Με διανομείς ρομπότ θα μεταφέρονται φέτος τα γράμματα των μικρών παιδιών, από το Ταχυδρομείο των Ξωτικών, στον Αη Βασίλη. Τις αμέσως επόμενες ημέρες, τα συνολικά πέντε Yapes, θα κινηθούν και σε ένα άλλο περιβάλλον, με αστική κίνηση: στον πεζόδρομο της Ασκληπιού και στο κέντρο των Τρικάλων. Ετσι, μετά το λεωφορείο χωρίς οδηγό και πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων για τη μικροκινητικότητα που υλοποιήθηκαν στα Τρίκαλα, ήρθε η ώρα να δοκιμαστούν και οι μικρομεταφορές εντός πόλεων.
Μάλιστα στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως “The last mile” εννοώντας ακριβώς,
– τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας,
– στο κέντρο πόλεων,
– με κανονικές συνθήκες,
– από στόλο οχημάτων.
Αυτή η πρωτοτυπία και καινοτομία για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στη Τρίκαλα.
Πώς λειτουργεί
Το ρομπότ αυτό “εκπαιδεύεται” με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να “διαβάζει” τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες. Ετσι, μετά τα γράμματα στον Αη Βασίλη, στην επόμενη φάση, θα μεταφέρει εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα. Στόχος, το να δοκιμαστεί, σε ποιες συνθήκες μπορούν να λυθούν θέματα μεταφοράς προϊόντων σε κέντρα πόλεων, συνυπολογίζοντας την κίνηση, μετρώντας τους χρόνους, τα ηλεκτρικά φορτία και όλα τα τεχνικά δεδομένα. Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου ήδη τα ρομπότ αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους.