Με τον τρόμο στο μάτι τρέχουν το πρωί χιλιάδες πολίτες στη θέση που πάρκαραν για να δουν αν… υπάρχει εκεί το αυτοκίνητό τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι σπείρες βάζουν στο στόχαστρο αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα σε απομακρυσμένα σημεία με ελάχιστη κυκλοφορία. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν και οι κάποιες συμμορίες που δεν διστάζουν να «χτυπήσουν» αυτοκίνητα που βρίσκονται σε πολυσύχναστα σημεία των αστικών κέντρων, αφαιρώντας τα πολύτιμα εξαρτήματα των Ι.Χ. μέσα σε μόλις λίγα λεπτά.
Χαρακτηριστικό είναι το συμβάν που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, όταν μία σπείρα ρήμαξε τα ζαντολάστιχα από Ι.Χ. στην Τσιμισκή, έξω από τη Χ.Α.Ν.Θ., μία από τις κεντρικότερες περιοχές της συμπρωτεύουσας. Στα μέσα Σεπτεμβρίου και μόλις λίγα μέτρα από τη Χ.Α.Ν.Θ. – στη Δ.Ε.Θ. – «γυμνό» από ζαντολάστιχα έμεινε ένα ακόμα Ι.Χ., παρά την ύπαρξη αυξημένης αστυνομικής δύναμης στην περιοχή. Πρόκειται για δύο περιστατικά, που εκτός από κοινή τοποθεσία, μοιράζονται και ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό: Αμφότερα τα «ρημαγμένα» αυτοκίνητα ήταν Toyota Yaris. Δεκάδες Yaris είχε αφαιρέσει και μία σπείρα που δρούσε σε περιοχές της Αττικής και είχε έπεσε στα χέρια της αστυνομίας στα τέλη Μάϊου. Τα δεκάδες περιστατικά… αγάπης των συμμοριών προς τα Yaris δεν πρέπει να λογίζονται ως… τυχαία, μιας και σύμφωνα με πραγματογνώμονες σε ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ το 2021, αποτελούν τα αυτοκίνητα που είναι πρώτα σε κλοπές την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα.
Γιατί «ρημάζουν» τα Yaris;
Σύμφωνα με το car and moto, εδώ και πολλά χρόνια το Yaris αποτελεί το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα και ένα από δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην αγορά των μεταχειρισμένων. Αφού, λοιπόν, το κλέψουν, και κάνουν μερικές μικρές αλλαγές πάνω του, στη συνέχεια μπορούν να το πουλήσουν ξανά εύκολα, λόγω της μεγάλης ζήτησής του στη χώρα μας. Τις περισσότερες φορές, ωστόσο, δεν χρειάζεται να προβούν στην ολική κλοπή του οχήματος. Ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τις σπείρες είναι και η κλοπή κάποιων πολύτιμων εξαρτημάτων του, λόγω της τεράστιας ζήτησης για ανταλλακτικά. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι ακόμα και αν «σηκώσουν» τα Yaris, στη συνέχεια τα μεταφέρουν σε απομακρυσμένα σημεία όπου τα αποσυναρμολογούν, ώστε να διαθέσουν τα εξαρτήματά του στην αγορά.