Μαθητής φόρεσε φούστα στο Ίλιον: Τι δήλωσαν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του 15μελούς του μουσικού σχολείου
Συγκινητικό είναι το κύμα συμπαράστασης που έχει ξεσηκωθεί με αφορμή το περιστατικό που εκτυλίχθηκε στο μουσικό σχολείο στο Ίλιον, όπου μαθητής εμφανίστηκε με φούστα και ο καθηγητής προχώρησε σε φραστική επίθεση. Το προεδρείο του 15μελους υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, πως δεν υπήρξε «τιμωρία ή κάτι σχετικό με αυτό, όλα λύθηκαν ενδοσχολικά». Ωστόσο, το γεγονός ότι ο εκπαιδευτικός εκστόμισε άσχημη κουβέντα αναφέρεται και από τις δύο πλευρές. Από τον γονέα που κατήγγειλε τη συμπεριφορά του καθηγητή και από το ίδιο το σχολείο.
Τι λένε μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου στο protothema.gr
Ο καθηγητής, θέλοντας να επιπλήξει τον μικρό μαθητή, προέβη σε προσβλητικό χαρακτηρισμό, καθώς φέρεται να είπε στο παιδί «είσαι ντροπή της κοινωνίας». Σε μια συγκινητική κίνηση, που αποδεικνύει την έμπρακτη συμπαράστασή τους, προχώρησαν οι συμμαθητές του 12 αγοριού. Τα κορίτσια εμφανίστηκαν με παντελόνι και γραβάτα και τα αγόρια με φούστα. Φωτογραφίες από το μουσικό σχολείο Ιλίου κυκλοφόρησαν και στα κοινωνικά δίκτυα με το σύνθημα «Τα ρούχα δεν έχουν φύλο». Ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος του 15μελούς του μουσικού σχολείου μίλησαν στο protothema.gr και τόνισαν ότι το δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη ανάμεσα σε μαθητή και καθηγητή έχει λήξει και «πλέον όλα κυλούν φυσιολογικά στο σχολικό τους συγκρότημα».
Το θέμα πήρε διαστάσεις
Ο πρόεδρος του 15μελούς του μουσικού σχολείου υπογράμμισε τα εξής: «Στο σχολείο μας έγινε συμβάν το οποίο λύθηκε ενδοσχολικά. Υπήρχε ένα παιδί, το οποίο ήρθε στο σχολείο με φούστα και κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, ένας καθηγητής τον βρήκε στο προαύλιο κάνοντάς του σχόλιο για την φούστα. Το σχόλιο που αναφέρθηκε και στο διαδίκτυο και που ισχύει ήταν η κουβέντα του καθηγητή προς το παιδί ότι είσαι η ντροπή της κοινωνίας.
Αυτό το περιστατικό λύθηκε ενδοσχολικά και η σχολική μας κοινότητα το αντιμετώπισε. Καταρχάς να πούμε ότι δεν υπήρξε τσακωμός μεταξύ του παιδιού και του καθηγητή. Απλά ο καθηγητής βλέποντας το παιδί πήγε εκεί να του μιλήσει, λέγοντας του και αυτήν την άσχημη κουβέντα. Επειδή διαβάσαμε διάφορα πράγματα που δεν ισχύουν, όπως παράδειγμα, ότι το παιδί αποβλήθηκε, τιμωρήθηκε και πως έφυγε από το σχολείο μας, έχω να πω ότι δεν ισχύει τίποτα από αυτά, το θέμα λύθηκε όμορφα μέσα στο σχολείο και όλα είναι καλά».
