Ηττημένη από την οξείδωση και τη φθορά, η γέφυρα του Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας μοιάζει ανήμπορη να εξυπηρετήσει τους κατοίκους της περιοχής και καθόλα έτοιμη να παραδώσει τα σκήπτρα σε έναν σύγχρονο αντικαταστάτη της. Οι πληγές που έχει αφήσει ο χρόνος στο οδόστρωμα, οι φθορές στα βάθρα και τα σκουριασμένα σίδερα γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους οδηγούς οι οποίοι κατακλύζονται από το αίσθημα του τρόμου όταν επιχειρούν να τη διασχίσουν.
Ακόμα πιο σπαραξικάρδιος είναι ο παραγόμενος ήχος που συνοδεύει τα περάσματα των φορτηγών, παραπέμποντας σε ηχητική προειδοποίηση ότι το τέλος της γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα πλησιάζει. Η γέφυρα κρίνεται ακατάλληλη -με κάθε επισημότητα- εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια, όπως στοιχειοθετήθηκε και από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε το 2001 από κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ, και κρίθηκε πως χρήζει αντικατάστασης, λόγω των επικίνδυνων φθορών, του μικρού πλάτους και της μικρής κλάσης φορτίων.
Η γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται το 1896, με τους σχεδιαστές και τους κατασκευαστές της να είναι Γερμανοί και Ιταλοί αντίστοιχα. Για τη δημιουργία της επιστρατεύτηκαν δύο τεχνικές, με την πρώτη να είναι αυτή του σωλήνα (μιας και στην πραγματικότητα είναι ένας σωλήνας). Δεδομένου, όμως, ότι το μήκος της είναι περίπου 100 μέτρα και οι ταλαντώσεις θα ήταν σφοδρές, ακολουθήθηκε και η τεχνική στήριξης στο κέντρο με βάση, το βάθος των θεμελίων της οποίας φτάνει τα 30 περίπου.
Φωτο: Έτσι θα γίνει
Το επικείμενο τέλος της πιο επικίνδυνης γέφυρας
Σύντομα, η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας αναμένεται να περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, καθώς αναμένεται να κατασκευαστεί μια καινούρια που θα πληροί τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Μάλιστα, το έργο βρίσκεται στην τελευταία ευθεία για δημοπράτησή του, καθώς η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ενέκρινε στη συνεδρίασή της την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου, πίστωση 4.750.000 ευρώ για την κατασκευή νέας γέφυρας. Μια νέα οδική γέφυρα θα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη παλαιά γέφυρα, η οποία θα μετατραπεί σε πεζογέφυρα.