Ηλεκτροκίνητο πλοίο χωρίς ρύπους:Έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα
Από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων- το ηλεκτροκίνητο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία, αφού έχει να μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 χλμ. Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις».
Congratulations to @yara on today's christening of the Yara Birkeland, the world’s first fully electric and autonomous container vessel with zero emissions. @JarleFosen1 and Steinar Jørgensen from Gard attended the event. pic.twitter.com/QeI8vESseL
— Gard (@gard_insurance) April 29, 2022
Θα αργήσει η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα
Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες. Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στην ναυσιπλοΐα, μεταξύ άλλων το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο, που πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στη χώρα και οι επιβάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι: «Η ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι καλή για το περιβάλλον, μιας και τα οχηματαγωγά πραγματοποιούν καθημερινά πολλά δρομολόγια».
Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου κοντέινερ Yara Birkeland θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει τέλος ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας ωστόσο τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα. «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν ωστόσο χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες που αρκούν για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια όμως θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία», αναφέρει.