο αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ την Πέμπτη. Ενας πιλότος το σήκωσε στον αέρα και πέταξε για λίγο μέσα σε έναν καθορισμένο εναέριο διάδρομο. Το αεροσκάφος αστικής εναέριας κινητικότητας (UAM) κάλυψε περίπου 3 χιλιόμετρα, μένοντας κάτω από υψόμετρο 50 μέτρων και έφθασε ταχύτητα 45 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια της πεντάλεπτης πτήσης του.
Ο κύριος σκοπός της δοκιμής ήταν να διαπιστωθεί πόσο καλά λειτουργεί σε περιβάλλον αεροδρομίου, όπου ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητος για την ασφαλή λειτουργία του. Το διθέσιο μοντέλο, το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτρικούς κινητήρες, έκανε την παρθενική του πτήση το 2013. Δημόσια δοκιμαστική πτήση του αεροσκάφους έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Ιντσεον, στο δυτικό τμήμα της Σεούλ. Η Νότια Κορέα ανακοίνωσε πέρυσι τα σχέδιά της για την ανάπτυξη εθνικής υποδομής UAM, επενδύοντας περίπου 65 εκατομμύρια δολάρια στην εν λόγω τεχνολογία.
Η κυβέρνηση ελπίζει να έχει σε πλήρη λειτουργικότητα εμπορικά αεροπορικά ταξί από το 2025, μεταφέροντας μεμονωμένους επιβάτες μεταξύ του Διεθνούς Αεροδρομίου Ιντσεον και της κεντρικής Σεούλ με κόστος περίπου 93 δολάρια ανά διαδρομή – τίμημα σαφώς υψηλότερο από ένα συμβατικό ταξί. Η τιμή αναμένεται να έχει υπερπενταπλασιαστεί έως το 2035, όταν τα UAM θα είναι πιο εύκολα αποδεκτά και θα πιλοτάρονται από αυτοματοποιημένα συστήματα και όχι από ανθρώπους.
Ωστόσο, η Volocopter αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από ένα εγχώριο UAM που που ονομάζεται OPPAV. Ο κατασκευαστής του, το Korea Aerospace Research Institute (KARI), ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει μια δοκιμαστική πτήση το επόμενο έτος.