Αν οι εργοδότες βλέπουν το προφίλ σας στο LinkedIn και το προσπερνούν αδιάφορα, θα πρέπει να εφαρμόσετε κάποιες διορθωτικές ενέργειες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στο να βρείτε μια δουλειά και να μείνετε άνεργοι.
1. Ενισχύστε το εμπορικό σας όνομα με την προσθήκη πλούσιων μέσων (βίντεο, έγγραφα ή συνδέσμους)
Οι εργοδότες θέλουν να έχουν μια καλή εικόνα των δυνατοτήτων σας. Δώστε τους την με το κατάλληλο υλικό. Μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία στο κομμάτι της σύνοψης ή της εμπειρίας σας. Κάθε μια από τις διακρίσεις σας μπορεί να παρουσιαστεί στο πεδίο Διακρίσεις & Βραβεία, όπου μπορείτε να προσθέσετε συνδέσμους, και όπου επίσης μπορούν να συμμετέχουν άλλοι συνάδελφοί σας. Δεν έχει σημασία πώς θα αξιοποιήσετε τα μέσα αυτά, το πρόσθετο οπτικό υλικό θα προσθέσει ενδιαφέρον στο προφίλ σας και θα βοηθήσει να προωθήσετε το εμπορικό σας όνομα.
2. Διώξτε τις πυκνές παραγράφους
Το προφίλ σας στο LinkedIn το έχετε για να το διαβάσει κάποιος στο διαδίκτυο και όχι σε χαρτί. Χρησιμοποιείστε τα πρότυπα που ισχύουν στο διαδίκτυο σχετικά με το γράψιμο και χρησιμοποιείστε μικρά κείμενα που διαβάζονται εύκολα. Ξεχωρίστε όλες τις παραγράφους που είναι μεγαλύτερες από τρεις προτάσεις και αναπτύξτε συνοπτικά τις ιδέες σας. Χρησιμοποιείστε κουκκίδες και αρίθμηση όπως ακριβώς έχετε χρησιμοποιήσει στο βιογραφικό σας πχ για να ξεχωρίσετε το κείμενο σας.
3. Αφιερώστε χρόνο στη βελτιστοποίηση με λέξεις-κλειδιά
Οι εργοδότες περνούν πολύ χρόνο ψάχνοντας στο LinkedIn για τους κατάλληλους υποψήφιους χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά. Αν δεν έχετε δουλέψει κάποια στρατηγική με τις λέξεις-κλειδιά τότε πρέπει να δείτε σε τι θέση εμφανίζεται το προφίλ σας ανάμεσα στους άλλους υποψήφιους. Μπορείτε πάντα να ψάχνετε τις αγγελίες για να πάρετε μια ιδέα των λέξεων-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στις αναζητήσεις. Οι λέξεις-κλειδιά μπορούν να σας βοηθήσουν και στο πεδίο με τις δεξιότητές σας, προωθώντας υψηλότερα το προφίλ σας στις αναζητήσεις.
4. Χρησιμοποιήστε μια φωτογραφία που αντιπροσωπεύει το επάγγελμά σας
Αντί για μια κομμένη φωτογραφία με τους φίλους σας ή μια πολύ κλασσική φωτογραφία, βάλτε μια φωτογραφία που θα δείχνει πως θα είστε σε μια συνέντευξη. Οι περισσότεροι φωτογράφοι θα σας φτιάξουν μια πολύ καλή φωτογραφία σε λογική τιμή, κάνοντας παράλληλα πολλή επεξεργασία και παίρνοντας διάφορες πόζες. Βέβαια, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε τις φωτογραφίες που θα σας τραβήξει ένας φίλος σας στο γραφείο και να επιλέξετε ανάμεσα από πολλές πόζες, αυτήν που δείχνει πιο επαγγελματική. Αν λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν σας την φωτογραφία θα δείξετε στους εργοδότες ότι είστε σοβαρός. Θυμηθείτε άλλωστε ότι αυτό είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα δουν στο προφίλ σας.
5. Σταματήστε να ανησυχείτε για τη σύνδεση με τους άλλους
Στο LinkedIn ο στόχος σας είναι να προωθήσετε το επαγγελματικό σας όνομα, να χτίσετε εργασιακές επαφές και να επωφεληθείτε χρησιμοποιώντας τη σελίδα. Μην το χρησιμοποιήσετε όπως το Facebook. Αυτό που οι περισσότεροι εργοδότες θα παρατηρήσουν στο προφίλ σας στο LinkedIn είναι το πόσο ευρύ είναι το δίκτυό σας και πόσο καλά εκφράζει το προφίλ σας τα προσόντα σας.
6. Γραφτείτε σε ομάδες
Μια από τις πιο παραμελημένες αλλά πιο επικερδείς δραστηριότητες στο LinkedIn είναι η συμμετοχή σε ομάδες. Για να το καταλάβετε αυτό μπορείτε να δείτε ποιος είδε το προφίλ σας. Αν μοιράζεστε τις ενημερώσεις της κατάστασης σας μόνο με τους φίλους σας τότε θα σας βλέπουν μόνο οι επαφές πρώτοι βαθμού. Αλλά αν μοιράζεστε τις ενημερώσεις σας σε διάφορες ομάδες τότε θα δείτε πολλές προβολές από επαφές δευτέρου και τρίτου βαθμού, οι οποίες ενδιαφέρονται για τις αναρτήσεις σας και την επαγγελματική πείρα σας ενδεχομένως. Χρησιμοποιήστε τις ομάδες για να γράψετε σχόλια και να μοιραστείτε την επαγγελματική σας πείρα και γενικά να συζητήσετε θέματα διάφορου περιεχομένου.
7. Κάντε το εύκολο για τους άλλους να επικοινωνήσουν μαζί σας
Αν έχετε παραμελήσει να προσθέσετε στοιχεία επικοινωνίας όπως: αριθμό κινητού τηλεφώνου ή τη διεύθυνση e-mail σας, να το επιδιορθώσετε σύντομα. Πάρα πολλοί χρήστες ξεχνούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία αυτά, και στη συνέχεια αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν ζήτηση. Μπορείτε να προσθέσετε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην περίληψή σας, ενθαρρύνοντας τους άλλους να έρθουν σε επαφή μαζί σας. Ένας άλλος εύκολος τρόπος για να σας βρίσκουν είναι να ενταχθείτε σε ομάδες, πράγμα που επιτρέπει σε άλλους στην ίδια ομάδα να σας στείλουν μήνυμα. Αν δεν έχετε τα αποτελέσματα που περιμένατε χρησιμοποιώντας το δίκτυο του LinkedIn, ήρθε ο καιρός να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας. Αυτές οι απλές αλλαγές θα σας φέρουν πολλές περισσότερες προβολές και αποτελέσματα.