Μάλιστα, ο αντιπρόεδρος του 15μελούς του σχολείου τόνισε χαρακτηριστικά τα εξής: «Τιμωρία ή κάτι σχετικό με αυτό, δεν υπήρξε, όλα λύθηκαν ενδοσχολικά. Εγώ αυτό που θέλω να συμπληρώσω είναι ότι αφού μαθεύτηκε το περιστατικό της διένεξης του παιδιού με τον καθηγητή για το ντύσιμό του, την επόμενη μέρα μεγάλο μέρος των μαθητών του σχολείου μας, αποφάσισαν να έρθουν στο σχολείο με φούστες ως ένδειξη συμπαράστασης του παιδιού. Γενικά το θέμα της ομοφυλοφιλίας συζητείται πολύ στις μέρες μας αλλά δεν είναι κάτι το οποίο μπορούμε να πούμε τώρα. Να πούμε ότι υπήρξε μεγάλη παραπληροφόρηση ως προς το τι έγινε αλλά και το πως διαχειρίστηκε η σχολική κοινότητα το περιστατικό και για αυτό επιλέξαμε να μιλήσουμε σε σας προκειμένου να απαντηθούν κάποια πράγματα».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο καθηγητής μόλις αντίκρισε τον μαθητή, άρχισε να τον προσβάλει
«Το σκηνικό έγινε Τρίτη μεταξύ ενός καθηγητή και ενός μαθητή της 1η Γυμνασίου. Το παιδί αν θέλει ή αισθάνεται κορίτσι είναι δικαίωμα του και δεν αφορά κανέναν πέρα από εκείνο και την οικογένεια του. Ο καθηγητής, σύμφωνα με τα παιδιά, έκανε ξεφτίλα το παιδί μπροστά σε όλη την τάξη. Έφτασε στο σημείο να το αποκαλέσει: “Nτροπή της κοινωνίας”. Το έβγαλε έξω από την τάξη και το έστειλε στο γραφείο της διεύθυνσης. Ειδοποιήθηκαν μέχρι και οι γονείς του παιδιού που πήγαν στο σχολείο και όπως ήταν φυσικό ζήτησαν εξηγήσεις».
Οι ενέργειες του υπουργείου Παιδείας
Έρευνα διέταξε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, για το περιστατικό, όπως δήλωσε στο «protothema.gr», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης «διετάχθη έρευνα προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες, όπου και αν υπάρχουν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία». Ο γενικός γραμματέας πραγματοποίησε σύσκεψη με την Διευθύντρια του σχολείου και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής, όπου δόθηκε διαβεβαίωση ότι στο σχολείο εξομαλύνθηκε η κατάσταση. Από το υπουργείο μεταφέρθηκε ότι το μοντέλο που προωθείται «είναι το σχολείο να είναι δημοκρατικό, και να το διέπουν αρχές ισότητας και ίσων ευκαιριών» και υπογραμμίστηκε ότι θα διερευνηθεί, αν δημιουργήθηκαν οι συνθήκες που δεν ευνοούν στο εν λόγω σχολείο, τις ίσες ευκαιρίες.
«Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν κάποιες ευαισθησίες για να χειριστούν τέτοιου είδους θέματα αλλά και γνώσεις», λένε στο υπουργείο Παιδείας και για το λόγο αυτό περίπου 80.000 εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί, προκειμένου να ανταποκριθούν στα προγράμματα αγωγής υγείας και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες. Στα σχολεία υπάρχει ένας προτεινόμενος από το Ινστιτούτο εκπαιδευτικής Πολιτικής Κανονισμός, ο οποίος βασίζεται στην κείμενη νομοθεσία και στον οποίο βασίζονται διάφορες σχολικές λειτουργίες. Όπως εξηγεί o ταμίας της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου «κάθε σχολείο έχει έναν εσωτερικό κανονισμό, με τον οποίο συμφωνεί ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων, ο οποίος καθορίζει κάποια πράγματα στην σχολική καθημερινότητα. Μεταξύ αυτών μπορεί να συμφωνηθεί και το ντύσιμο των μαθητών». Σε κάθε περίπτωση, λέει ο εκπαιδευτικός, οι καθηγητές πρέπει να επιμορφώνονται και να έχουν την συνδρομή ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.