Abercrombie & Fitch: «Το να φτιάχνεις ρούχα για ανθρώπους που είναι παχύσαρκοι είναι κακό πράγμα τώρα;»
Μια εικόνα που αναρτήθηκε στα social media της Abercrombie & Fitch, πυροδότησε μια συζήτηση σχετικά με το αν η εταιρεία λιανικής «κανονικοποιεί» την παχυσαρκία και τις ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια εικόνα καταναλώτριας η οποία αναρτήθηκε αρχικά την περασμένη εβδομάδα στον επίσημο λογαριασμό της εταιρείας στο Instagram και έγινε viral κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με τους χρήστες του Twitter να τη σχολιάζουν αρκετά. «Η νέα διαφήμιση της Abercrombie & Fitch μόλις βγήκε…. Αυτή τη σεζόν παρουσιάζουν διαβήτη και καρδιακές προσβολές», έγραψε στο Twitter μια γυναίκα. Η εταιρεία από την πλευρά της δήλωσε ότι η εικόνα δεν ήταν διαφήμιση.
«Η Abercrombie χαρακτηρίζεται συχνά από τους πελάτες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μας αρέσει να τους το ανταποδίδουμε αναδημοσιεύοντας τις εικόνες τους στους λογαριασμούς μας», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στη The Post τη Δευτέρα.
Ορισμένοι χρήστες του Twitter υπερασπίστηκαν την ανάρτηση, με έναν να σχολιάζει,
«Το να φτιάχνεις ρούχα για ανθρώπους που είναι παχύσαρκοι είναι κακό πράγμα τώρα;» Εταιρείες λιανικής πώλησης μόδας όπως η Abercrombie και η Victoria’s Secret έχουν προσπαθήσει να απευθυνθούν σε ένα μαζικό κοινό αποφεύγοντας τις διαφημιστικές καμπάνιες που παραδοσιακά και αποκλειστικά παρουσίαζαν αδύνατα μοντέλα υπέρ του διαφημιστικού περιεχομένου που προβάλλει τη σωματική ποικιλομορφία και τη «θετικότητα του σώματος». Η χρήση αδύνατων μοντέλων από τη βιομηχανία μόδας προκάλεσε κατηγορίες ότι ενθαρρύνει τα νεαρά κορίτσια και τις γυναίκες να υιοθετήσουν ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες επιδιώκοντας έναν μη ρεαλιστικό τύπο σώματος. Όμως οι επικριτές λένε τώρα ότι η βιομηχανία κινείται πολύ μακριά προς την αντίθετη κατεύθυνση, παρουσιάζοντας μοντέλα plus-size.
Το 2003, η Abercrombie μηνύθηκε από 250.000 υπαλλήλους που ισχυρίζονται ότι υπέστησαν διακρίσεις, καθώς αναγκάστηκαν να εργάζονται σε αποθήκες μακριά από το κοινό, ενώ οι θέσεις εργασίας στις πωλήσεις πήγαιναν σε εκείνες που είχαν το “λουκ” που εκτιμούσε η εταιρεία. Η εταιρεία, η οποία παραδοσιακά απευθυνόταν κυρίως σε λευκά παιδιά κολεγιακής ηλικίας, συμφώνησε να καταβάλει 40 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει την ομαδική αγωγή.
Δέκα plus size μοντέλα που έφεραν την επανάσταση στη μόδα
Είναι αλήθεια πως η βιομηχανία της μόδας απομακρύνεται – σε αργούς ρυθμούς – από τα πρότυπα ομορφιάς που είχε επιβάλλει η κοινωνία πριν από κάποιες δεκαετίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, πολλά brands να αγωνίζονται και να προσφέρουν μεγάλος εύρος μεγεθών που θ’ απευθύνεται σε κάθε τύπο σώματος. Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με δέκα plus size μοντέλα που στάθηκαν η αφορμή να αλλάξει η βιομηχανία της μόδας.
