Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / PLUS / Παράνομη αναστροφή – πρόστιμο: Τι ορίζει ο ΚΟΚ
PLUS

Παράνομη αναστροφή – πρόστιμο: Τι ορίζει ο ΚΟΚ

Παράνομη αναστροφή - πρόστιμο: Η πραγματοποίηση αναστροφής απαγορεύεται

Μια από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η αναστροφή που πραγματοποιείται σε μη ενδεδειγμένο σημείο ενός δρόμου. Η πραγματοποίηση επιτόπιας στροφής 180 μοιρών, την οποία γνωρίζουμε και ως αναστροφή είναι ένας ελιγμός ή μια αλλαγή κατεύθυνσης αν προτιμάτε, ο οποίος, αν δεν πραγματοποιείται στα σημεία του δρόμου όπου επιτρέπεται, δημιουργεί πολλούς κινδύνους τόσο για τον οδηγό που την πραγματοποιεί όσο και για τους διερχόμενους από το σημείο χρήστες του δρόμου. Αφορμή για το άρθρο του Car & Moto είναι τα αυξανόμενα περιστατικά τροχαίων ατυχημάτων λόγω παράνομης αναστροφής σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας που έχει παρατηρήσει και η συντακτική ομάδα του Car and Motor.

Μάλιστα δύο από αυτά τα περιστατικά έγιναν με διαφορά μερικών ημερών στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, έναν από τους δρόμους που παρατηρείται συχνά πυκνά μποτιλιάρισμα, ειδικά τις ώρες αιχμής της κυκλοφορίας. Και στις δύο περιπτώσεις οδηγοί αυτοκινήτων επιχείρησαν παράνομη αναστροφή σε ώρα μποτιλιαρίσματος. Θύματα και στις δύο περιπτώσεις δύο δικυκλιστές (ένας σε κάθε τροχαίο), οι οποίοι κινούνταν επίσης παράνομα καθώς χρησιμοποιούσαν το αντίθετο ρεύμα της λεωφόρου…

Η πραγματοποίηση αναστροφής απαγορεύεται σύμφωνα με τον ΚΟΚ σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες και φυσικά όπου υπάρχει στο οδόστρωμα μονή ή διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή. Επίσης απαγορεύεται στα σημεία του δρόμου όπου υπάρχει και σχετική πινακίδα ρύθμισης κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ αυτός που πραγματοποιεί παράνομα αναστροφή σε ένα δρόμο τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ. Το τσουχτερό πρόστιμο που επιβάλλει ο ΚΟΚ στους οδηγούς, το οποίο είναι το ίδιο με εκείνο που επιβάλλεται στην περίπτωση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη ή πινακίδας «STOP», δείχνει έως ένα βαθμό τη μεγάλη επικινδυνότητα αυτής της παράβασης (τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών της πόλης), η οποία και θα πρέπει να αποφεύγεται με την ίδια συνέπεια που τηρείται ο ΚΟΚ στις περιπτώσεις του ερυθρού σηματοδότη και του «STOP».

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις