Χώροι φροντίδας βρεφών σε επιχειρήσεις: Η κυβέρνηση δίπλα στις νέες μαμάδες

ΕΛΛΑΔΑ

Χώροι φροντίδας βρεφών σε επιχειρήσεις: Η κυβέρνηση δίπλα στις νέες μαμάδες

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

«Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τις νέες οικογένειες και τις νέες μαμάδες να μεγαλώσουν τα παιδιά τους»

17.02.2023 | 14:15

Άρχισε σήμερα το πρόγραμμα για τη δημιουργία χώρων φροντίδας βρεφών εντός 120 μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, καθώς άνοιξε η ειδική πλατφόρμα στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις. Αντικείμενο του προγράμματος -που έχει προϋπολογισμό 16 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων- είναι η επιδότηση επιχειρήσεων με περισσότερους από 100 υπαλλήλους (μεσαίες) και περισσότερους από 250 υπαλλήλους (μεγάλες), συμπεριλαμβανομένων εμπορικών κέντρων, για τη δημιουργία χώρων φροντίδας βρεφών εντός των κτιριακών τους εγκαταστάσεων.Οι λεπτομέρειες περιγράφονται στον Οδηγό του Προγράμματος (επισυνάπτεται)

Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις ενισχύονται για τη διαμόρφωση των χώρων και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού και για την επιδότηση του μισθολογικού κόστους έως δυο βρεφονηπιοκόμων για τα πρώτα δυο έτη λειτουργίας των χώρων. Η λειτουργία των χώρων φροντίδας μετά το πέρας της χρηματοδότησης θα πρέπει να διατηρηθεί από τους δικαιούχους για τουλάχιστον το διπλάσιο χρόνο της διάρκειας της χρηματοδότησης, δηλαδή για τέσσερα χρόνια.

Οι δικαιούχοι

Οι δικαιούχοι θα λάβουν προκαταβολικά το 50% των δαπανών για την διαμόρφωση των χώρων και το υπόλοιπο 50% με την έναρξη λειτουργίας των χώρων. Στη συνέχεια κάθε έτος θα λαμβάνουν την επιδότηση του μισθολογικού κόστους των δύο βρεφονηπιοκόμων για τα πρώτα δύο έτη λειτουργίας. Η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη ανέρχεται στα 150.000 ευρώ περίπου για καθεμία από τις μεγάλες επιχειρήσεις με περισσότερους από 250 εργαζομένους που θα ενταχθούν στα πρόγραμμα και στις 107.000 ευρώ περίπου για καθεμία από τις μεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους.

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δύο κύκλους εφαρμογής με τον πρώτο κύκλο να ξεκινάει τώρα (με τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης προς τις επιχειρήσεις), και τον δεύτερο κύκλο να «ανοίγει» αργότερα εντός του έτους. Εκτιμάται ότι συνολικά θα ενταχθούν 120 επιχειρήσεις, 70 μεγάλες και 50 μεσαίες και στους χώρους που θα δημιουργηθούν θα φιλοξενηθούν περίπου 2.500 βρέφη, ηλικίας από 6 μηνών έως 2,5 ετών.

Στόχος είναι η εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής και η ενδυνάμωση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας, μέσω της παροχής συμπληρωματικών υπηρεσιών φροντίδας βρεφών και της δημιουργίας φιλικότερων για τους νέους γονείς -και ιδίως για τις γυναίκες- εργασιακών χώρων. Οι χώροι φροντίδας βρεφών μέσα στις επιχειρήσεις είναι μια πρακτική διαδεδομένη στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες που ενισχύει την ισότητα των φύλων στο χώρο εργασίας και στη οικογένεια και συμβάλλει στην ευημερία των εργαζομένων γονέων και των παιδιών τους.

Στόχος η αύξηση της απασχόλησης των γυναικών

Εάν ληφθεί υπόψη ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις αναφέρονται ως ο κύριος λόγος μη συμμετοχής στην αγορά εργασίας από το 20% των «αδρανών» γυναικών ηλικίας κατηγορίας 25-49 ετών, η αύξηση της διαθεσιμότητας υπηρεσιών παιδικής φροντίδας θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της απασχόλησης των γυναικών. Ακριβώς την ίδια στόχευση έχει και το πρόγραμμα «Νταντάδες της γειτονιάς», που έχει ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά σε 61 Δήμους και βρίσκεται στη φάση της πιστοποίησης των νταντάδων ώστε στη συνέχεια να αναλάβουν καθήκοντα φροντίδας βρεφών στις οικογένειες που θα δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε,

«Η κάλυψη από την Πολιτεία των αναγκών της οικογένειας δεν είναι μικρό πράγμα ! Αυξήσαμε λοιπόν τα παιδιά που πάνε σε βρεφονηπιακούς σταθμούς κατά 30.000 τα τελευταία χρόνια. Διευρύναμε τις γονικές άδειες. Προχωράμε με τις «Νταντάδες της γειτονιάς». Και τώρα είναι η σειρά της δημιουργίας 120 χώρων φροντίδας για μικρά παιδιά εργαζομένων σε ισάριθμες επιχειρήσεις. Είναι μια πολιτική με σύγχρονο ευρωπαϊκό χρώμα».

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Μαρία Συρεγγέλα δήλωσε: «Με τη νέα δράση για τηδημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών στις επιχειρήσεις διευρύνουμε τις επιλογές των εργαζόμενων γονέων και κυρίως των μητέρων, για να μπορούν να συνδυάζουν εργασία και οικογένεια, ενώ ταυτόχρονα δίνουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν ποιοτικές και σύγχρονες παροχές στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Είμαστε δίπλα στην οικογένεια και το αποδεικνύουμε καθημερινά, ασκώντας κοινωνική πολιτική στην πράξη. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε μέτρα και δράσεις που ενθαρρύνουν τη συμφιλίωση προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, ενισχύουν τη γυναικεία εργασία και στηρίζουν τα νέα ζευγάρια».

Χρηστικές πληροφορίες

Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος εντάσσονται έως 50 επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 250 άτομα και έως 25 επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους.

1. Δικαιούχοι- Προϋποθέσεις Συμμετοχής-Κριτήρια Επιλεξιμότητας

Αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα δημιουργίας χώρων φύλαξης και φροντίδας βρεφών μπορούν να υποβάλλουν ενεργές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα που λειτουργούν νόμιμα, απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους (μεσαίες) και πάνω από 250 εργαζομένους (μεγάλες) και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με ελληνικό ΑΦΜ σε επιλέξιμη δραστηριότητα. Για τους σκοπούς της δράσης, ως τέτοια νοείται κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός εκείνων που αποτυπώνονται ως μη επιλέξιμες προς ενίσχυση στο πλαίσιο του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis). Εξαιρούνται επίσης δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα, όπως οι δραστηριότητες δημόσιας διοίκησης και υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης και οι δραστηριότητες οργανώσεων, νοικοκυριών και μη εξωχώριων οργανισμών.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατατάσσονται στην Γ΄ Κατηγορία

Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατατάσσονται στην Γ΄ Κατηγορία (χαμηλής) επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Κώδικα νόμων για την υγεία και ασφάλεια στην Εργασία (ΚΝΥΑΕ) .Επιχείρηση που κατατάσσεται στην Β΄ ή Α΄ Κατηγορία (μεσαίας ή υψηλής επικινδυνότητας) ή, παρότι ανήκει στην Γ΄ Κατηγορία, περιλαμβάνει επιμέρους εργασίες και εκμεταλλεύσεις υψηλότερης επικινδυνότητας είναι επιλέξιμη εφόσον ο χώρος φύλαξης λειτουργεί σε εγκατάσταση που δεν επηρεάζεται από την παραγωγική διαδικασία της επιχείρησης και είναι απαλλαγμένος από έκθεση σε φυσικούς, χημικούς ή βιολογικούς παράγοντες. Εάν πρόκειται για βιομηχανία/ βιοτεχνία, μπορεί να ενταχθεί στη δράση εφόσον, πέραν των ανωτέρω, δεν υφίσταται σε απόσταση 500 μέτρων άλλη βιομηχανική ή βιοτεχνική εγκατάσταση. Επιπροσθέτως δεν πρέπει να έχει επιβληθεί σε βάρος των επιχειρήσεων κύρωση -με τελεσίδικη ισχύ- για παράβαση της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, τουλάχιστον για δύο (2) έτη πριν την υποβολή της αίτησης για ένταξη στη δράση.

Επίσης προβλέπεται ότι μπορούν να συμμετέχουν ενώσεις από μικρές επιχειρήσεις, που όλες μαζί συγκεντρώνουν τον αριθμό των 100 εργαζομένων και να κάνουν κοινοπραξίες. Για την κοινοπραξία θα απαιτείται ιδιωτικό συμφωνητικό όπου θα καθορίζονται τα ποσοστά συμμετοχής του κάθε μέλους και ότι σκοπός της κοινοπραξίας είναι η λειτουργία του χώρου φύλαξης.

Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος εντάσσονται έως 50 επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 250 άτομα και έως 25 επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης κάθε κατηγορίας υποβάλλονται, κατατάσσονται και εγκρίνονται χωριστά, αντλώντας χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό του προγράμματος.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για συμμετοχή στο πρόγραμμα, ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ Εργάνη, υποβάλλοντας τα απαραίτητα στοιχεία, όπως ενδεικτικά: Οικονομικά στοιχεία, βεβαιώσεις μηχανικού για την διαμόρφωση των χώρων, προϋπολογισμό αιτούμενων ενεργειών διαμόρφωσης χώρου και προμήθειας εξοπλισμού και λοιπά δικαιολογητικά όπως αναλύονται στην σχετική Πρόσκληση.

2.Ορόσημα του Προγράμματος
Οι δυνητικοί δικαιούχοι του προγράμματος καλούνται να λάβουν υπόψη τους τα ακόλουθα χρονικά ορόσημα:
1. Ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Π.Σ. Εργάνη

2. Έκδοση απόφασης έγκρισης για την ένταξη στη Δράση και την ίδρυση του χώρου φύλαξης. (Προϋπόθεση για την προκαταβολή). Το ποσό της προκαταβολής που λαμβάνει ο δικαιούχος δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της συνολικής χρηματοδότησης για τις επιλέξιμες δαπάνες γιατο σχεδιασμό, διαμόρφωση και εξοπλισμό του χώρου φύλαξης και δεν μπορεί να καλύπτει το μισθολογικό κόστος

3. Ολοκλήρωση των εργασιών και προμηθειών για την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό του χώρου φύλαξης,

4. Πρόσληψη Προσωπικού του χώρου φύλαξης και έναρξη λειτουργίας του. (Τα ορόσημα #3 και #4 είναι προϋποθέσεις για την δεύτερη πληρωμή)

5. Λήξη του πρώτου χρόνου λειτουργίας του χώρου φύλαξης με διατήρηση των θέσεων εργασίας που χρηματοδοτούνται από την Δράση. (Προϋπόθεση για την τρίτη πληρωμή)

6. Λήξη του δεύτερου χρόνου λειτουργίας του χώρου φύλαξης, με διατήρηση των θέσεων εργασίας που χρηματοδοτούνται από την Δράση. (Προϋπόθεση για την τέταρτη και τελευταία πληρωμή)

7. Ολοκλήρωση της Δράσης με την λήξη τεσσάρων ετών λειτουργίας του χώρου φύλαξης, με διατήρηση των θέσεων εργασίας που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα.

3. Χρηματοδότηση

α. Το πραγματικό κόστος των δαπανών για την δημιουργία, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό του χώρου φύλαξης, όπως προκύπτει από τα αντίστοιχα παραστατικά χρηματοδοτείται έως το ποσό των 42.000 ευρώ (ανώτατο όριο) για τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους και έως το ποσό των 84.500 ευρώ για τις επιχειρήσεις που έχουν πάνω από 250 εργαζομένους.

β. το πραγματικό κόστος για τους μισθούς και την ασφάλιση δύο βρεφονηπιοκόμων για την στελέχωση του χώρου φύλαξης, χρηματοδοτείται κατ’ ανώτατο όριο έως το ποσό των 64.400 ευρώ για δύο (2) έτη απασχόλησης.

Το ύψος της ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβεί τα ανωτέρω ποσά. Αν οι δαπάνες του δικαιούχου υπερβαίνουν τη μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη, ο οικονομικός φορέας καλύπτει την διαφορά με ιδία κεφάλαια.

4. Επιλέξιμες Ενέργειες και δαπάνες

Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση από το πρόγραμμα είναι οι ενέργειες και οι δαπάνες για το σχεδιασμό, τη διαμόρφωση, τον εξοπλισμό και την στελέχωση χώρου φύλαξης βρεφών εντός της εγκατάστασης του δικαιούχου, για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων που απασχολούνται σε αυτή.

