Επιδότηση καυσίμων αίτηση - gov: Οι αιτήσεις για το Fuel Pass και το επίδομα βενζίνης "φτάνουν" στο τέλος τους.
Η αύξηση της τιμής της βενζίνης και η επιδότηση καυσίμων μέσω του Fuel Pass παραμένει στην πρώτη γραμμή της ατζέντας της κυβέρνησης που αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα υπάρξει παράταση του μέτρου καθώς πρατηριούχοι εκτιμούν ότι η αμόλυβδη θα φτάσει πανελλαδικά και τα 2,40 ευρώ/λίτρο σε μέση τιμή. Να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις για το Fuel Pass και το επίδομα βενζίνης “φτάνουν” στο τέλος τους, καθώς στις 10 Ιουνίου κλείνει η σχετική πλατφόρμα και στο κυβερνητικό επιτελείο αναζητούν ήδη τη μορφή που θα έχει η νέα παρέμβαση για τα καύσιμα, ανάλογα με τις δημοσιονομικές αντοχές.
Για το θέμα ρωτήθηκε σχετικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο οποίος εξήγησε στα Παραπολιτικά FM πως «το τι θα συμβεί είναι συνάρτηση με το τι θα συμβεί με το πετρέλαιο διεθνώς, αυτό καθορίζει την τιμή της βενζίνης. Προχθές είχε ανέβει στα 123 € το Μπρέντ, σήμερα το είδα γύρω στα 117€, θα παίζει αυτό είναι συνάρτηση κατά κύριο λόγο του πολέμου. Το εμπάργκο έχει ήδη αυξήσει τις τιμές, οι αγορές δεν περιμένουν εμάς, το είχαν προεξοφλήσει για αυτό το είχαν πάει στα 123€. Τώρα που μιλάμε είναι 114€ που σημαίνει ότι δεν θεωρούν ότι θα είναι και πάρα πολύ αποτελεσματικό».
«Δεν αποκλείεται νέα παρέμβαση»
Στην ερώτηση για το αν θα υπάρξει νέα παρέμβαση για τα καύσιμα ο κ. Σκυλακάκης δεν το απέκλεισε αν και διευκρίνισε πως όλα θα κριθούν από τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο: «Κάναμε μια πρώτη παρέμβαση με το fuel pass…Αν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος προφανώς θα κατευθυνθεί όπως και τις προηγούμενες φορές σε ένα μείγμα που θα ανακουφίσει τη μεσαία τάξη και τους πιο ευάλωτους από το σύνολο της ακρίβειας και θα δούμε με ποια εργαλεία αλλά για την ώρα δεν υπάρχει.»
»Δεν έχουμε για την ώρα εικόνα ότι έχει δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, δεν είναι τα πράγματα χωρίς πιθανότητα να δημιουργηθεί γιατί το φυσικό αέριο τρέχει κάτω από το όριο που έχουμε βάλει, δεν είναι στα 100 είναι κάτω από το 90 εδώ και αρκετό καιρό και αυτό αν μακροημερεύσει είναι καλό σημάδι και επίσης είναι καλό σημάδι και από τον τουρισμό. Δεν αποκλείω ότι μπορεί να υπάρξει δημοσιονομικός χώρος αλλά μέχρι να βρεθεί δεν θα μπούμε σε υποθετικές συζητήσεις για το τι θα κάνουμε αν βρεθεί».
Αποκάλυψε, δε, ότι αρκετά θα κριθούν για την επιδότηση καυσίμων από το «πώς θα πάει ο τουρισμός και πώς θα πάει το φυσικό αέριο όσες μέρες περισσότερες κρατάει η θετική εξέλιξη τόσο η πιθανότητα μεγαλώνει να έχουμε κάποιου είδους χώρου να δημιουργηθεί».
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Δικαιούχοι του Fuel Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα ΙΧ όχημα ή μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο, υπό την προϋπόθεση το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας. Το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οχήματος, ή αυτό να βρίσκεται σε καθεστώς leasing.
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στο Fuel Pass χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet είτε απευθείας μέσω του vouchers.gov.gr, είτε από το gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις». Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής της αίτησης μέσω ΚΕΠ. Όλα τα στοιχεία του πολίτη αντλούνται αυτόματα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Η οικονομική ενίσχυση μπορεί να γίνει κατ’ επιλογή κάθε δικαιούχου με δυο τρόπους:
- είτε εκδίδοντας άυλη ψηφιακή κάρτα την οποία οι δικαιούχοι χρησιμοποιούν για να πληρώνουν μέσω του έξυπνου κινητού τους την αγορά υγρού καυσίμου,
- είτε μέσω απευθείας καταβολής του ποσού επιδότησης σε IBAN του δικαιούχου, για όσους δεν διαθέτουν έξυπνη συσκευή ή δεν επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν σε αυτή τη διαδικασία.
Η άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (μέσω του smartphone στο οποίο θα εγκατασταθεί) σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, μέσω των POS, όπως οποιαδήποτε κάρτα. Το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά. Το Fuel Pass δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού, ενώ θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο υπόλοιπο σας μέχρι την 31/07/2022. Υπενθυμίζεται, ότι το ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου.
Τα βήματα της αίτησης
Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι δικαιούχοι αιτούνται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης. Η ψηφιακή κάρτα εκδίδεται από τράπεζα Η είσοδος του δικαιούχου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω gov.gr πραγματοποιείται με τους κωδικούς taxisnet Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.
Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα και εμβάζει αμελλητί το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο. Ακολούθως, η τράπεζα ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας: α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.
Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του. Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά πέντε (5) ευρώ.
Τα ποσά ανά περιοχή
Προβλέπεται ποσό ενίσχυσης 50 ευρώ για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και 35 ευρώ για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες:
- Βορείου Αιγαίου,
- Νοτίου Αιγαίου,
- Ιονίων Νήσων,
- Κρήτης,
- Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής,
- Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
- Περιφερειακή Ενότητα Θάσου Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
- Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,
- Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής
- 40 ευρώ για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και 30 ευρώ για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα
Το επίδομα βενζίνης πιστώνεται στον δικαιούχο είτε σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από τράπεζα ή σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.