1/ Precious Lee
Ασχολείται με το μόντελινγκ σχεδόν 10 χρόνια. Η στιγμή της δόξας της έφτασε επιτέλους τις τελευταίες σεζόν όταν το γνωστό μοντέλο φωτογραφήθηκε για γνωστά brands, περιοδικά μόδας και τους μεγαλύτερους πολυτελείς οίκους.
Στα 31 της χρόνια, η Precious Lee ήταν το πρώτο μαύρο plus-size μοντέλο που πόζαρε στο εξώφυλλο του περιοδικού Sports Illustrated. Έχει περπατήσει για τ το show του οίκου Versace Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021, κατά τη διάρκεια της επίδειξης της Balmain Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022, για τα 10 χρόνια του Olivier Rousteing στον οίκο, στην 40η συλλογή του couturier Christian Siriano.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
2/Ashley Graham
Σε ηλικία 32 ετών, η Ashley Graham έχει καταφέρει να είναι ένα από τα πιο διάσημα plus-size μοντέλα που εμφανίζονται στο models.com. Έχει καταφέρει να βρεθεί στο εξώφυλλο του Sports Illustrated το 2016. Την ίδια χρονιά, τη βρίσκουμε στα εξώφυλλα της Grazia UK και του Maxim, γίνεται μούσα της H&M και το ομοίωμά της γίνεται κούκλα Barbie. Έκτοτε, εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της US Vogue, του Harper’s Bazaar, του Glamour και της Marie Claire Italia, περπάτησε για τους Prabal Gurung, Dolce & Gabbana καθώς και τους Christian Siriano και Michael Kors.
Σε συνέντευξή της στη Vogue το 2019 είπε: “Πιστεύω πραγματικά ότι το σώμα μου έχει αλλάξει τη ζωή πολλών ανθρώπων. Έχω χρησιμοποιήσει το σώμα μου ως εργαλείο για να μιλήσω για θέματα-ταμπού, όπως η κυτταρίτιδα ή η ανασφάλεια στον κόσμο.”
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
3/Alexis Ruby
Στα 23 της, η Alexis Ruby είναι ένα από τα νέα πρόσωπα της λεγόμενης plus-size μόδας. Υπήρξε μούσα του Marc Jacobs, έχει περπατήσει για τη Nike και τον Tommy Hilfiger και έχει ποζάρει για περιοδικά, όπως το V Magazine ή το Paper Magazine και το περιοδικό Love.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
4/ Clementine Desseaux
Το μοντέλο που ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Clémentine Desseaux είναι ένα ατόφιο χρυσάφι στην ιστορία της μόδας μας, αν αναλογιστεί κανείς ότι στη Γαλλία, τον τόπο καταγωγής της, η βιομηχανία της μόδας είναι αργή ή ακόμη και απρόθυμη να προχωρήσει σε αλλαγές. “Για το Παρίσι, την πρωτεύουσα της μόδας και της πολυτέλειας, είναι θέμα εικόνας, κανείς δεν θέλει να δει μια Παριζιάνα με καμπύλες”, ανέφερε. Στην καριέρα της στην Αμερική, η Clémentine Desseaux εμφανίστηκε στις καμπάνιες των Nike, Levi’s και Christian Louboutin.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
5/Candice Huffine
Η Candice Huffine ήταν στο εξώφυλλο της Vogue Italia δύο φορές, πόζαρε για Grazia UK, Elle US, Vogue Mexico, Harper’s Bazaar, V Magazine, W magazine καθώς και Swarovski και Violeta by Mango. Όσον αφορά τις επιδείξεις μόδας, το γνωστό μοντέλο έχει περπατήσει για τους Victoria’s Secret, Christian Siriano, Cushnie και Prabal Gurung. Αλλά η διαδρομή της στη βιομηχανία δεν ήταν εύκολη. Θυμάται ότι απορρίφθηκε από κάστινγκ επειδή δεν ήταν αρκετά αδύνατη. “Ένα πρακτορείο μου είχε πει: “Αν χάσεις 15 κιλά, θα υπογράψουμε μαζί σου”, είπε σε μια συνέντευξη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
6/ Tara Lynn
Η Tara Lynn έχει ήδη βρεθεί στο εξώφυλλο του Elle Spain και έχει ποζάρει για το Glamour και το V Magazine. Τα τελευταία δύο χρόνια, εμφανίστηκε στις διαφημιστικές καμπάνιες της H&M, Mango Violeta και περπάτησε για τους 11Honoré και Christian Siriano. “Όταν ενηλικιωθείς συνειδητοποιείς ότι δεν χρειάζεται να φορέσεις ταμπέλες. Δεν χρειάζεται να δείχνεις και να σκέφτεσαι όπως όλοι οι άλλοι”, λέει στο περιοδικό Elle US. “Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι δεν ήμουν καλά στο σώμα μου και ότι έπρεπε να πάρω τον έλεγχο.”
