Ανάσα στους οδηγούς της πρωτεύουσας θα δώσει η ολοκλήρωση δύο καθοριστικής σημασίας έργων του Μετρό. Τόσο η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον όσο και η κατασκευή της Γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδί) θα αναβαθμίσουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, μετριάζοντας σε σημαντικό βαθμό το κυκλοφοριακό χάος που παρατηρείται καθημερινά στους δρόμους της.
Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον θα έχει ποικίλα οφέλη για τη Δυτική Αττική, μιας και θα φέρει πιο κοντά το Ίλιον με το Σύνταγμα. Η εκτιμώμενη απόσταση θα περιορίζεται στα 20 λεπτά, ενώ για τη μετακίνηση από το Ίλιον στην Ομόνοια δεν θα απαιτούνται περισσότερα από 15 λεπτά. Η επέκταση σε πρώτη φάση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
51.000 επιβάτες περισσότεροι
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι νέοι σταθμοί θα αυξήσουν κατά 51.000 επιβάτες την επιβατική κίνηση του Μετρό ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, το έργο (αξίας 350 εκ. ευρώ) θα προταθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ όπως έχει γίνει γνωστό, η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στα περίπου 4 χρόνια. – Διαβάστε περισσότερα εδώ. Ακόμα μεγαλύτερη συμβολή στην αποκλιμάκωση της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας, δίνοντάς της νέα πνοή, θα έχει και η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα συνδέσει το ο Άλσος Βείκου με το Γουδή και θα περιλαμβάνει συνολικά 15 νέους σταθμούς, διατρέχοντας 4 δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου).
Οι σταθμοί θα είναι οι εξής:
Σταθμός Βεΐκου, Σταθμός Γαλάτσι, Σταθμός Ελικώνος, Σταθμός Κυψέλη, Σταθμός Δικαστήρια, Σταθμός Αλεξάνδρας, Σταθμός Εξάρχεια, Σταθμός Ακαδημίας, Σταθμός Κολωνάκι, Σταθμός Ευαγγελισμός, Σταθμός Καισαριανή, Σταθμός Ιλίσια, Σταθμός Ζωγράφου, Σταθμός Γουδή.
Σημειώνεται ότι θα μπορεί να εξυπηρετήσει περί τους 340.000 επιβάτες καθημερινά, ενώ η ολοκλήρωσή του θα σηματοδοτήσει τη μείωση της κυκλοφορίας κατά 53.000 αυτοκίνητα, αλλά και τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους. Η γραμμή 4 του Μετρό λογίζεται ως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, ενώ το πρώτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σε 8 χρόνια.