Έτοιμη να αναβαθμίσει πλήρως την εικόνα της και να αναδειχθεί σε πόλη-σημείο αναφοράς των Βαλκανίων είναι η Θεσσαλονίκη, μέσα από μια σειρά έργων που είτε βρίσκονται προ των πυλών. Πρόκειται για τα έργα που βρίσκονται πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης, όπως δήλωσε o Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α΄ Θεσσαλονίκης. Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «κοσμογονία έργων» καθώς «μέσα σε 3 χρόνια καταφέραμε από τα ευχολόγια, τα σχέδια επί χάρτου και τους μουσαμάδες, να έχουμε μελέτες, διαγωνισμούς, αναδόχους και εργοτάξια. Είναι πλέον πιο ξεκάθαρο από ποτέ, ότι ανάπτυξη, πρόοδος και βελτίωση της καθημερινότητας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς επενδύσεις στις υποδομές».
Μετρό και FlyOver
Ο Γιώργος Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα που προσδώσουν νέες δυνατότητες στο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης, ήτοι στο Μετρό της Θεσσαλονίκης και τον εναέριο δρόμο, FlyOver. «Με ταχύτητα και αποφασιστικότητα λύσαμε δύο γόρδιους δεσμούς. Από τη μία το Μετρό ξέμπλεξε και προχωρά με ταχείς ρυθμούς για να ολοκληρωθεί στα τέλη του επόμενου έτους και από την άλλη σχεδιάσαμε, δημοπρατήσαμε και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο έργο του νέου Περιφερειακού, το Flyover. Ένα έργο που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης και η σύμβαση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο φθινόπωρο με 4 χρόνια ορίζοντα κατασκευής» όπως υπογράμμισε.
Πρόσθεσε ότι «αναθέσαμε επιτέλους και τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, μια πλήρη χαρτογράφηση των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης, τη πρώτη μετά το 2006, ώστε να προτεραιοποιηθούν και οι επόμενες επεκτάσεις μετά το 2024» και τόνισε «έτσι κάνουν τα σοβαρά κράτη και έτσι κάνουμε και εμείς. Επιτέλους».
Αεροδρόμιο και Σύνδεση 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ/Εγνατία οδό
«Έχουμε πλέον σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο υψηλής χωρητικότητας. Προωθήσαμε άμεσα τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, κάτι που θα έχει άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές. Την ίδια ώρα ξεκινήσαμε και την οδική σύνδεση του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Ένα έργο που βρισκόταν στην κυριολεξία στον «αέρα» από το 2000, πλέον γίνεται πραγματικότητα» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης έχει προϋπολογισμό 75 εκ. ευρώ και αφορά νέα οδική σύνδεση μήκους 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί. Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων 6 μεγάλες γέφυρες, κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας, κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ.