Στα ύψη παραμένει το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης, μετά και την απαράδεκτη επίθεση Βερναρδάκη στην Κεραμέως. Σήμερα η ένταση αναμένεται να μεταφερθεί στη Βουλή, στη σκιά της χυδαίας επίθεσης του Χριστόφορου Βερναρδάκη στη Νίκη Κεραμέως, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί θα λάβουν το λόγο στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε σχεδόν αμέσως συγγνώμη από κα Κεραμέως μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε ο χαρακτηρισμός «Πισπιριγκου της Παιδείας» τον οποίο της απέδωσε σε δήλωση του, όμως δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Κουμουνδούρου. Έτσι, ο πρωθυπουργός εκτιμάται ότι θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να αναδείξει την τοξικότητα με την οποία «ο ΣΥΡΙΖΑ δηλητηριάζει την πολιτική ζωή» και θα ζητήσει από τον κ. Τσίπρα είτε να αποδοκιμάσει δημοσίως τον συνεργάτη του για όσα είπε είτε «θα τον καλύψει και θα αποδείξει ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, αλλά τακτική επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ».
Στο κλίμα πόλωσης θα συμβάλει η συγκρότηση των Ειδικών Δικαστηρίων στα οποία θα βρεθούν ως κατηγορούμενοι ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος και ο Νίκος Παππάς. Χθες στη Βουλή έγιναν οι κληρώσεις δικαστών του Αρείου Πάγου και του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη σύνθεση τους και η έναρξη των δικών προσδιορίζεται στις αρχές του φθινοπώρου. Όπως είναι φυσικό η παρουσία δύο τόσο στενών συνεργατών του κ. Τσίπρα κατά την περίοδο της πρωθυπουργίας του στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα οξύνει περαιτέρω την πολιτική αντιπαράθεση. Στην κυβέρνηση ήδη σχολιάζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι βαριά εκτεθειμένος πολιτικά, ειδικά όταν η παραπομπή των δύο πρώην υπουργών είναι για αδικήματα που αφορούν παράβαση καθήκοντος και απόπειρα ελέγχου των ΜΜΕ και της Δικαιοσύνης.
Πώς ο Μητσοτάκης θα «στριμώξει» τον Τσίπρα για τα πανεπιστήμια
Ο πρωθυπουργός θα επισημάνει ότι το νομοσχέδιο είναι μία καινοτομία που τη ζητούσαν καιρό τα πανεπιστήμια και θα εκφράσει την πεποίθηση του ότι οι ηγεσίες τους αλλά και το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, θα αδράξουν αυτή την ευκαιρία.
Όπως αναμένεται να αναφέρει με το νομοσχέδιο εξασφαλίζονται:
Η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο προς τα ίδια τα αυτοδιοίκητα Πανεπιστήμια
Η διεπιστημονικότητα.
Η κινητικότητα φοιτητών και ερευνητών.
Η ανάπτυξη συνεργασιών.
Η εξωστρέφεια και η παραγωγή γνώσης, έρευνας και καινοτομίας, διαδικασίες που διαχέονται προς όφελος της κοινωνίας.
Η παροχή νέων δυνατοτήτων στα Πανεπιστήμια, στους φοιτητές, στους πανεπιστημιακούς και στους πολίτες.
Η προσαρμογή στις διεθνείς εξελίξεις.
Η επίλυση χρόνιων ζητημάτων και η κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Όπως θα πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι:
«Απόλυτα συνεπές με το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και αποτελεί μια τομή στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία θα ωφελήσει τη νεολαία, θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο Πανεπιστήμιο και θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες στην κοινωνία, το Κράτος και συνολικά την Πατρίδα μας».
Το νομοσχέδιο
Οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου «Νέοι Ορίζοντες για τα ΑΕΙ», προβλέπουν:
-Αναβάθμιση της ποιότητας των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, με εσωτερικό Erasmus, με ενίσχυση της πρακτικής άσκησης, κοινά και διπλά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, με προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, με ένα νέο, γρήγορο, πιο αξιοκρατικό, πιο διαφανές σύστημα εκλογής και εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π, με επαγγελματικά μεταπτυχιακά και βιομηχανικά διδακτορικά.
-Ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας στα Πανεπιστήμια με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, με θέσπιση αναπτυξιακών εργαλείων για την αναβάθμιση των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας.
-Προώθηση της σύνδεσης με την κοινωνία, με ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων και αναβάθμιση του ρόλου των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, με αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, διασύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας και υποστήριξη για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων από φοιτητές.
-Εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ, με νέο πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του, που στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα της αλλοδαπής με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, τη μείωση της καθυστέρησης και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των Πανεπιστημίων και του πολίτη σε θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα του εξωτερικού.