Τα πόδια πάνω στο ταμπλό του αυτοκινήτου συνιστά μια ελληνική συνήθεια η οποία παρατηρείται, κυρίως, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, από μια μεγάλη μερίδα όσων παίρνουν θέση στο κάθισμα του συνοδηγού και αποζητούν μερικές στιγμές χαλάρωσης. Διότι όσο άνετη και αν προβάλλει η συγκεκριμένη στάση, οι κίνδυνοι που εγκυμονούν είναι τεράστιοι, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και με χαμηλή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι οδυνηρές. Ειδικότερα, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης ο αερόσακος θα ανοίξει με τεράστια δύναμη, ξεπερνώντας τα 300 χλμ./ώρα. Κατά την ενεργοποίηση του αερόσακου, τα πόδια του συνοδηγού, που βρίσκονται στο ταμπλό, θα τιναχτούν προς τα πίσω.
Στην καλύτερη, λοιπόν, περίπτωση ο συνοδηγός θα αποκομίσει πολλαπλά κατάγματα στα πόδια του, ενώ δεν αποκλείεται να προκληθεί σοβαρός τραυματισμός στη λεκάνη ή την σπονδυλική στήλη. Επιπροσθέτως, σε περίπτωση που το ατύχημα προκληθεί ενόσω το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα (για παράδειγμα στην Εθνική Οδό), ο αερόσακος ενδέχεται να σπρώξει τα πόδια του συνοδηγού προς το κεφάλι του, επιφέροντας ακόμα και θανάσιμο τραυματισμό.
Οι τραγικές επιπτώσεις από αυτή την ιδιαίτερα προσφιλή στη χώρα μας ελληνική συνήθεια καταδεικνύονται και μέσα από τις δοκιμές πρόσκρουσης που έχουν πραγματοποιήσει πολλοί οργανισμοί, όπως ο Road Safety NSW (δείτε το παρακάτω βίντεο). Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει και ο χειρουργός, Dr. John Crozier, επισημαίνοντας τα εξής: «Όπως είδαμε, όταν συνέβη το ατύχημα, ο αερόσακος άνοιξε, εκτινάσσοντας τα πόδια (του συνοδηγού) προς τα πίσω, με τα γόνατα να χτυπούν το πρόσωπο. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει φρικτά κατάγματα στο πρόσωπο ή ακόμα και εγκεφαλική βλάβη». Σοκαριστικά είναι τέλος τα συμπεράσματα και του οργανισμού TCS Schweiz-Suisse-Svizzero, τα οποία παρουσιάζονται στο παρακάτω βίντεο.