Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Κακιά σκάλα κατολίσθηση – κυκλοφορία: Εισαγγελική έρευνα για το κλείσιμο της Αθηνών – Κορίνθου
ΕΛΛΑΔΑ

Κακιά σκάλα κατολίσθηση – κυκλοφορία: Εισαγγελική έρευνα για το κλείσιμο της Αθηνών – Κορίνθου

Κακιά σκάλα κατολίσθηση - κυκλοφορία: Άγνωστο πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός

Η διακοπή της κυκλοφορίας στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, λόγω κατολίσθησης, προκάλεσε την παρέμβαση της Εισαγγελίας. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αντώνης Ελευθεριάνος, έδωσε εντολή να διενεργηθεί προκαταρκτική έρευνα, προκειμένου να διακριβωθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στην οδική συγκοινωνία. Στο «μικροσκόπιο» της έρευνας θα μπει η κατασκευή του αναχώματος, που τελικά αποδείχθηκε αναποτελεσματικό, εάν υπήρξαν ατέλειες και εάν υπήρχε υποχρέωση συντήρησης. Υπενθυμίζεται ότι, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, συγκροτήθηκε επιτροπή διερεύνησης των αιτιών που προκάλεσαν τη διακοπή της κυκλοφορίας στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, τα ξημερώματα της Πέμπτης 1 Δεκεμβρίου.

Η Επιτροπή για το συμβάν στην Αθηνών-Κορίνθου συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμα της ,το συντομότερο δυνατό, και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι ημερών. Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ολυμπία Οδό, στο σημείο βρίσκονται μηχανικοί και ειδικοί αλπινιστές, οι οποίοι κάνουν τις απαραίτητες εργασίες καταγραφής του συμβάντος, με drone και οπτικό έλεγχο στις βραχοπτροστασίες. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η απομάκρυνση και αποκατάσταση του οδοστρώματος. Ωστόσο, δεν μπορεί να εκτιμηθεί ο χρόνος της επιχείρησης.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έργο της Επιτροπής Διερεύνησης είναι:

  • η διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Αθήνα κατά την 1η Δεκεμβρίου 2022 μετά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΑΡΙΕΛ)
  • ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους αρμόδιους φορείς λειτουργίας και συντήρησης της οδού

Σύμφωνα με την απόφαση «προς τον σκοπό επιτέλεσης του έργου της, η Επιτροπή Διερεύνησης δύναται να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή Διερεύνησης θέτοντας αμελλητί στην διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Η μη χορήγηση των ζητηθέντων στοιχείων προς την Επιτροπή από τις αρμόδιες υπηρεσίες συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη».

Γιατί καθυστερεί η αποκατάσταση της κυκλοφορίας

Το χρονοβόρο και δυσκολότερο σημείο της επιχείρησης είναι η επιθεώρηση και καταγραφή του συμβάντος, καθώς πρέπει, πριν απομακρυνθούν από το οδόστρωμα τα κομμάτια του βράχου, οι μηχανικοί να έχουν στη διάθεσή τους όλο το υλικό που θα επιτρέψει τη μελέτη του φαινομένου και θα καθοδηγήσει τα βήματα της αποκατάστασης. Η πρώτη φάση, λοιπόν, της αποκατάστασης είναι να απομακρυνθεί ο βράχος. Καθοριστικό είναι οι ειδικοί που έχουν αναλάβει την αποκατάσταση, να γνωρίζουν από ποιο ακριβώς σημείο αποκολλήθηκε ο βράχος, ποια διαδρομή ακολούθησε, ώστε να επέμβουν ακριβώς εκεί που είναι απαραίτητο.

Πώς έγινε η κατολίσθηση

Από τα έως τώρα στοιχεία, για την κατολίσθηση των βράχων ευθύνεται η καταρρακτώδης βροχόπτωση που ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα και ήταν ο κύριος επιβαρυντικός παράγοντας. Ενδεχομένως, σωρευτικά να επηρεάζει και η σεισμική δραστηριότητα της τελευταίας περιόδου. Πάντως, σημειώνεται ότι το επίμαχο σημείο από το οποίο αποκολλήθηκε ο βράχος, είναι από πολύ ψηλά, εκτός των ορίων του έργου.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις