Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

23

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Πόλεμος Ουκρανία: Πώς επηρεάζει οικονομικά την Ελλάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόλεμος Ουκρανία: Πώς επηρεάζει οικονομικά την Ελλάδα

Πόλεμος Ουκρανία: Σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση του οίκου Wood, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα θα φτάσει στο 8,4%, κάτι που προφανώς συνεπάγεται αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη καταναλωτή ο πληθωρισμός «σκαρφάλωσε» στο 6,3%, από το 5,5% που ήταν τον Ιανουάριο. Ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο έφτασε το 6,2%, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ, ωστόσο τα… χειρότερα έπονται. Θεωρείται πλέον εξαιρετικά πιθανό να προσεγγίσει ή και να ξεπεράσει το «φράγμα» του 7% τον Φεβρουάριο. Ο πληθωρισμός συνεχίζει να καταρρίπτει ρεκόρ και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ειδικότερα στην ευρωζώνη έσπασε νέο ρεκόρ τον Φεβρουάριο φτάνοντας το 5,8% λόγω της ανόδου των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Τον Ιανουάριο, ο πληθωρισμός είχε φτάσει το 5,1%, που ήταν και τότε το υψηλότερο επίπεδο που είχε καταγραφεί από την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία από τον Ιανουάριο 1997 που άρχισε να καταγράφεται αυτός ο δείκτης για τις 19 χώρες που είχαν υιοθετήσει το ενιαίο νόμισμα. Από το Νοέμβριο, ο πληθωρισμός καταγράφει κάθε μήνα νέο ιστορικό ρεκόρ.

Σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση του οίκου Wood, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα θα φτάσει στο 8,4%, κάτι που προφανώς συνεπάγεται αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, που θα σε συνδυασμό με τη ενεργειακή ακρίβεια, θα δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους πολίτες και τη διαβίωσή της. Άκρως δυσμενείς είναι οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό στην Ευρωζώνη, που θα εκτοξευτεί στο 11,7%.

Τον Ιανουάριο του 2022, η αύξηση κατά 6,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των τιμών των ακόλουθων ομάδων αγαθών και υπηρεσιών:

  • 5,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.
  • 7,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 22,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 3,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 11,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις