Μπαίνοντας στη χειμερινή περίοδο οι ανάγκες κλιματισμού του θαλάμου επιβατών στο αυτοκίνητο μειώνονται ή αν προτιμάτε αλλάζουν, επιτρέποντας στον οδηγό να περιορίσει τη χρήση του συστήματος κλιματισμού και ως εκ τούτου να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να διαχωρίσουμε το γνωστό στους περισσότερους air condition από το συμβατικό καλοριφέρ που διαθέτουν τα περισσότερα αυτοκίνητα, ώστε να επιτύχουμε τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα. Σε αντίθεση, λοιπόν, με το σύστημα κλιματισμού ή το air condition, το καλοριφέρ δεν επιβαρύνει τον κινητήρα και η χρήση του δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Κι αυτό γιατί αξιοποιεί, μέσα από το σύστημα ψύξης του κινητήρα, την υπερβάλλουσα θερμότητα που εκλύει ένα θερμικό μοτέρ, παρέχοντας με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση άφθονο ζεστό αέρα.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να απενεργοποιήσουμε, από τον αντίστοιχο διακόπτη, το air condition, αναγκάζοντας επί της ουσίας το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου να αξιοποιήσει τη θερμότητα που εκλύει ο κινητήρας. Υπάρχουν, βέβαια, και περιπτώσεις που η χρήση του air condition -ακόμα και τον χειμώνα- θεωρείται επιβεβλημένη, όπως για παράδειγμα αν θέλουμε να απαλλαγούμε από τα συμπυκνώματα-υδρατμούς που συγκεντρώνονται συνήθως στα τζάμια.
Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπού εκεί δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης ώστε να παράξει την απαιτούμενη θερμότητα. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε τη χρήση του κλιματισμού και την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτός είναι και ο λόγος άλλωστε που η χρήση του κλιματισμού περιορίζει και μάλιστα σημαντικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, επιστρατεύοντας τις αποδοτικότερες κατά γενική ομολογία, αντλίες θερμότητας αντί των συμβατικών κλιματιστικών συστημάτων.