Ψηφιακά ραβασάκια, online πληρωμή των προστίμων και άμεση ενημέρωση για τους πόντους στο point system
Κάλεσμα για συμμετοχή στη δεύτερη φάση της ανοικτής διαβούλευσης για τη διαμόρφωση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030, απηύθυνε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους δημόσιους φορείς και μη που εμπλέκονται στην οδική ασφάλεια. Με τη χάραξη του εν λόγω σχεδίου, το υπουργείο επιδιώκει να εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας και το Σχέδιο Δράσης των Ηνωμένων Εθνών, για τη μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030.
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, όπως διαβάζουμε στο Car and Moto.gr, θα γίνει νόμος με δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα για όλους του αρμόδιους φορείς και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύνδεση των τροχαίων παραβάσεων με τον βαθμό επικινδυνότητας, αλλαγές στα πρόστιμα, τα οποία γίνονται ψηφιακά, αλλαγές στους στους ελέγχους ΚΤΕΟ, αλλά και μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία.
Ένας από τους βασικούς άξονες του σχεδίου είναι η συστηματική και στοχευμένη επιτήρηση της ασφάλειας στους δρόμους.
Η Τροχαία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις πιο επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι οι εξής:
– ταχύτητας κυκλοφορίας όλων των οχημάτων
– μη χρήση ζώνης ασφαλείας από οδηγούς και επιβάτες
– μη χρήση κράνους από οδηγούς και επιβάτες
– χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγησης
– οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τοξικών ουσιών
Με δεδομένο ότι οι εν λόγω παραβάσεις προκαλούν τραυματισμούς ή θανάτους, τα πρόστιμα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένα, σε μια προσπάθεια να αποτραπούν οι οδηγοί από την υιοθέτηση ενός ασυνείδητου οδηγικού προφίλ.
Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
Προτεραιότητα επίσης θα δοθεί και στη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.
Αυτή θα έχει ως εξής:
– Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
– Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
– Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
– Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
– Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.