Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

22

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Φορολογική ενημερότητα: Με εξπρές διαδικασίες και χωρίς ταλαιπωρία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογική ενημερότητα: Με εξπρές διαδικασίες και χωρίς ταλαιπωρία

Φορολογική ενημερότητα: Σημαντική διευκόλυνση στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων.

Με εξπρές διαδικασίες και χωρίς ταλαιπωρία για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες που συναλλάσσονται με το δημόσιο οι αρμόδιοι φορείς αντλούν από την ΑΑΔΕ τα αποδεικτικά φορολογικής ενημερότητας προκειμένου να πληρωθούν οι προμηθευτές. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι φορείς του Δημοσίου που λαμβάνουν μέσω διαλειτουργικότητας το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας ανέρχονται πλέον σε 69, από 36 που ήταν το 2020. Με τον τρόπο αυτό, μέσα στο 2021 διατέθηκαν αυτοματοποιημένα περισσότερες από 340.000 φορολογικές ενημερότητες, απαλλάσσοντας τους προμηθευτές του Δημοσίου (πολίτες και επιχειρήσεις) από αντίστοιχο αριθμό επισκέψεων.

Με βάση τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η διαδικτυακή υπηρεσία διατίθεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι αναγκαίες πληροφορίες της φορολογικής ενημερότητας αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Υπενθυμίζεται ότι η υπηρεσία τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020 με τη Βουλή των Ελλήνων να γίνεται ο πρώτος φορέας που την αξιοποιεί, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους ακολούθησε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος. Η λίστα των φορέων που αξιοποιούν τη συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία επεκτείνεται διαρκώς με την προσθήκη νέων.

Ο πολίτης στο επίκεντρο

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι «στον σχεδιασμό μας ο πολίτης βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο: κάθε υπηρεσία που υλοποιούμε είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητα εκείνου που συναλλάσσεται με το κράτος. Το γεγονός ότι τον περασμένο χρόνο μόνο από την ψηφιακή διάθεση φορολογικής ενημερότητας αποφύγαμε 340.000 ουρές αντανακλά το μέγεθος της προστιθέμενης αξίας που παράγει η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η διασύνδεση των συστημάτων. Προσθέτοντας διαρκώς νέες υπηρεσίες και επεκτείνοντας τις υπάρχουσες σε περισσότερους φορείς, δίνουμε στη χώρα την ώθηση ώστε να εξακολουθήσει να καταγράφει εκθετική πρόοδο στις ψηφιακές συναλλαγές».

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι «η αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας αποτέλεσε μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες μας και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το γεγονός ότι δύο χρόνια μετά διευκολύνει σε τέτοιο βαθμό τους προμηθευτές του Δημοσίου. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, εξοικονομούνται ανθρωποώρες υπαλλήλων, επιταχύνονται οι σχετικοί έλεγχοι και οι πληρωμές, μειώνοντας τη γραφειοκρατία τόσο για τη Διοίκηση, όσο και για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που συναλλάσσονται με το Δημόσιο πιο απλά και πιο γρήγορα».

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις