Στο φως έρχεται το τελικό πόρισμα του ανακριτή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για τη δράση του «θαυματοποιού» ιερέα Δημητρίου Λουπασάκη στους Αγίους Ισιδώρους Αθηνών. Το θέμα προκάλεσε «ιερό πόλεμο» στις τάξεις της Εκκλησίας. Μάλιστα, ο μητροπολίτης Αργολίδας Νεκτάριος είχε χαρακτηρίσει «απάτη» τα δήθεν θαύματα του ιερά, το άκουσμα των οποίων προκαλούσε κοσμοσυρροή έξω από τον ιερό ναό των Αγίων Ισιδώρων στον Λυκαβηττό. Η ανάκριση, που διήρκεσε τρία χρόνια -ξεκίνησε το 2014 και ολοκληρώθηκε το 2017, με δεκάδες μαρτυρικές καταθέσεις-, έγινε κατ’ εντολήν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου Β’ και ανατέθηκε στον τότε γραμματέα του Επισκοπικού Δικαστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, νυν μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμο.
Η δικαστική διερεύνηση, όπως ζητείται στο άρ. 2, δεν έγινε ποτέ. Το πόρισμα, καίτοι αποκαλύπτει σωρεία παραβάσεων, ανατροπή της εκκλησιαστικής τάξης, προσπάθεια εξαπάτησης των πιστών με καλλιέργεια και εκμετάλλευση της θρησκοληψίας τους με κατασκευή «θαυμάτων» («αγυρτεία»), καθώς και άλλων που παραπέμπουν σε οικονομικό σκάνδαλο («απιστία»), όχι μόνο δεν είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά μπήκε ουσιαστικά στο αρχείο άνευ αιτιολογίας.
Τα… θαύματα του ιερέα
Η πρώτη σχετική έρευνα από τα «Ellinika Hoaxes» χρονολογείται ήδη από τον Ιούνιο του 2018, όταν είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν δημοσιεύματα για «θαύματα», στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, όπου είχε φθάσει ο «θαυματουργός» Τίμιος Σταυρός από τους Αγίους Ισιδώρους Λυκαβηττού. Τότε, όπως επισημαίνουν τα «Ellinika Hoaxes», είχαν εντοπίσει τον «ανάπηρο» τον οποίο έκανε καλά «ως εκ θαύματος» ο ιερέας και είχε ομολογήσει ότι… περπατούσε και πριν. Τον Απρίλιο του 2022 εντοπίστηκε άλλη μια περίπτωση «θαύματος», που και εκεί αποδείχθηκε ότι ένας άνδρας με σκλήρυνση κατά πλάκας δεν είδε καμία βελτίωση μετά το άγγιγμα του «θαυματουργού σταυρού» από τον Λουπασάκη.
Επιπλέον, όλα αυτά τα χρόνια έχει ισχυριστεί, μεταξύ άλλων, ότι «ήρθε γκρουπ 53 ατόμων και θεραπεύτηκαν οι 50. Γιατί οι 3 δεν είχαν τίποτα». Έφτασε, μάλιστα, στο σημείο να ανακοινώσει ότι ανέστησε ακόμα και… νεκρό. Το κείμενο των Συμπερασμάτων περιέχει βαρύτατες κατηγορίες και έχει ως εξής:
«Ἐν ὄψει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, εὐσεβάστως προτείνω τά ἑξῆς:
Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:
α) ἀγυρτείᾳ,
β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,
γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,
δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,
ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,
στ) ἀνυπακοῇ,
ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,
η) συνωμοσίᾳ, φατρίᾳ καί τηρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί
θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.
3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.
4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.
5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει».