Επιστροφή στην κανονικότητα Ελλάδα: Πως άλλαξε το τοπίο της ψυχαγωγίας και της εξόδου στην postCovid εποχή

ΕΛΛΑΔΑ

Επιστροφή στην κανονικότητα Ελλάδα: Πως άλλαξε το τοπίο της ψυχαγωγίας και της εξόδου στην postCovid εποχή

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Επιστροφή στην κανονικότητα Ελλάδα: Από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» δεν πρέπει να αναμένεται πριν το 2024

12.02.2022 | 13:06

Πόσο άλλαξαν οι συνήθειες των Ελλήνων λόγω κορωνοϊού; Και πότε θα γίνει η επιστροφή στην κανονικότητα για την εστίαση; Αυτά και πολλά άλλα απαντά νέα έρευνα. Ποιες είναι οι ανάγκες του HoReCa στη χώρα μας; Πως άλλαξε το τοπίο της ψυχαγωγίας και της εξόδου στην postCovid εποχή; Ποια προϊόντα χρειάζεται ο καταναλωτής και δεν έχουν ακόμα δημιουργηθεί; Ποιες αναπάντεχες συνέργειες μπορούν να προκύψουν; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που απαντάει η έρευνα που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τις εταιρείες MSPS και Αlternative, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν εχθές στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022.

Από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» δεν πρέπει να αναμένεται πριν το 2024 ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει στις συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά την έξοδο για διασκέδαση. Συγκεκριμένα, βγαίνουν νωρίτερα (από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ.), όλο και συχνότερα βγαίνουν για ποτό μετά τη δουλειά. Οι παρέες είναι συνήθως μικρότερες, οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό. Η διανομή «κατ’οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής ενώ οι «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα, ήδη έχει μειωθεί 6% στα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ -μπαρ, 20% στα fast food, 37% στα μπαρ -εστιατόρια, 30% στα μπαρ και 51% στα club.

Η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης 32% καταγράφεται στους συσκευασμένους χυμούς με ή χωρίς ζάχαρη, στο τσάι σημειώνεται πτώση 29%, στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό πτώση 27% και στα ενεργειακά ποτά πτώση 24%.

Ο βασικός λόγος για τον περιορισμό της διασκέδασης εκτός σπιτιού και την προτίμηση της κατ’ οίκον διασκέδασης είναι η εξοικονόμηση χρημάτων για το 70% ενώ 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερο ασφάλεια. Σχεδόν ένας στους δυο (ποσοστό 46%) δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία. Επίσης, 1 στους 2 (ποσοστό 55%) αναφέρει ότι καταναλώνει το ίδιο ενώ το 37% (4 στους 10) δηλώνει ότι καταναλώνει λιγότερο.

Οι Έλληνες αναζητούν νέα καινοτόμα προϊόντα

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δεν σταματούν να αναζητούν νέα καινοτόμα προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, η Coca-Cola Τρία Έψιλον ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με το premium φυσικό μεταλλικό νερό Lurisia. Το συγκεκριμένο προϊόν θα είναι διαθέσιμο σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας και πολυτελή ξενοδοχεία. Το αρχικό πλάνο για το 2022 είναι το προϊόν να διατίθεται σε 550 σημεία πανελλαδικά. Η Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, μιλώντας σε δημοσιογράφους σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa, εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία των εργασιών της εταιρείας τη φετινή χρονιά, λόγω της ανάκαμψης του κλάδου HORECA (Hotel, Restaurant, Catering), αλλά και τις προβλέψεις για μια πολύ καλή τουριστική χρονιά.

Αναφερόμενη στην αύξηση του ενεργειακού κόστους τόνισε ότι ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο και εκτίμησε ότι από τον Απρίλιο θα υπάρξει αποκλιμάκωση. «Δεν θα επιστρέψουμε ποτέ στο σημείο που ήμασταν αλλά σε συνδυασμό με μια πολύ καλή τουριστική σεζόν που θα έρθει θα αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις που θα προέλθουν από την ενέργεια» είπε χαρακτηριστικά.

Εστιάζοντας στην περυσινή χρονιά σημείωσε ότι ήταν «πολύ δύσκολη, λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία». Οι πωλήσεις έως και τον Ιούνιο στην αγορά του HoReCa ήταν στο -40%. Υπήρξε μία ανάκαμψη πωλήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όταν έφτασαν στα επίπεδα του 2019 για περίπου έξι εβδομάδες και ακολούθησε η σταδιακή τους βελτίωση σε σύγκριση με το 2020, απέχοντας ωστόσο σημαντικά από το 2019. Σημειώνεται ότι η εταιρεία από τις 17 Ιανουαρίου προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα που διαθέτει στην ελληνική αγορά οι οποίες μεσοσταθμικά είναι 5,2% και κυμαίνονται από 4,5% έως 6%.

Ετικέτες
Exit mobile version