Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

H τεχνολογική καινοτομία λειτουργεί ως καταλύτης μετασχηματισμού του κλάδου της ναυτιλίας

23.07.2022 | 18:25

Η Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής συνεδρίασε με θέμα «Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία» και προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Γιάννη Μαρτίνο, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Signal Group. Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο βουλευτής Επικρατείας Χρήστος Ταραντίλης τόνισε ότι η ναυτιλία είναι η σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, αποτελεί το 7% του ΑΕΠ, απασχολεί πάνω από 200 χιλιάδες εργαζομένους, ενώ οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 17 δισ. ευρώ το 2021.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η τεχνολογική καινοτομία στους τομείς της πληροφορικής και των επικοινωνιών, των υλικών, του περιβάλλοντος και της ενέργειας λειτουργεί ως καταλύτης μετασχηματισμού του κλάδου της ναυτιλίας, συντελώντας στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση διαχρονικών προκλήσεων όπως:

• η μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του πλοίου,
• η επίτευξη μεγαλύτερης αξιοπιστίας και ασφάλειας του ταξιδιού,
• η βελτιστοποίηση στην κατανάλωση του καυσίμου και η μείωση εκπομπών άνθρακα,
• η μείωση του χρόνου διευθέτησης των υπηρεσιών με διαφανή και ελεγχόμενο τρόπο,
• η βελτιστοποίηση των συναλλαγών όλων των εμπλεκομένων στην επιχειρησιακή λειτουργία.

Προλογίζοντας τον κ. Μαρτίνο, ανέφερε ότι καινοτομεί στον χώρο του, αναπτύσσοντας τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των στόλων στη ναυτιλία, με απώτερο σκοπό να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής καινοτομίας.

Αφού αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα προόδου των τελευταίων χρόνων που δείχνουν ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει αντιληφθεί τη δύναμη της τεχνολογίας, ο κ. Μαρτίνος κατέθεσε στην Επιτροπή τις προτάσεις του για περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, ώστε να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνο

• χρειάζεται περισσότερη απλοποίηση των γραφειοκρατικών υποχρεώσεων (π.χ. στην εργοδοσία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τον ΦΠΑ) μιας startup και γι’αυτό το λόγο η δημιουργία ξεχωριστής ΔΟΥ και τμημάτων στον ΕΦΚΑ για τέτοιου τύπου τεχνολογικές εταιρείες,

• άμεσα διαθέσιμη χρηματοδότηση για σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες (“deep tech”), οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να αποδείξουν την αξία τους,

• φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων και μη από το εξωτερικό με εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού,

• ενδυνάμωση του brand “Made in Greece” για τα προϊόντα τεχνολογικής καινοτομίας,

• επιβράβευση των εταιρειών που εξάγουν σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές και, τέλος,

• ενθάρρυνση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών να επενδύσουν σε νεοφυείς εταιρείες τεχνολογικής καινοτομίας.

Exit mobile version