Ίλιον - Ομόνοια με το μετρό: Που θα βρίσκονται οι νέοι σταθμοί - Το χρονοδιάγραμμα
Για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα προταθεί το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον, το οποίο αναμένεται να βελτιώσει αισθητά την καθημερινότητα των κατοίκων της Δυτικής Αττικής. Πυρετός έργων που θα δώσουν νέα πνοή στην Αθήνα και θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των κατοίκων της παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, με εκφραστή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πέρα από την προσεχή παράδοση των τελευταίων 3 σταθμών της Γραμμής 3 του μετρό (μπλε) – Μανιάτικο, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο – στο επιβατικό κοινό το προσεχές καλοκαίρι, αλλά και την δρομολόγηση των διαδικασιών για τη δημιουργία της Γραμμής 4 (Άλσος Βείκου – Γουδή) σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει και η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη), προς Ίλιον.
Πρόκειται για ένα μεγάλης σημασίας έργο για τη Δυτική Αττική, δεδομένου ότι θα φέρει πιο κοντά το Ίλιον με το Σύνταγμα, με την εκτιμώμενη απόσταση να περιορίζεται στα 20 λεπτά, ενώ η μετακίνηση από το Ίλιον στην Ομόνοια θα διαρκεί περίπου 15 λεπτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, του ypodomes.com, το έργο θα προταθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες.
Που θα βρίσκονται οι νέοι σταθμοί – Το χρονοδιάγραμμα
Η επέκταση σε πρώτη φάση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Όπως έχει δηλώσει στα μέσα του περασμένου Φλεβάρη ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαραίτητων αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες.
Οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες και η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2022, για να πάρει σειρά η δημοπράτηση, όπως είχε εξαγγείλει και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Η εκτιμώμενη αξία του έργου είναι 350 εκ. ευρώ, με την ολοκλήρωσή του να υπολογίζεται στα περίπου 4 χρόνια. Προς το παρόν η Γραμμή 2 απαρτίζεται από 20 σταθμούς και με την επέκτασή της θα φτάσουν τους 23, οι οποίοι θα είναι οι εξής: Ανθούπολη, Περιστέρι, Άγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Αττική, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού-Φιξ, Νέος Κόσμος, Άγιος Ιωάννης, Δάφνη, Άγιος Δημήτριος, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Άγιος Νικόλας, Παλατιανή, Ίλιον. Σημειώνεται ότι μελλοντικά σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής προς Μενίδι.