Αναβάθμιση συρμών - ηλεκτρικού: Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. € χωρίς ΦΠΑ.
Στην αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός) αναφέρεται με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Οικονόμου έγραψε στο Twitter: «Με σχέδιο αναβαθμίζονται 14 συρμοί του Ηλεκτρικού. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. € χωρίς ΦΠΑ.
Παράλληλα θα προχωρήσουν άμεσα, παρεμβάσεις άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ στους σταθμούς της γραμμής». Υπενθυμίζεται πως χθες Τετάρτη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έδωσε το παρών στην υπογραφή της σύμβασης για την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός).
#Με_σχέδιο αναβαθμίζονται 14 συρμοί του Ηλεκτρικού. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. € χωρίς ΦΠΑ. Παράλληλα θα προχωρήσουν άμεσα, παρεμβάσεις άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ στους σταθμούς της γραμμής. @karamanlis_k
— Γιάννης Οικονόμου (@joikonomou) December 15, 2022
Τι δήλωσε ο κ. Καραμανλής
«Σήμερα βάζουμε τέλος σε έναν κύκλο τριακονταετούς αποεπένδυσης στη Γραμμή 1 του Μετρό, την ιστορική γραμμή του «ηλεκτρικού» της Αθήνας, για τους παλιότερους. Οι συρμοί της λειτουργούν από το 1984. Έχουν ξεπεράσει τον προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια. Εδώ και χρόνια, η έλλειψη ανταλλακτικών και η ελλιπής τεχνική υποστήριξη από την αγορά δυσκόλεψε πολύ τη συντήρηση, αύξησε τις βλάβες και εν τέλει αύξησε το κόστος. Δεν είναι αυτό το επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν οι πολίτες» τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Και προσέθεσε: «Σήμερα, λοιπόν, υπογράφεται η σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικοί για άλλα 25 χρόνια. Κι έτσι θα έχουμε περισσότερους και καλύτερους συρμούς στη Γραμμή 1. Και βέβαια, συχνότερα δρομολόγια και σημαντική μείωση των χρονοαποστάσεων.
Η παράδοση των συρμών θα γίνει τμηματικά. Ξεκινά στους 19 μήνες και ολοκληρώνεται στους 34. Έτσι, λοιπόν, πραγματοποιούμε άλλο ένα βήμα για την υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου του υπουργείου μας για την ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών. Στα μέσα σταθερής τροχιάς, μετά τις επεκτάσεις της Γραμμής 3, τα έργα της Γραμμής 4 και την ενίσχυση του Τραμ, προχωρούμε και σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στη βασική Γραμμή 1. Συγκεκριμένα, θα ακολουθήσουν άμεσα, τέσσερις παρεμβάσεις ύψους άνω των 2 εκατ. ευρώ και στους σταθμούς της. Επίσης, έχουμε εκπονήσει – μαζί με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ – και ένα σχέδιο 10 σημείων για τη περαιτέρω αναβάθμιση και των παρεχομένων υπηρεσιών.
‘Αλλωστε, όπως γνωρίζετε, οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι οι πλέον πράσινες μεταφορές, είναι οι μεταφορές του μέλλοντος. Γι’ αυτό και πέραν των αστικών κέντρων, με τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουμε βάλει μπρος και το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί έναν σχεδιασμό με ορίζοντα τις επόμενες γενιές».