Αεροπλάνο πέταξε με μαγειρικό λάδι: Ιστορική δοκιμαστική πτήση

ΚΟΣΜΟΣ

Αεροπλάνο πέταξε με μαγειρικό λάδι: Ιστορική δοκιμαστική πτήση

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

H Airbus συνεχίζει τις δοκιμές για βιώσιμα καύσιμα

02.04.2022 | 18:37

Ένα Airbus A380 πραγματοποίησε δοκιμαστική πτήση χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μαγειρικό λάδι. Το θηριώδες αεροσκάφος απογειώθηκε από την Τουλούζη- όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας- και πραγματοποίησε πτήση τριών ωρών, στις 25 Μαρτίου. Ο ένας από τους τέσσερις κινητήρες του λειτουργούσε στο 100% με βιώσιμο καύσιμο (SAF), που κυρίως αποτελούνταν από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και άλλα λίπη.

Ήταν η πρώτη δοκιμή με χρήση 100% SAF σε όλες τις φάσεις της πτήσεις. «Αυτή είναι η πρώτη φορά που μη αναμεμειγμένο SAF χρησιμοποιήθηκε σε δοκιμή με A380», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Αμπσμέιερ, πιλότος δοκιμαστικών πτήσεων της Airbus. «Η δοκιμή πέτυχε όλους τους στόχους, κάτι που μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του πρότζεκτ, για συγκεκριμένους ελιγμούς», συμπλήρωσε, ενώ επεσήμανε ότι από την πλευρά των πιλότων δεν παρατηρήθηκε κάποια διαφορά.

Ακολούθησε δεύτερη πτήση του A380, με τα ίδια καύσιμα, στις 29 Μαρτίου, από την Τουλούζη ως τη Νίκαια. Η δεύτερη έγινε για να ελεγχθεί συγκεκριμένα η χρήση του βιώσιμου καυσίμου κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.

Η Airbus εξετάζει τη χρήση βιώσιμων καυσίμων σε πτήσεις

Τον τελευταίο χρόνο η Airbus εξετάζει τη χρήση βιώσιμων καυσίμων σε πτήσεις. Τον περσινό Μάρτιο ένα A350 έκανε δοκιμαστική πτήση με μαγειρικό λάδι και τον περασμένο Οκτώβριο πέταξε με τα ίδια καύσιμα A319neo. Η εταιρεία ελπίζει ότι πριν από τα τέλη της δεκαετίας τα αεροπλάνα της θα έχουν πιστοποίηση για να πετούν με βιώσιμα καύσιμα. Προς το παρόν, μπορούν να λειτουργήσουν με μείγμα που αποτελείται από SAF σε ποσοστό έως 50% και από κηροζίνη.

«Η αύξηση της χρήσης του βιώσιμου καυσίμου παραμένει βασικό μονοπάτι για την επίτευξη της φιλοδοξίας της βιομηχανίας για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», ανέφερε η Airbus σε ανακοίνωση. Η εταιρεία ελπίζει να εισάγει στην αγορά έως το 2035 το πρώτο αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών αερίων.  Το SAF χρησιμοποιείται ήδη, σε περιορισμένες ποσότητες, από κάποιες αεροπορικές εταιρείες. Αλλά λόγω των υψηλών τιμών η ευρεία υιοθέτηση του βιώσιμου καυσίμου δεν αναμένεται σύντομα, επισημαίνει το CNN.

Ετικέτες
Exit mobile version