Ιπτάμενο αυτοκίνητο: Πώς είναι
Η Alef, μία start-up, αποκάλυψε το ιπτάμενο αυτοκίνητό της, το οποίο φιλοδοξεί μια μέρα να απογειωθεί τους αιθέρες. Η νεοφυής επιχείρηση χαρακτηρίζει το ακόμα υπό ανάπτυξη ηλεκτρικό της όχημα, το Model A, ως το πρώτο πραγματικά ιπτάμενο όχημα. Η εταιρεία ελπίζει ότι το δημιούργημά της θα μοιάζει με ένα κομψό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά θα μπορεί να απογειωθεί κάθετα και θα μπορεί να πετάξει για 110 χιλιόμετρα. Ο Jim Dukhovny, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Alef, υποστηρίζει ότι τα περισσότερα οχήματα τέτοιου είδους δεν είναι κατά τη γνώμη του αυστηρά ιπτάμενα αυτοκίνητα. «Ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο πρέπει να είναι αυτοκίνητο, που σημαίνει ότι μπορεί να οδηγεί σε έναν κανονικό δρόμο, να παρκάρει σε έναν κανονικό χώρο στάθμευσης. Και θα πρέπει επίσης να έχει κάθετη απογείωση», δήλωσε στο BBC.
Το Model A διαθέτει ένα πλέγμα, ώστε ο αέρας να μπορεί να περάσει σε οκτώ έλικες στο εσωτερικό του αμαξώματος, οι οποίοι παρέχουν άνωση. Ωστόσο, η πτήση οποιασδήποτε απόστασης χρησιμοποιώντας αυτά μόνο, χωρίς τη βοήθεια φτερών, θα απαιτούσε απαγορευτικά ποσά ισχύος.
Η λύση που προτείνει η Alef είναι για μεγαλύτερες πτήσεις το Model Α να μεταμορφώνεται σε διπλάνο
Μετά από μια κατακόρυφη ανύψωση, το όχημα θα στρίβει στο πλάι, το πιλοτήριο δύο ατόμων περιστρέφεται έτσι ώστε ο οδηγός να παραμένει στραμμένος προς τα εμπρός και το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε διπλάνο με τις μεγάλες πλευρές του οχήματος να σχηματίζουν τα πάνω και τα κάτω φτερά. Το Forbes παρατήρησε ότι ο τρόπος που θα πετούσε μοιάζει με το Opener Blackfly, ένα υπάρχον ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης. Συνδυάζοντας την πτήση και την οδήγηση προστίθεται βάρος, η ηλεκτρική ενέργεια σημαίνει επίσης βαριές μπαταρίες.
«Η σχεδίαση είναι ακριβώς στην αιχμή του τι μπορεί να κάνει η φυσική και η τεχνολογία, εκεί που θα περίμενε κανείς να είναι», λέει ο καθηγητής αεροναυπηγός Steve Wright του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αγγλίας. Το πλέγμα μπορεί επίσης να προκαλέσει σημαντική αεροδυναμική αντίσταση, προσθέτει. Ο Ράιτ προειδοποιεί ότι το βήμα από ένα πρωτότυπο σε ένα λειτουργικό προϊόν υποτιμάται. Το τεχνικό ζήτημα δεν είναι μόνο ένα από τα εμπόδια, καθώς η ρύθμιση και η πιστοποίηση των ιπτάμενων αυτοκινήτων είναι πιθανό να είναι αυστηρή, χρονοβόρα και δαπανηρή, όπως και για κάθε αεροσκάφος.