Απάτες με Power Pass: Πώς δρουν οι επιτήδειοι

ΕΛΛΑΔΑ

Απάτες με Power Pass: Πώς δρουν οι επιτήδειοι

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Πέτρος Καρσιώτης

Απάτες με Power Pass: Με ανακοίνωσή της η ΔΕΗ έχει επιστήσει την προσοχή των πελατών της

06.09.2022 | 20:38

Η επιδότηση των νοικοκυριών για να ανταπεξέλθουν στις υψηλές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, δεν θα μπορούσε να διαφύγει της… προσοχής επιτήδειων στις απάτες, οι οποίοι καταφέρνουν αρκετές φορές να «κάψουν» τους καταναλωτές. Προσποιούνται τηλεφωνικά τους λογιστές ή συνεργάτες των λογιστών, τηλεφωνούν, «πληροφορούν» ότι δήθεν το ποσό της επιδότησης έφθασε στα χέρια τους και ζητούν στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, προκειμένου να τα καταθέσουν! Αντί, όμως, του ποσού της επιδότησης, όσοι κάνουν το σφάλμα να ανταποκριθούν, διαπιστώνουν με οδύνη ότι οι…λογιστές, έχουν σηκώσει όλα τα χρήματά τους από τους λογαριασμούς.

γράφει ο Πέτρος Καρσιώτης

Το ζήτημα της απάτης με το Power Pass, έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα με αφορμή την εξιχνίαση υπόθεσης εξαπάτησης μιας γυναίκας από την Άρτα από ένα ζευγάρι, όπως αποδείχθηκε. Από την έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Άρτας ταυτοποιήθηκαν, αναφέρει η Αστυνομία, τα στοιχεία ημεδαπού και ημεδαπής, που εμπλέκονται σε υπόθεση απάτης και σε βάρος τους σχηματίσθηκε σχετική δικογραφία.

«Είχε… λαμβάνειν»!

Στην περίπτωση αυτή οι δράστες κατηγορούνται ότι έπεισαν τη γυναίκα ότι «έχει λαμβάνειν» μεγάλο ποσό επιστροφής χρημάτων, λόγω της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος. Με τα τεχνάσματα, που έβαλαν σε εφαρμογή οι δράστες, η γυναίκα, όχι δεν είδε επιστροφή αλλά έχασε και 24.000 ευρώ! Ιδού πως: «Ειδικότερα», επεξηγούν οι αστυνομικοί «τον περασμένο Ιούνιο, ημεδαπός τηλεφώνησε στην παθούσα, προσποιούμενος ότι τηλεφωνεί από λογιστικό γραφείο και με το πρόσχημα ότι δικαιούται επιδότηση λόγω του αυξημένου κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας, την καθοδήγησε κατάλληλα, με αποτέλεσμα να καταβάλει εκείνη το χρηματικό ποσό των 24.000 ευρώ, σε τραπεζικούς λογαριασμούς των κατηγορούμενων.

Πριν από λίγο καιρό στοιχεία που έρχονταν από την Πάτρα έκαναν λόγο για μία ακόμη περίπτωση αφαίμαξης τραπεζικού λογαριασμού θύματος από δήθεν «λογιστικό γραφείο» που ήθελε δήθεν να καταβάλει το ποσό της επιδότησης του ηλεκτρικού. Συγκεκριμένα, ο δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με πολίτη και προσποιούμενος τον γιο του λογιστή του, ζήτησε τους κωδικούς πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς, προκειμένου, είπε, να του καταθέσει το επίδομα ρεύματος των 600 ευρώ, λέγοντας του πως ανήκει στους δικαιούχους της οικονομικής ενίσχυσης. Οι κωδικοί τραπέζης δόθηκαν στον… γιο του λογιστή  και 8.000 ευρώ, όσα δηλαδή υπήρχαν στο λογαριασμό, πέρασαν στις τσέπες των επιτηδείων.

Προσοχή λέει η ΔΕΗ

Με ανακοίνωσή της η ΔΕΗ έχει επιστήσει την προσοχή των πελατών της για απόπειρες υποκλοπής των προσωπικών τους στοιχείων μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Και όχι μόνο τηλεφωνικών κλήσεων αλλά και ηλεκτρονικών μηνυμάτων (phishing), με αφορμή περιστατικά που αναφέρθηκαν.

Η ΔΕΗ επισημαίνει ότι:

  • Δεν εμπλέκεται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας για την πίστωση των ποσών των δικαιούχων του power pass και
  • Δεν θα ζητήσει ποτέ από τους πελάτες τα στοιχεία e-banking και το IBAN του λογαριασμού τους.
Exit mobile version