Υποδομές: Αλλάζει ο χάρτης  των υποδομών της χώρας!

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποδομές: Αλλάζει ο χάρτης  των υποδομών της χώρας!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Αυτιάς

Υποδομές: Προχωράει η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη.

05.08.2022 | 11:58

Αλλάζει ο χάρτης υποδομών της χώρας! Κατά την κυβέρνηση, «αφορά έργα πνοής που θα διευκολύνουν τους πάντες!». Να τα δούμε:

 

  1. Μετρό Γραμμή 4

Είναι η γραμμή 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», θα έχει 15 σταθμούς και θα εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό υποδομών: Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Οργανισμούς, Υπουργεία, Μουσεία. Οι Αθηναίοι θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

 

  1. Κρήτη ΒΟΑΚ

Προχωράει η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη. Θα χωρίζεται σε τρία τμήματα. Το πρώτο είναι το τμήμα «Χανιά-Ηράκλειο». Το δεύτερο είναι το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», που θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Σε αυτό το τμήμα έχει γίνει ήδη η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου. Το έργο συγχρηματοδοτείται, με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 290 εκατ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής 48 μήνες. Το τρίτο τμήμα  είναι το «Νεάπολη – Άγ. Νικόλαος», το οποίο θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, είναι προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ και έχει γίνει η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.

 

  1. Ε65 και Ολυμπία Οδός Πάτρα-Πύργος

Οι εργασίες τρέχουν, ενώ μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα αποτελέσει μέρος της ευρύτερης διασύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη. Το Α΄ εξάμηνο του 2025 προχωρά η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ένα έργο που εντάχθηκε στη σύμβαση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Τα νέα 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου θα συνδέουν την Περιμετρική Πάτρας με τη βόρεια είσοδο της πόλης του Πύργου. Με τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα θα εξυπηρετηθούν.

 

  1. Σιδηρόδρομος

Κατ’ αρχάς η Σιδηροδρομική Εγνατία, προϋπολογισμού 1,69 δισ. ευρώ, που αφορά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης, μήκους 206 χλμ. είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών στην Ελλάδα, με το κόστος του να υπερβαίνει ακόμα και αυτό της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (1,2 δισ. ευρώ). Επίσης η Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ, 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα». Τρίτον, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα συνδυαστεί με την κατασκευή του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου της πόλης, αναβαθμίζοντας τις μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα.

 

  1. Αττική Οδός – Προαστιακός

Αφορά στη δημοπράτηση της Λεωφόρου Κύμης και τρεις επεκτάσεις του οδικού άξονα: προς Λαύριο, προς Ραφήνα και της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ακόμη η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό, που θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης θα γίνει αυτοκινητόδρομος που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες, όπως η αστική σήραγγα, οι οποίες θα δρουν ως «συνδετικοί κρίκοι» μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας. Το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.

Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά, όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Στις δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αυτή προς Ραφήνα προβλέπει την παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και τα φανάρια των τοπικών οδών και η άλλη προς Λαύριο προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι. Ακόμη έχουμε τα έργα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης, μέσω Προαστιακού, των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ.

Exit mobile version