Ένα σημαντικό μέτρο ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης στο πλαίσιο της παρουσίασης των νέων προϊόντων που θα μπουν για τη Σαρακοστή στο «καλάθι του νοικοκυριού» και το «καλάθι της Σαρακοστής». O κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι πλέον οι αλυσίδες θα πρέπει να δείχνουν με μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια την τιμή ανά μονάδα. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έχουν ένα μήνα περιθώριο για να χρησιμοποιήσουν τα νέα ταμπελάκια, ενώ θα ακολουθήσουν πρόστιμα. «Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος» τόνισε ο υπουργός.
Αριστερά, στην εικόνα που κρατά ο υπουργός, τα ταμπελάκια σήμερα και δεξιά όπως θα πρέπει να είναι στο άμεσο μέλλον:
Η παρουσίαση για το νέο «καλάθι»
Η παρουσίαση γίνεται από τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, τον αν. υπουργό Νίκο Παπαθανάση, τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, τον διοικητή της ΔΙΜΕΑ Χαράλαμπο Μελισσινό και τον CEO της Warply Γιάννη Δοξαρά. Ο κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος έχει ήδη προαναγγείλλει ότι το «καλάθι της Σαρακοστής» θα κάνει «πρεμιέρα» στα ράφια των σούπερ μάρκετ από την ερχόμενη Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου -δηλαδή την Τετάρτη πριν την Καθαρά Δευτέρα. Στο «καλάθι της Σαρακοστής», πέρα από τα νηστίσιμα προϊόντα που ήδη υπάρχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», «θα προστεθούν ο χαλβάς, οι νηστίσιμες σαλάτες, όπως και τα κατεψυγμένα θαλασσινά, από τα οποία, κάθε σούπερ μάρκετ θα πρέπει να βάλει τουλάχιστον δύο είδη στο καλάθι του νοικοκυριού» όπως είπε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Ενισχύεται το «καλάθι του νοικοκυριού»
Με αυτή την αφορμή, ο κ. Αναγνωστόπουλος, ανέφερε χθες ότι «μέσα στο καλάθι του νοικοκυριού ήδη υπάρχουν συγκρατήσεις τιμών για 15η εβδομάδα και μπαίνουμε στη 16η. Από τα 882 προϊόντα, έχουμε σε 28 αύξηση, σε 51 μείωση και τα 803 παρέμειναν σταθερά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα». «Γενικώς το καλάθι του νοικοκυριού έχει αποδείξει ότι μπορεί να συγκρατήσει και – σε ορισμένες περιπτώσεις – να μειώσει τις τιμές» και υπογράμμισε ότι τις τελευταίες εβδομάδες υπάρχει σημαντική προσθήκη προϊόντων επώνυμης ετικέτας. Η ακρίβεια δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζεται με το «καλάθι του νοικοκυριού» πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας, αλλά συμπλήρωσε ότι αποτελεί ένα εργαλείο και «οι καταναλωτές, οι πιο ευαίσθητοι στις ανατιμήσεις, μπορούν να βρουν ένα καταφύγιο χαμηλού έως και μηδενικού πληθωρισμού».
Ο γενικός γραμματέας γνωστοποίησε ότι στις κατηγορίες που θα προστεθούν στο καλάθι του νοικοκυριού θα είναι το νωπό μοσχάρι και τα γάλατα υψηλής παστερίωσης, ενώ τα όσπρια θα διαχωρίζονται σε 3 κατηγορίες – ρεβίθια, φακές, φασόλια – ώστε οι λίστες των σούπερ μάρκετ να συμπεριλαμβάνουν και τα τρία προϊόντα.