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
7/ Tess Holliday
Μοντέλο από την ηλικία των 15 ετών, η Tess Holliday είναι μία από τις κορυφαίες φιγούρες των plus-size μοντέλων και του body positivity. Έκτοτε, το μοντέλο συνεργάστηκε με μάρκες μόδας και ομορφιάς, όπως τα Benefit και H&M και εμφανίστηκε σε Vogue Italia, Marie Claire UK, Nylon και Self Magazine. Το πρώτο μοντέλο μεγέθους 56 περπάτησε σε show για πρώτη φορά για οίκο μόδας, για τη Chromat μέσω της συλλογής τους για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2020. Εκτός από την καριέρα της στο μόντελινγκ, ξεκίνησε το body-posi κίνημα #EffYourBeautyStandards και μια μάρκα μόδας. “Υπάρχουν τόσοι πολλοί εκεί έξω που πιστεύουν ότι ένα μοντέλο plus size πρέπει να έχει κάποιο πρόβλημα στην υγεία του ή να υποστηρίζει έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής. Και στην αρχή ήταν πολύ δύσκολο, κατηγορούσα στον εαυτό μου αλλά σκέφτηκα… η υγεία μου δεν είναι δική τους υπόθεση”, είπε στο Paper Magazine τον Ιανουάριο του 2016.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
8/ Robyn Lawley
Το μοντέλο από την Αυστραλία, Robyn Lawley βρέθηκε σε μια διαφημιστική καμπάνια στο ίδιο τεύχος του Sport με την Ashley Graham. Αναγνωρίστηκε ως ένα από τα τρία κορυφαία μοντέλα που βρέθηκαν στη Vogue Italy τον Ιούνιο του 2011, το δεύτερο plus size μοντέλο που πόζαρε για το Elle France και το πρώτο plus-size μοντέλο που βρέθηκε στις Vogue Australia και GQ Australia και Cosmopolitan Australia.
Ωστόσο, παρόλο που η Robyn Lawley επαναπροσδιόρισε την αντίληψή μας για την ομορφιά, διατηρεί τα πόδια της στο έδαφος λέγοντας στο Time: “Δεν ξέρω αν θεωρώ τον εαυτό μου plus size μοντέλο ή όχι. Θεωρώ τον εαυτό μου περισσότερο μοντέλο. Αυτό θα βοηθήσει τις γυναίκες να αποδέχονται το σώμα τους”.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
9/ Odile Gautreau
“Πριν από μερικά χρόνια δούλευα μόνο στον τομέα της ομορφιάς επειδή είχα φακίδες και ωραία μαλλιά… αλλά όχι για το σώμα μου”, δήλωσε η Odile Gautreau στην L’Obs τον περασμένο Μάρτιο. Έκτοτε, δούλεψε με μεγάλα brands όπως L’Oréal, Nike, Koché και μετά την Ester Manas. Από την πλευρά του περιοδικού, οι σελίδες των Paulette, Censored και Antidote την έχουν φιλοξενήσει στις σελίδες τους.
10/ Jari Jones
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.