Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

23

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Εισιτήριο για το διάστημα: Ένα ταξίδι ζωής που δεν μπόρεσε να γίνει
ΚΟΣΜΟΣ

Εισιτήριο για το διάστημα: Ένα ταξίδι ζωής που δεν μπόρεσε να γίνει

Εισιτήριο για το διάστημα: Ποιος είναι ο Κάιλ Χίπχεν και γιατί δώρισε το εισιτήριο που κέρδισε για το διάστημα

Σχεδόν κανείς δε γνώριζε ότι ο Κάιλ Χίπχεν, πιλότος αεροπορικής εταιρείας θα μπορούσε να ήταν στο αεροπλάνο όταν η SpaceX εκτόξευσε τους πρώτους τουρίστες της στο διάστημα πέρυσι. Αν και τελικά το μυστικό του Χίπχεν αποκαλύφθηκε, έχασε την ευκαιρία να μπει σε τροχιά γύρω από τη Γη επειδή ήταν πάνω από το όριο βάρους. «Πονάει πάρα πολύ», λέει. «Είμαι πολύ απογοητευμένος. Αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό». Ο Χίπχεν, πιλότος της αεροπορικής Endeavor Air της Delta με έδρα τη Φλόριντα, μοιράστηκε την ιστορία του στο Associated Press κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA.

Τη θέση του την έδωσε στον Κρις Σεμπρόσκι, μηχανικό δεδομένων στο Έβερετ της Ουάσιγκτον. Οι δυο τους έμεναν μαζί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 ενώ φοιτούσαν στο Embry-Riddle Aeronautical University. Ανήκαν επίσης σε μια ομάδα υπεράσπισης του διαστήματος, που πήγαινε στην Ουάσιγκτον για να προωθήσει τα εμπορικά διαστημικά ταξίδια.

Παρά το γεγονός ότι ζούσαν σε αντίθετες ακτές, ο Χίπχεν και ο Σεμπρόσκι συνέχισαν να ανταλλάσσουν διαστημικές ειδήσεις και να υπερασπίζονται τον σκοπό. Κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να αντισταθεί όταν ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Shift4 Payments, Τζάρνετ Ισαάκμαν, έκανε κλήρωση για μια θέση στην πτήση που αγόρασε από τον Ίλον Μασκ της SpaceX.

view of Earth and satellite
Ο Χίπχεν δήλωσε συμμετοχές αξίας 600 δολαρίων

Ο Σεμπρόσκι, έτοιμος να ξεκινήσει μια νέα δουλειά στη Lockheed Martin, πλήρωσε 50 δολάρια. Για την κλήρωση μαζεύτηκαν 72.000 συμμετοχές και κανένας τους δεν φανταζόταν ότι θα κέρδιζε και γι αυτό δεν μπήκαν στον κόπο να το πει ο ένας στον άλλον.

Στις αρχές Μαρτίου, ο Χίπχεν άρχισε να λαμβάνει emails που του ζητούσαν λεπτομέρειες για τον εαυτό του. Τότε διάβασε τα μικρά γράμματα του διαγωνισμού: Ο νικητής έπρεπε να είναι κάτω από 2 μέτρα και 113 κιλά. Εκείνος ήταν 1,8 μέτρα και 150 κιλά.

Ως μηχανικός αεροδιαστημικής και πιλότος, ο Χίπχεν γνώριζε ότι το όριο βάρους ήταν ένα ζήτημα ασφάλειας που αφορούσε τα καθίσματα και δεν μπορούσε να ξεπεραστεί. «Προσπαθούσα να καταλάβω πώς θα μπορούσα να χάσω τα παραπάνω κιλά σε έξι μήνες, κάτι που, είναι δυνατό, αλλά δεν είναι το πιο υγιές πράγμα στον κόσμο», λέει ο ίδιος.

Ο Ισαάκμαν, ο χορηγός της διαστημικής πτήσης, επέτρεψε στον Χίπχεν να επιλέξει έναν αντικαταστάτη. «Η προθυμία του Κάιλ να χαρίσει τη θέση του στον Κρις ήταν μια απίστευτη πράξη γενναιοδωρίας», δήλωσε. Ο Ισαάκμαν παρουσίασε τους επιβάτες του στα τέλη Μαρτίου: έναν βοηθό γιατρού του St. Jude που νίκησε τον καρκίνο ως παιδί, έναν καθηγητή κολεγίου που ήταν ο νικητής του Shift4 Payments και τον Σεμπρόσκι.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις