Κίνα αεροπλάνο – Boeing 737: Τι λένε οι ειδικοί για τη συντριβή, τι προσπάθησε να κάνει ο πιλότος

ΚΟΣΜΟΣ

Κίνα αεροπλάνο – Boeing 737: Τι λένε οι ειδικοί για τη συντριβή, τι προσπάθησε να κάνει ο πιλότος

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Κίνα αεροπλάνο - Boeing 737: Όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι» κατά την τελική βουτιά

22.03.2022 | 10:48

Σοκ προκάλεσε χθες η είδηση της συντριβής ενός Boeing 737-800 σε μια βουνοπλαγιά στην Κίνα. Απελπισμένες οικογένειες περιμένουν νέα μετά τη συντριβή του αεροσκάφους από την οποία 132 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή ειδικοί αναφέρουν ότι ο πιλότος «ίσως να ανέκτησε τις αισθήσεις του» αφού οι δυνάμεις G έθεσαν αναίσθητο το πλήρωμα και «προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο που έπεφτε απότομα».

Υπενθυμίζεται ότι το αεροπλάνο πραγματοποίησε μία εξαιρετικά απότομη πτώση 30.000 ποδιών σε δύο λεπτά με ταχύτητα 350 mph. Κάποια στιγμή ενώ έπεφτε, έκανε μια μια μικρη άνοδο 1.000 ποδιών, πριν κάνει την τελική βουτιά και συντριβή. Ισως για αυτή τη μικρη άνοδο να εννοούν οι ειδικοί ότι ενδεχομένως ήταν μια προσπάθεια του πιλότου να ανακτήσει τον έλεγχο. Μετά τη συντριβή η China Eastern έχει καθηλώσει όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800 σήμερα, ωστόσο και ενώ οι ώρες περνούν από την στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία από το αεροσκάφος, οι οικογένειες των επιβατών και των μελών του πληρώματος αναμένουν ακόμα να μάθουν νεότερες πληροφορίες για την καταστροφή.

Όλα τα αεροσκάφη ακινητοποιήθηκαν

Συγγενείς των μελών του πληρώματος έφτασαν επίσης σε γραφείο της China Eastern κοντά στο αεροδρόμιο Κουνμίνγκ από όπου το αεροπλάνο απογειώθηκε, σύμφωνα με το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV. Σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό, η China Eastern έχει δημιουργήσει εννέα ομάδες για να ασχοληθούν με την απόρριψη του αεροπλάνου, τη διερεύνηση του ατυχήματος, τη βοήθεια προς τις οικογένειες και άλλα πιεστικά ζητήματα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) και η China Eastern λένε ότι έχουν στείλει αξιωματούχους στο σημείο της συντριβής.

Ντόπιοι χωρικοί ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο της συντριβής τη Δευτέρα, όπου το αεροσκάφος πυροδότησε μια φωτιά αρκετά μεγάλη ώστε να καταγραφεί από δορυφορικές εικόνες της NASA. Εκατοντάδες διασώστες απεστάλησαν στη συνέχεια από το Γκουανγκσί και τη γειτονική επαρχία Γκουανγκντόνγκ.

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν όλα τα 737-800 στον στόλο της αεροπορικής εταιρείας διατάχθηκαν να ακινητοποιηθούν μετά τη συντριβή. Το μοντέλο είναι ο προκάτοχος του αμφιλεγόμενου μοντέλου 737 Max, αλλά θεωρείται ασφαλές παρά μια σειρά ατυχημάτων στη μακρά ιστορία του.

Συντριβή Boeing στην Κίνα: Ίσως ένας πιλότος ανέκτησε τις αισθήσεις και προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο, λέει ειδικός

Μιλώντας στη The Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Sally Gethin είπε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «βραχύ διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος. Σύμφωνα με την ίδια όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα ήταν αναίσθητοι» σε αυτήν την τελική βουτιά.

«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται πάρα πολύ, μεγάλο μέρος (της εκπαίδευσης) σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να καταβληθούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως το φαινόμενο ξαφνιασμού και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτείς γι’ αυτό. Ακόμα και οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να ξαφνιαστούν και τότε μπορεί να πάρουν κακές αποφάσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», ανέφερε η Gethin.

Σύμφωνα με την ίδια είναι «πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ορισμένες πιθανότητες θα μπορούσαν να ήταν μια δυσλειτουργία στην ουρά, ο καιρός ή χιλιάδες άλλα προβλήματα που μπορεί να έχουν επηρεάσει το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά επί του σκάφους» ή πρόβλημα καλωδίωσης. Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες εμπειρία πτήσης ενώ ο πιλότος μόνο 7.000 ώρες. Στο αεροπλάνο βρισκόταν και ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτητικής εμπειρίας.

Πώς συνετρίβη το Boeing στην Κίνα: Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη βουτιά

Η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines υπέστη ένα καταστροφικό «γεγονός απώλειας ελέγχου» και το αεροπλάνο έπεσε κατακόρυφα πριν συντριβεί σε μία πλαγιά κοντά στην πόλη Wuzhou στην κομητεία Teng στη νότια επαρχία Guangxi. Τρομακτικά πλάνα από κάμερες ασφαλείας έκαναν τον γύρο των κοινωνικών δικτύων. Σε αυτά φαίνεται το αεροπλάνο να πέφτει με ταχύτητα κάθετα προς το έδαφος τις στιγμές πριν από τη συντριβή.

Δεδομένα παρακολούθησης του FlightRadar, άλλωστε, έδειξαν ότι το αεροσκάφος πετούσε στα 29.100 πόδια στις 14:20. Περίπου δύο λεπτά αργότερα είχε πέσει κάτι περισσότερο από 9.000 πόδια και 20 δευτερόλεπτα μετά είχε πέσει στα 3.225 πόδια. Τα δεδομένα υποδεικνύουν μια κατακόρυφη κάθοδο 31.000 ποδιών ανά λεπτό ή περίπου 350 mph. Άλλα δεδομένα φαίνεται επίσης να δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανάκτησε ύψος περίπου στα 7.5000 πόδια πριν ξεκινήσει την τελική του κάθοδο.

Η συντριβή προκάλεσε πυρκαγιά

Η συντριβή προκάλεσε δασική πυρκαγιά που έγινε ορατή ακόμα και από δορυφόρους της NASA. Διασώστης που έφτασε στο σημείο φέρεται να είπε ότι το αεροπλάνο είχε διαλυθεί πλήρως. Η China Eastern εξέφρασε τα συλλυπητήρια μετά την επιβεβαίωση των θανάτων των 123 επιβατών και των 9 μελών του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος, προσθέτοντας ότι όλα τα θύματα ήταν Κινέζοι. Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ δήλωσε «σοκαρισμένος» από το περιστατικό και ζήτησε να γίνουν προσπάθειες από κάθε πλευρά στην επιχείρηση διάσωσης, καθώς και έρευνα για τη συντριβή αλλά και τη διασφάλιση της πλήρους ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι επέλεξε έναν ανώτερο ερευνητή για να βοηθήσει στην έρευνα του δυστυχήματος. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ, η οποία πιστοποίησε το 737-800 τη δεκαετία του 1990, δήλωσε ότι είναι έτοιμη να βοηθήσει στην έρευνα, εάν της ζητηθεί. Η Boeing Co., που έχει έδρα το Σικάγο, δήλωσε ότι ήταν σε επαφή με το συμβούλιο ασφαλείας των ΗΠΑ «και οι τεχνικοί μας εμπειρογνώμονες είναι έτοιμοι να βοηθήσουν στην έρευνα που ηγείται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας». Οι έρευνες μετά από συντριβή διευθύνονται συνήθως από αξιωματούχους της χώρας όπου συνέβη το δυστύχημα, αλλά συνήθως περιλαμβάνουν τον κατασκευαστή του αεροπλάνου και τον ερευνητή ή τον ρυθμιστή από τη χώρα από όπου προέρχεται ο κατασκευαστής.

Δεν είναι ακόμη σαφές τι οδήγησε στην ξαφνική βουτιά και τη συντριβή, αλλά οι ειδικοί αεροπορίας είπαν στη MailOnline ότι μπορεί να ήταν «ένα συμβάν απώλειας ελέγχου, πιθανώς μετά από ακινητοποίηση του αεροσκάφους σε μεγάλο ύψος» ή μια αισθητηριακή βλάβη στο πιλοτήριο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Exit mobile version