Διευρυμένο αντίκτυπο είχε στον κόσμο του διαδικτύου η διακοπή λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος 365shop, της εταιρείας 365shop.gr Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, το οποίο μετρούσε μόλις τρία χρόνια λειτουργίας, είχε έδρα την Κατερίνη και συστάθηκε από τον Γιάννη Φιλουκατζή. Κι αυτό διότι το εν λόγω ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν συνδεδεμένο με την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του skroutz.gr, με αποτέλεσμα πολλές παραγγελίες, για τις οποίες οι πελάτες που εισέρχονταν στο skroutz να καταβάλουν το αντίτιμο της παραγγελίας τους, χωρίς αυτή να εκτελείται διότι το 365shop.gr βρίσκεται εκτός λειτουργίας.
Η αλλαγή ιδιοκτησίας του 365shop
Μάλιστα, δύο μήνες πριν διακόψει πλήρως τη λειτουργία του το 365shop είχε αλλάξει τόσο έδρα όσο και ιδιοκτησία, καθώς το σύνολο των μετοχών του είχε μεταβιβαστεί από τον ιδρυτή του, Γιάννη Φιλουκατζή στον νέο μέτοχο Νίκο Τσεσμερτζή. Η αλλαγή ιδιοκτησίας πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου, ενώ η επίσημη ενημέρωση για τα νέα ιδιοκτησιακά δεδομένα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, έγινε στις 31 Μαρτίου. Ήδη από την προηγούμενη Δευτέρα 4 Απριλίου η Skroutz είχε ξεκινήσει να δέχεται τις πρώτες αρνητικές κριτικές από πελάτες της που έσπευδαν να καταχωρίσουν παραγγελίες, οι οποίες σχετίζονταν με το 365shop.gr. Μάλιστα οι επισκέπτες του skroutz.gr έσπευδαν να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους μέσα από μηνύματα που έφεραν το hastag “#cancel_skroutz” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Skroutz: Επιστρέψαμε χρήματα και δώσαμε 51.418 ευρώ σε κουπόνια αποζημίωσης των καταναλωτών
Σπεύδοντας να δώσει διευκρινίσεις για το θέμα, η skroutz ανέφερε ότι από τη στιγμή που ξέσπασε ο θόρυβος των αρνητικών αξιολογήσεων και έγινε αντιληπτή η δυσλειτουργία που προκλήθηκε στις παραγγελίες των πελατών της, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της: “έχει ήδη απαντήσει σε 492 emails καταναλωτών στα οποία είτε προσφέρει αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας – μέσω του Skroutz Marketplace – για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε στηρίζει και βοηθά τους καταναλωτές που έκαναν την αγορά τους με κάρτα (χρεωστική η πιστωτική) να λάβουν πίσω τα χρήματά τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής. Έως τώρα έχουν εκδοθεί 106 κουπόνια αξίας: €51,418.75”.
Tι ισχύει για επιχειρήσεις με τζίρο κάτω των 50.000 ευρώ
Aναφορικά με το ρόλο και τη λειτουργία της, η Skroutz σπεύδει να διευκρινίσει ότι λειτουργεί αποκλειστικά ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για επιχειρήσεις με τζίρο μικρότερο των 50.000 ευρώ ετησίως -μία τέτοια επιχείρηση αφήνεται να εννοηθεί ότι ήταν και η 365shop-, οι οποίες δεν έχουν στο ενεργητικό τους περισσότερες από τρεις οικονομικές χρήσεις.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην περίπτωση της 365.gr και σε ανάλογες περιπτώσεις η Skroutz δεν μεσολαβούσε στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος, με το οποίο αυτή συνεργάζεται. Όπως λέει μάλιστα, δεν εκπροσωπεί, ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικά κατάστημα με εξαίρεση τις παραγγελίες που πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται μέσω της σελίδας της Skroutz.
Πρακτικά και σύμφωνα με τη Skroutz εάν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με το οποίο συνεργάζεται έχει κύκλο εργασιών χαμηλότερο των 50.000 ευρώ (σε κάθε χρήση), τότε μπορεί να αξιοποιήσει το Skroutz Marketplace για τα επόμενα δύο χρόνια, χωρίς ωστόσο η Skroutz να στέλνει τους πελάτες στην ιστοσελίδα του συνεργάτη της. Κατά την ίδια αυτό γίνεται για να μπορεί να ελέγχει πλήρως την διαδικασία των συναλλαγών και κατά πόσο o εκάστοτε συνεργάτης της είναι αξιόπιστος για να παραπέμψει τους πελάτες του στην ιστοσελίδα του για αγορές.
Στη συνέχεια και μετά την πάροδο των δύο ετών, θα μπορεί να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του μοντέλου παραπομπής των πελατών της Skroutz στην ιστοσελίδα του συνεργάτη της. Επομένως στην περίπτωση της 365shop είχε περάσει η τριετία συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών και όλοι οι πελάτες της Skroutz ανακατευθύνονταν για τις αγορές τους στην ιστοσελίδα της 365shop.