Τουρισμός: Ο τουριστικός τομέας στην Ελλάδα παράγει το 25% του ΑΕΠ, ένα στα τέσσερα ευρώ στην ελληνική οικονομία έρχεται από τον τουρισμό.
Ο Τουρισμός σώζει την παρτίδα των μέτρων στήριξης. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στον τουρισμό είναι πλέον στην Ελλάδα και κατασκευάζουν, η ανασκευάζουν-αναβαθμίζουν ξενοδοχεία, καταλύματα, κυρίως για πολύ υψηλού επιπέδου τουρισμό, που φέρνει και πολύ μεγαλύτερα έσοδα στην ελληνική οικονομία. Ο Υπουργός Τουρισμού κ. Κικίλιας είναι σαφής. Ο τουριστικός τομέας στην Ελλάδα παράγει το 25% του ΑΕΠ, ένα στα τέσσερα ευρώ στην ελληνική οικονομία έρχεται από τον τουρισμό. Αφορά εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Το επενδυτικό ενδιαφέρον για “μπρανταρισμένους” προορισμούς και μη -εναλλακτικούς, δηλαδή- είναι τεράστιο και παγκόσμιο. Ολες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στον τουρισμό είναι πλέον στην Ελλάδα και κατασκευάζουν, η ανασκευάζουν-αναβαθμίζουν ξενοδοχεία, καταλύματα, κυρίως για πολύ υψηλού επιπέδου τουρισμό, που φέρνει και πολύ μεγαλύτερα έσοδα στην ελληνική οικονομία.
Όλες οι πολλές επενδύσεις σε υποδομές στη χώρα γίνονται προς χάριν ή λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπάρχει για τον τουριστικό προϊόν. Και οι Σαουδάραβες επιχειρηματίες ήδη έχουν αρχίσει και επενδύουν στη χώρα. Μας ενδιαφέρει να έχουμε ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν και ισόρροπη ανάπτυξη, με προστασία στο περιβάλλον και το παραδοσιακό μας τουριστικό προϊόν -από το ταβερνάκι με την ψάθινη καρέκλα που είναι στα τρία μέτρα από τη θάλασσα, μέχρι τη μοναδική εμπειρία που προσφέρουμε και μας κάνει να διαφέρουμε από τις υπόλοιπες χώρες. Μας ενδιαφέρει να έχουμε ανάπτυξη στον τουρισμό, με σημαντικές επενδύσεις, που θα δώσουν τη δυνατότητα να φωτιστούν περισσότεροι προορισμοί κι έτσι να έχουμε και περισσότερους τουρίστες και μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα από το συνάλλαγμα που φέρνουν. Νομίζω ότι το 2022 αυτό αποδεικνύεται μια πετυχημένη συνταγή.
Η βαριά βιομηχανία
Στο τέλος του 2021 είχαμε πολλούς ταξιδιώτες και τουρίστες μέχρι και το Δεκέμβριο στη χώρα μας και πολλαπλές επενδύσεις και περισσότερες το 2022. Είναι η βαριά μας βιομηχανία. Την περιφρουρούμε και προσελκύουμε κι άλλους επενδυτές κι αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας. Οι εν δυνάμει επενδυτές βλέπου ότι οι πληρότητες στις χριστουγεννιάτικες διακοπές και στο χειμερινό τουρισμό -που δεν ήταν το φόρτε μας-, στις διακοπές του Πάσχα και τις πρωτομαγιάς να είναι πάνω από 80% και 90% και πάμε πλέον στην καλοκαιρινή τουριστική περίοδο, που είναι και το βαρύ μας πυροβολικό, με πληρότητες στο 100%», γεγονός που «προσελκύει πολύ σημαντικούς επενδυτές. Υπάρχουν ευκαιρίες, στα μεγάλα νησιά μας, στους πιο μικρούς νησιωτικούς προορισμούς, στη Βόρεια Ελλάδα ή στην Πελοπόννησο.
Η κρουαζιέρα έχει αυξηθεί 180% στη Βόρεια Ελλάδα και 130% στον Πειραιά. Ξεκινήσαμε τις πτήσεις από την Αμερική στις 7 Μαρτίου φέτος. Μιλάμε για 500.00 ταξιδιώτες απευθείας από τις ΗΠΑ… Όλα αυτά δείχνουν τεράστιο αγοραστικό ενδιαφέρον. Οπότε, καταλύματα 4άστερα, 5άστερα, 6άστερα, VIP, πολύ υψηλού επιπέδου τουρισμός, επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές, είτε είναι ξενοδοχεία, είτε είναι μαρίνες ή παροχή υπηρεσιών, σε συνδυασμό με υψηλού επιπέδου σέρβις και βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Από την επόμενη χρονιά το προαπαιτούμενο για να ταξιδέψει κάποιος θα είναι οι χαμηλές εκπομπές άνθρακα, επενδύσεις που θα είναι συμβατές με την οικολογία και την προστασία του πλανήτη. Yπάρχουν επενδύσεις ήδη από πολυεθνικές εταιρείες στον τομέα του τουρισμού σε πολλαπλούς προορισμούς