Το «Maestro» επέστρεψε χθες βράδυ με το έβδομο επεισόδιό του και με έναν «Απαίδευτο… να βουλιάζει». Η σειρά φτάνει σταδιακά προς το τέλος της και το μυστήριο της δολοφονίας του Χαράλαμπου, παραμένει – προς το παρόν – άλυτο. Μετά από το σουρεαλιστικό έκτο επεισόδιο της περασμένης εβδομάδας και τη splatter σκηνή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, η ιστορία επανέρχεται στους χαρακτήρες των κατοίκων των Παξών. Μέσα από κάποια flashbacks, ήρθε στην επιφάνεια το παρελθόν του βίαιου Χαράλαμπου και η παιδική κακοποίηση που βίωσε από τον πατέρα του.
Ο Χαράλαμπος, τον οποίο υποδύεται ο Γιάννης Τσορτέκης, λειτούργησε ως ο αφηγητής του επεισοδίου. Ο σκληρός χαρακτήρας και ο στυγνός κακοποιητής έφερε στην επιφάνεια το παρελθόν του και «μοιράστηκε» με το τηλεοπτικό κοινό του «Maestro», όλα όσα διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα του. Είναι ένας άνθρωπος απαίδευτος, ρατσιστής, ομοφοβικός, σεξιστής, αλκοολικός και βίαιος, ένας «τύραννος», που ορίζει τη ζωή της Μαρίας, την οποία ενσαρκώνει η Μαρία Καβογιάννη και του Σπύρου, που υποδύεται ο Γιώργος Μπένος.
Η μόνη πραγματική δύναμη είναι η γνώση…#Maestro pic.twitter.com/cKiymugrcE
— LamMar (@lammar284) December 1, 2022
Οι χθεσινές σκηνές
Στο χθεσινό επεισόδιο υπήρξαν δύο χαρακτηριστικές σκηνές, στις οποίες απεικονίστηκε η κακοποίηση που βίωσε ο μικρός τότε Χαράλαμπος. Η πρώτη ήταν, όταν ο πατέρας του, τον έδεσε με σκοινί σε ένα δέντρο και τον παράτησε, ενώ η δεύτερη όταν τον χτύπησε με τα σχολικά του βιβλία και εκείνος ξεκίνησε να σκίζει και να καίει μία-μία τις σελίδες στο τζάκι. «Ένα πράγμα έχουμε εμείς οι άντρες και αυτό είναι το πουλί μας. Μ’ αυτό δείχνουμε τη δύναμη και την ικανότητά μας. Οι γυναίκες μόνο αυτό θέλουν από σένα» ήταν μερικά από τα λόγια με τα οποία γαλουχήθηκε ο Χαράλαμπος. Τέτοια λόγια έγιναν «κτήμα» του χαρακτήρα από την τρυφερή του ηλικία, τόσο που να τα επαναλάβει ο ίδιος αργότερα στον γιο του: «Πού την έχουμε τη δύναμη οι άντρες, ρε; Στη μπουνιά μας και στο πουλί μας. Έτσι είναι φτιαγμένος όλος ο κόσμος και μόνο έτσι πας μπροστά».
Ο Γιάννης Τσορτέκης στον ρόλο του «Χαράλαμπου»
Η απουσία της μητέρας του, ήταν που «έθρεψε» το θηρίο και στοιχειοθέτησε τη συμπεριφορά του απέναντι στις γυναίκες, η οποία βασίζεται στο μίσος, την υποτίμηση και την περιφρόνηση. Η ύπαρξή του είναι οικοδομημένη πάνω σε όλα τα πατριαρχικά στερεότυπα, αλλά με τα λόγια του τονίζει, πως από τη μητέρα του έμαθε, πώς να αγαπά και να σέβεται το γυναικείο φύλο. Φυσικά, οι λέξεις δείχνουν να έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις πράξεις.
Κατά τη διάρκεια της αφήγησης, αποκαλύπτεται και ο τρόπος με τον οποίο έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του. Ο Χαράλαμπος τον άφησε να πνιγεί στη θάλασσα, αφού δεν τον έσωσε, όταν έπεσε από την βάρκα. Το ίδιο τέλος έχει και ο ίδιος, αφού δολοφονείται και εγκαταλείπεται στο βάθος του πελάγους: «Η τελευταία μου μέρα. Σε λίγο θα βουλιάξω. Όπως κι εκείνος. Άραγε να ήξερε ότι είναι η τελευταία του μέρα;» μονολογεί. Το κακοποιητικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε ο Χαράλαμπος διαιωνίζεται και από θύμα, γίνεται ο ίδιος θύτης, επαναλαμβάνοντας μοτίβο βίας. Το τραυματικό παρελθόν του και το κακοποιητικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε, η αγάπη που ποτέ δεν έλαβε και η βία που υπέστη στα παιδικά του χρόνια από τον πατέρα του, εξηγούν σε μεγάλο βαθμό την κατάληξή του.
Τι συμβαίνει με την υπόθεση της δολοφονίας
Όπως συμβαίνει προς το τέλος κάθε επεισοδίου του «Maestro», παρουσιάζεται ένα κομμάτι από τη συνέχεια της σκηνής με το πτώμα του Χαράλαμπου. Στο προηγούμενο επεισόδιο είχε προστεθεί στο «κάδρο»των εμπλεκόμενων προσώπων και η Αλεξάνδρα, ενώ στο έβδομο βλέπουμε πως και ο Σπύρος διαδραματίζει τον δικό του ρόλο στο έγκλημα. Μάλιστα, είναι εκείνος που φέρνει το πτώμα του πατέρα του στην πόρτα του Ορέστη και που οδηγεί την βάρκα, με την οποία το κουβαλούν, για να το πετάξουν μεσοπέλεγα.