Ελεγχόμενη στάθμευση Αθήνα: Επεκτείνεται σε τρεις γειτονιές

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ελεγχόμενη στάθμευση Αθήνα: Επεκτείνεται σε τρεις γειτονιές

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Ελεγχόμενη στάθμευση Αθήνα: Αντιδρούν οι κάτοικοι

20.03.2022 | 19:00

Δήμος Αθηναίων: Σε τρεις επιπλέον αθηναϊκές γειτονιές (Μετς, Ιλίσια, περιοχή Μακρυγιάννη) πρόκειται να επεκταθεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης που έλαβε έγκριση -κατά πλειοψηφία- στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων και παίρνει το δρόμο της για το δημοτικό συμβούλιο, σε επικείμενη συνεδρίαση.

Το σχέδιο της δημοτικής αρχής Κώστα Μπακογιάννη προβλέπει την επέκταση του μέτρου σε τρεις νέες ζώνες, δημιουργώντας 682 θέσεις στάθμευσης με αντίτιμο και 1.996 θέσεις στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους, υπολογίζει ετήσια έσοδα για τον δήμο ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ και φέρνει αλλαγές στη γενικότερη τιμολογιακή πολιτική. Αντιδράσεις έχουν καταγραφεί κυρίως από την πλευρά του Μετς, με τους κατοίκους να λένε ένα ξεκάθαρο «όχι» στο μέτρο.

Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης εφαρμόζεται σήμερα σε 12 ζώνες. Με την προτεινόμενη επέκταση (Γ’ Φάση) προστίθενται ακόμα τρεις, που οριοθετούνται από τους εξής δρόμους:

1. Ιλίσια: Μιχαλακοπούλου, Αλκμάνος, Δημητρέσσα, Ι. Δραγούμη, Διοχάρους, Στενών Πόρτας, Μπιγλίστας, Ευφρονίου και Βασ. Αλεξάνδρου (135 θέσεις επί πληρωμή, 940 μόνιμων κατοίκων)

2. Μετς: Καρέα, Αρδηττού, Βασ. Κωνσταντίνου, Ερατοσθένους, Αρχιμήδους, Λογγίνου και Ιόλης (112 θέσεις επί πληρωμή, 403 μόνιμων κατοίκων)

3. Μακρυγιάννη: Δ. Αρεοπαγίτου, λ. Συγγρού, Μπότσαρη Τούσα, Βεΐκου, Δράκου, Γαριβάλδη και Ροβ. Γκάλι (434 θέσεις επί επληρωμή, 646 μόνιμων κατοίκων).

Η Γ’ Φάση

Η Γ’ Φάση είχε προβλεφθεί επί δημοτικής αρχής Γιώργου Καμίνη, αλλά απορρίφθηκε από συλλογικούς φορείς και το συμβούλιο της 2ης Δημοτικής Κοινότητας, το οποίο ωστόσο στη συνέχεια -μετά την αλλαγή δημοτικής αρχής- ενέκρινε το σχέδιο, με τα μέλη της παράταξης Μπακογιάννη να «υπερψηφίζουν το ίδιο ακριβώς σχέδιο που είχαν καταψηφίσει πριν από δύο χρόνια ως αντιπολίτευση», όπως έχει καταγγείλει η «Λαϊκή Συσπείρωση». Από εκεί και πέρα η προτεινόμενη επέκταση προωθήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, αναβλήθηκε προκειμένου να παραταθεί η διαβούλευση η οποία, πέρα από τις τυπικές διαδικασίες, ουδέποτε έγινε σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο, σύμφωνα με κατοίκους του Μετς.

Από τη συγκεκριμένη γειτονιά υπάρχουν αντιδράσεις για την επέκταση του συστήματος, καθώς θεωρείται ότι η πολεοδομική της ιδιομορφία και τα πολλά μικρά δρομάκια δεν προσφέρονται για την εφαρμογή ανάλογων ρυθμίσεων.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο «Αρδηττός», με την προτεινόμενη επέκταση:

*καταργούνται περισσότερες από 150 θέσεις που σήμερα χρησιμοποιούν οι κάτοικοι, καθώς επιβάλλεται απαγόρευση της στάθμευσης σε μια σειρά δρόμων,

*προτείνονται μόλις 403 θέσεις μόνιμων κατοίκων ενώ υπάρχουν πολλαπλάσιες ανάγκες,

*εξαναγκάζονται σε επί πληρωμή πάρκινγκ όσοι μόνιμοι κάτοικοι «περισσεύουν» από τις προτεινόμενες δωρεάν θέσεις.

Η προτεινόμενη επέκταση «όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, αλλά δημιουργεί έναν ακόμη εφιάλτη στους κατοίκους και τους εργαζόμενους», αφού «προσθέτει νέα βάρη στους πολίτες χρεώνοντας ακόμα και τον δημόσιο χώρο» περιγράφεται σε ψήφισμα της Επιτροπής Κατοίκων Μετς – Πλ. Βαρνάβα – Πλ. Πλαστήρα, που συγκέντρωσε 370 υπογραφές και εστάλη στη δημοτική αρχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής υπήρξε προφορική δέσμευση της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη ότι η γειτονιά του Μετς θα εξαιρεθεί από το μέτρο.

Από την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις τρεις νέες ζώνες, ο Δήμος Αθηναίων υπολογίζει ετήσια έσοδα περίπου 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 809.000 ευρώ αναμένονται από τέλη στάθμευσης και 2,178 εκατ. ευρώ (δηλαδή πάνω από τα 2/3) αναμένονται από κλήσεις για παραβάσεις.

Τιμολογιακές αλλαγές

Την κατάργηση της ξυστής κάρτας του 0,5 ευρώ και τη μείωση του κόστους 3ωρης στάθμευσης σε 5 (από 6) ευρώ προτείνει επίσης η δημοτική αρχή συνολικά για την επί πληρωμή στάθμευση. Αυτό σημαίνει και κατάργηση της δυνατότητας πάρκινγκ μιάμισης ώρας, με την τιμολογιακή πολιτική να διαμορφώνεται ως εξής:

*1 ώρα – 1 ευρώ

*2 ώρες – 2 ευρώ

*3 ώρες – 5 ευρώ

Η μείωση του κόστους της τρίωρης στάθμευσης κατά 1 ευρώ φαίνεται και αυτή να εξυπηρετεί στόχους καλύτερης εισπραξιμότητας και όχι ανακούφισης των οδηγών που στις παρούσες συνθήκες έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ραγδαία άνοδο των τιμών καυσίμων. Σύμφωνα με αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, η στρογγυλοποίηση της κάρτας τριών ωρών γίνεται λόγω ελάχιστης ζήτησης, αλλά και λανθασμένης ενημέρωσης λιανοπωλητών καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να προμηθεύουν οδηγούς με τρεις κάρτες του 1 ευρώ (δηλαδή συνολικής αξίας 3 ευρώ) αντί για 6 ευρώ συνολικά.

Την ίδια στιγμή, για τις θέσεις επιβίβασης πελατών που έχουν δεσμευτεί από ξενοδοχεία, το ετήσιο τέλος καθορίζεται σε 100 ευρώ/μέτρο, από τα 1.800 ευρώ ετήσιο τέλος που προβλέπεται σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που είχε καταγγείλει «σκανδαλώδεις μειώσεις σε μεγαλοξενοδόχους».

Exit mobile version