Πότε ανάβω φλας - αλάρμ: Η πλειοψηφία των οδηγών έχει παρερμηνεύσει την έννοια των αλάρμ και των φλας.
Η σωστή χρήση των αλάρμ και των φλας δεν είναι δεδομένη στη χώρα μας, με αρκετούς οδηγούς να ενημερώνουν με λάθος τρόπο τα επερχόμενα οχήματα, για τον ελιγμό που πρόκειται να πραγματοποιήσουν. Όπως αναφέρει το car & motor, γ πλειοψηφία των οδηγών έχει παρερμηνεύσει την έννοια των αλάρμ και των φλας και όταν τα χρησιμοποιεί, συνήθως το κάνει λανθασμένα. Οι Έλληνες οδηγοί χρησιμοποιούν τα φλας μόνο όταν πρόκειται να στρίψουν και για όλες τις άλλες περιπτώσεις στάσης ή στάθμευσης χρησιμοποιούν τα αλάρμ.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι υπάρχει νόμος, που αναφέρει πότε πρέπει να χρησιμοποιούμε το καθένα. Τα αλάρμ ή σύστημα φωτεινού συναγερμού ή φώτα έκτακτης ανάγκης όπως τα αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τρίτους από την ακινησία. Εκτός από την περίπτωση ακινησίας του οχήματος, επιτρέπεται να τεθούν σε λειτουργία τα αλάρμ, μόνο όταν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου από το δικό μας όχημα. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η χρήση των αλάρμ τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ.
Πότε χρησιμοποιούνται τα φλας
Σχετικά με την χρήση των φλας, θα πρέπει θυμίσουμε ότι επιβάλλεται η χρήση τους από τον οδηγό που προτίθεται να πραγματοποιήσει ελιγμό για αλλαγή πορείας ή στάθμευση και στάση. Πρώτα απ’ όλα όμως οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να κάνει τον ελιγμό χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών του δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
Τώρα βέβαια, εάν πάτε να παρκάρετε σε μια πλευρά του δρόμου με την χρήση του αντίστοιχου φλας, το πιθανότερο είναι να μην μπορέσετε να πραγματοποιήσετε τον ελιγμό. Και αυτό γιατί ο επερχόμενος οδηγός θα νομίζει ότι θέλετε να στρίψετε στο τέλος του δρόμου και όχι να σταθμεύσετε. Σε κάθε περίπτωση το σωστό και το νόμιμο είναι να ενεργοποιήσουμε το αντίστοιχο φλας κάθε φορά που θέλουμε να παρκάρουμε. Όσον αφορά το πρόστιμο για την μη χρήση των φλας, αυτό είναι στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.