Νέα εργασιακά… ήθη δημιουργούν ορισμένοι επιχειρηματίες στις Η.Π.Α..Ο ιδρυτής και CEO μιας ραγδαία αναπτυσσόμενης νεοφυούς εταιρείας λογισμικού απέλυσε σε απευθείας σύνδεση μαζί τους, μέσω τηλεδιάσκεψης στο ZOOM, 900 από τους εργαζόμενους της εταιρείας, στο “πλαίσιο της γενικότερης αναθεώρησης των μελλοντικών δραστηριοτήτων της’. “Επικοινωνώ μαζί σας και φοβάμαι ότι δεν έχω ευχάριστα νέα”, είπε ξεκινώντας να μιλάει στους 900 υπαλλήλους του ο Vishal Gal , ο οποίος διευθύνει την Better.com. “Αν συμμετέχετε σε αυτή την τηλεδιάσκεψη, ανήκετε στο γκρουπ των υπαλλήλων της εταιρείας οι οποίοι απολύονται άμεσα”, είπε στη συνέχεια ψυχρά στους εμβρόντητους εργαζόμενους ο αδίστακτος εργοδότης.
Ο Gal δεν σταμάτησε εκεί. αλλά συνέχισε τις δικαιολογίες προς τους υπαλλήλους, λέγοντας τους ότι “μέσα του κλαίει, δεν είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να κάνει περικοπές στην εταιρεία, αλλά αυτό επιβάλλει η επιχειρηματική συγκυρία της εποχής και οι προοπτικές της μελλοντικής ανάπτυξης της better.com. Προσπαθώντας μάλιστα να “χρυσώσει το χάπι” στους 900 απολυμένους , τους είπε ότι θα εισπράξουν όχι μόνο τη νόμιμη αποζημίωση τους, αλλά και μπόνους αποχώρησης.
My heart went out to the 900 employees sacked through Zoom by Vishal Garg. Totally wrong! Do it on a one on one basis. And in person. And not before Christmas and after a $750 mn recent infusion. This is how Corporates get a heartless tag!pic.twitter.com/9aPoFNybKp
— Harsh Goenka (@hvgoenka) December 7, 2021
“Ένιωσα σκουπίδι”
Ένας από τους πρώην, πλέον υπαλλήλους της εταιρείας, είπε μιλώντας στον guardian.co.uk ότι ένιωσε “‘ένα σκουπίδι που απλώς το πετάς στον κάλαθο των αχρήστων”. Οι “σε απευθείας σύνδεση” εκατοντάδες απολύσεις έκαναν το γύρο του διαδικτύου προκαλώντας σάλο. Επιπλέον η better.com είδε τη μετοχή της στο Χρηματιστήριο να κατακρημνίζεται.
Έτσι, λίγες ημέρες μετά ο ιδιοκτήτης της εταιρείας αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει στην αρχική του απόφαση, ζητώντας δημοσίως συγγνώμη, με νέα ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. “Θέλω να ζητήσω συγγνώμη για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκα τις απολύσεις την περασμένη εβδομάδα. Δεν κατάφερα να επιδείξω τον απαιτούμενο σεβασμό και την εκτίμηση στους ανθρώπους που συνεισέφεραν στην Better.com”, έγραψε.
“Πήρα την απόφαση προχωρήσω σε απολύσεις, αλλά η επικοινωνία δεν έγινε με τον σωστό τρόπο. Πράττοντας έτσι, σας ντρόπιασα” συνέχισε και πρόσθεσε: “Ο τρόπος με τον οποίο κοινοποίησα την είδηση χειροτέρευσε μια ήδη δύσκολη κατάσταση. Λυπάμαι βαθιά και δεσμεύομαι να διδαχθώ από την κατάσταση”. “Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευγνώμων για όλα όσα καταφέρατε στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών”, κατέληξε.
Κριτική
Η επικεφαλής του εργασιακού Ινστιτούτου του Ηνωμένου Βασιλείου επέκρινε τον τρόπο με τον οποίο απολύθηκε το προσωπικό της εταιρείας. «Οι κακοί μάνατζερ θα απολύουν άσχημα τους ανθρώπους είτε εικονικά είτε αυτοπροσώπως», σχολίασε. «Αλλά ο σκληρός τρόπος με τον οποίο διεξήχθη αυτό μεγεθύνθηκε από το γεγονός ότι έγινε μέσω βιντεοκλήσης και, μάλιστα, μόνο μίας για 900 άτομα». Συμπλήρωσε ότι «η ενσυναίσθηση ή η απουσία αυτής μετράει». Η συγκεκριμένη εταιρεία διαφημίζει ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία, ώστε να κάνει τη διαδικασία της αγοράς κατοικίας «γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική». Παρά τις απολύσεις επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να εισέλθει σύντομα στο χρηματιστήριο. Η εταιρεία, την οποία ίδρυσε ο Γκάργκ το 2015 σήμερα αποτιμάται στα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατά πολλούς, όμως, η δημοσιότητα που έλαβε εξαιτίας της μαζικής απόλυσης ενδέχεται να επηρεάσει τόσο το μέλλον της.
Πρόκειται για μία επιχείρηση που έρχεται σε άμεση επαφή με πελάτες, προσπαθώντας να τους πουλήσει στεγαστικά δάνεια. Πολλοί από αυτούς έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους με αυτήν. «Θεέ μου, αν συμπεριφέρονται στους υπαλλήλους τους με αυτόν τον τρόπο, αναρωτιέμαι πώς αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους πίσω από την πλάτη τους», σχολίασε μία γυναίκα που είχε στο παρελθόν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της better.com, αλλά πλέον δεν θέλει να έχει καμία σχέση.
Έχει… παρελθόν
Μετά την απόλυση, το περιοδικό Fortune είπε ότι ο Γκαργκ έχει δείξει παρόμοια δείγματα γραφής και στο παρελθόν. Αποδείχθηκε ότι ήταν ο συντάκτης μιας ανώνυμης ανάρτησης, στην οποία κατηγορούσε το απολυμένο προσωπικό της εταιρείας του ότι ουσιαστικά «έκλεβε» από τους συναδέλφους τους, αλλά και τους ίδιους τους πελάτες εξαιτίας της αντιπαραγωγικότητάς τους. Είχε προχωρήσει και σε άλλες προσβολές, υποστηρίζοντας ότι οι λιγότερο παραγωγικοί υπάλληλοι θα έπρεπε να πληρώνονται για μοναχα δύο ώρες δουλειάς και όχι για οκτώ.
Παλιότερα, ένας πρώην υπάλληλός του, είχε διοχετεύσει ένα υπερησιακό μέιλ του προς όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας. «Είστε ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΙ. Είστε ένα μάτσο άχρηστοι. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ. ΜΕ ΝΤΡΟΠΙΑΖΕΤΕ». Το Business Insider ανέφερε ότι μετά την απόλυση 900 υπαλλήλων, ο Γκαργκ πραγματοποίησε μία συνάντηση με το προσωπικό που παρέμεινε στη θέση του. Εξάλλου, η εταιρεία Better.com είχε προσλάβει μεγάλο αριθμό ατόμων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Σήμερα, αναγνωρίζουμε ότι υπερπροσλάβαμε και προσλάβαμε λάθος ανθρώπους, και κάνοντάς το αυτό, αποτύχαμε. Απέτυχα. Δεν ήμουν πειθαρχημένος τους τελευταίους 18 μήνες», είπε στους υπαλλήλους.