Μηχανοδηγός τρένου στην Ιαπωνία μηνύει την εταιρεία στην οποία εργάζεται, αφού δέχτηκε μείωση αποδοχών 43 γιέν (0.33 ευρώ) από τον μισθό του, μετά από καθυστέρηση ενός λεπτού για την οποία ισχυρίζεται ότι δεν ήταν δικό του λάθος. Η West Japan Railway Company (JR West) αναφερόμενη στο περιστατικό που συνέβη τον Ιούνιο, είπε ότι παρακράτησε το ποσό εφαρμόζοντας την αυστηρή αρχή της εταιρείας «δεν δουλεύεις, δεν αμείβεσαι». Ο οδηγός, του οποίου το όνομα δεν έχει γίνει γνωστό από τα μέσα ενημέρωσης της χώρας, ζητά την επιστροφή των χρημάτων συν 13 γιέν (0.099 ευρώ) για υπερωρίες, καθώς και αποζημίωση 2,2 εκατομμυρίων γιέν (16.835 ευρώ) για ψυχική οδύνη που προκλήθηκε από την απόφαση του εργοδότη του.
Η υπόθεση είναι μια υπενθύμιση του αξιοζήλευτου ρεκόρ του ιαπωνικού σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ακρίβεια, που ακόμη και πολύ μικρές καθυστερήσεις οδηγούν την εταιρεία να ζητάει επανειλημμένως συγγνώμη από το επιβατικό κοινό. Η διαμάχη προέκυψε όταν ο οδηγός, ο οποίος επρόκειτο να μεταφέρει ένα άδειο τρένο σε αμαξοστάσιο στο σταθμό Οκαγιάμα στην δυτική Ιαπωνία, συνειδητοποίησε ότι περίμενε σε λάθος πλατφόρμα. Αυτό είχε ως συνέπεια να καθυστερήσει κατά ένα λεπτό στην εργασία του ενώ προκάλεσε περαιτέρω καθυστέρηση ενός λεπτού στην άφιξη του τρένου στο αμαξοστάσιο. Η JR West είπε ότι είχε το δικαίωμα να παρακρατήσει το ποσό από την αμοιβή του μηχανοδηγού καθώς εκείνος δεν εργαζόταν κατά τη διάρκεια του λάθους στο οποίο υπέπεσε.
Τι υποστήριξε
Ενώπιον του δικαστήριο της Οκαγιάμα ο μηχανοδηγός υποστήριξε ότι η καθυστέρηση προκλήθηκε από «ανθρώπινο λάθος» και ότι δεν έπρεπε να θεωρηθεί ότι απουσίαζε από την εργασία του, ενώ δεν δημιούργησε πρόβλημα στα υπόλοιπα δρομολόγια. Η εταιρεία αρχικά παρακράτησε 85 γιέν (0.65 ευρώ) για την καθυστέρηση δύο λεπτών, αλλά μείωσε την ποινή στο μισό μετά από παράπονα του μηχανοδηγού στην επιθεώρηση εργασίας. Το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ιαπωνίας σπάνια έχει σημαντικές καθυστερήσεις, με εξαίρεση τις διακοπές που προκαλούνται από σεισμούς και τυφώνες. Στο επιβατικό κοινό που αντιμετωπίζει καθυστερήσεις πέντε ή περισσοτέρων λεπτών παραδίδονται πιστοποιητικά για να αποδείξουν στους εργοδότες και δασκάλους ότι δεν έφταιξαν για την αργοπορημένη προσέλευση τους.
Το 2017, ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία που εξυπηρετεί τα προάστια του Τόκιο ζήτησε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την «σοβαρή ταλαιπωρία» που είχε προκαλέσει, όταν ένα από τα τρένα της αναχώρησε 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα, από το προγραμματισμένο δρομολόγιο.