Ιδιαίτερα σημαντική συμβολή στη λύση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Θεσσαλονίκη θα έχει ο Flyover, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, όπως επισήμανε στο πλαίσιο του Στρατηγικού Συνεδρίου «Επιμελώς Επιχειρείν» που διοργάνωσαν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης (IEA). Πρόκειται για έναν νέο οδικό άξονα ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο.
Θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων, 8 νέων γεφυρών και 3 σηράγγων. Η ολοκλήρωση του έργου θα σηματοδοτήσει την ύπαρξη ενός υπερσύγχρονου οδικού άξονα πολύ υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό ο όγκος των αυτοκινήτων εντός της πόλης, άρα και το κυκλοφοριακό χάος.
Flyover Θεσσαλονίκη: Σε τι στάδιο βρίσκεται το έργο
Ο Flyover έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) και πλέον έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές, για να ακολουθήσει η εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων, στο τέλος του έτους. Το έργο προωθείται με το μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.
Όπως είχε επισημάνει τον περασμένο Μάρτιο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ο Flyover δεν θα έχει διόδια, ενώ μαζί με την ολοκλήρωση του Μετρό θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε μια «διαφορετική, πρωταγωνιστική, σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που θα προσελκύει καινοτόμα επιχειρηματικότητα, τουριστικές και τεχνολογικές επενδύσεις».