Για τον σχεδιασμό, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό του χώρου φύλαξης ενισχύονται οι ακόλουθες ενέργειες:
Α)Προπαρασκευαστικές ενέργειες

i. Εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την επιβεβαίωση της τεχνικής επάρκειας και οικονομικής βιωσιμότητας του χώρου φύλαξης.

ii. Εκπόνηση τεχνικής μελέτης, τεχνικής έκθεσης, τεχνικών σχεδιαγραμμάτων για τον τεχνικό και λειτουργικό σχεδιασμό του χώρου φύλαξης

iii. Έκδοση ή αναθεώρηση απαραίτητων πολεοδομικών αδειών για την προσαρμογή και την νόμιμη εγκατάσταση του χώρου φύλαξης

iv. Συμβουλευτικές υπηρεσίες, που προμηθεύεται ο δικαιούχος αποκλειστικά για τον σχεδιασμό της διαμόρφωσης, λειτουργίας και στελέχωσης του χώρου φύλαξης.

Οι προπαρασκευαστικές ενέργειες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 20% του συνολικού προϋπολογισμού για τον σχεδιασμό, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμός του χώρου φύλαξης του δυνητικού δικαιούχου

Β)Ενέργειες διαμόρφωσης και εξοπλισμού χώρου φύλαξης:

i. Τεχνικές εργασίες για την εξωτερική και εσωτερική προσαρμογή/διαμόρφωση του χώρου φύλαξης που ανατίθενται από τον δικαιούχο, μέσω σύμβασης παροχής υπηρεσιών ή έργου σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν θα πρέπει να αφορούν την κατασκευή (επέκταση της υφιστάμενης επιχείρησης), αναβάθμιση και διαμόρφωση του χώρου της ενισχυόμενης επιχείρησης, καθώς και κάθε μορφή εργασίας διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου της με στόχο την άρτια λειτουργία του χώρου φύλαξης. Η συγκεκριμένη κατηγορία δαπανών μπορεί ενδεικτικά να περιλαμβάνει: κτιριακές εργασίες, κόστη υλικών, ηλεκτρομηχανολογικές και υδραυλικές εργασίες, εγκατάσταση δικτύων και κλιματισμού στους χώρους παροχής υπηρεσιών. Αγορά εξοπλισμού, υλικών, αναλωσίμων, εφοδίων και συναφών προϊόντων για την προσαρμογή/διαμόρφωση του χώρου φύλαξης

ii. Αγορά εξοπλισμού, υλικών, αναλωσίμων, εφοδίων και συναφών προϊόντων απαραίτητων για την υλική και τεχνική υποδομή του χώρου φύλαξης.

iii. Δαπάνες αμοιβής φυσικών προσώπων που απασχολούνται, μέσω σύμβασης παροχής υπηρεσιών ή έργου, αποκλειστικά για παροχή υπηρεσιών και εκτέλεση εργασιών σχεδιασμού, διαμόρφωσης/ προσαρμογής, εξοπλισμού του χώρου φύλαξης και δεν περιλαμβάνονται σε άλλες κατηγορίες

Γ)Ενέργειες προετοιμασίας συμμετοχής στην Δράση:

Συμβουλευτικές υπηρεσίες για την προετοιμασία και την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στην παρούσα Δράση και του φακέλου των δικαιολογητικών.

Δ)Συμπληρωματικές επιλέξιμες δαπάνες

Συμπληρωματικές επιλέξιμες δαπάνες στη Δράση θεωρούνται:

i. Βεβαίωση/Τεχνική Έκθεση Μηχανικού

ii. Λοιπές Δαπάνες, για τεχνικές ενέργειες, μελέτες, ή άδειες, που τυχόν απαιτούνται από τις κατά περιπτώσεις κείμενες διατάξεις για την ορθή και νόμιμη διαμόρφωση και λειτουργία του Χώρου Φύλαξης βρεφών. (ενδεικτικά π.χ. Πυρασφάλεια, Άδεια μικρής κλίμακας για εργασίες, κ.α. καθώς και παράβολα για τα παραπάνω)

Για τη στελέχωση του χώρου φύλαξης, χρηματοδοτούνται οι δαπάνες απασχόλησης δύο (2) επαγγελματιών (με ειδικότητα βρεφονηπιοκόμου) για 24 μήνες που συνδέονται με τον δικαιούχο με σχέση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, διάρκειας τουλάχιστον 4 ετών.

Υπογραμμίζεται ότι στα πλαίσια του προγράμματος δεκτές γίνονται μόνο συναλλαγές για τις οποίες έχει εκδοθεί το αντίστοιχο παραστατικό (Τιμολόγιο Αγοράς ή Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών σύμφωνα με την κωδικοποίηση που προκύπτει από το MyData). Επιπροσθέτως διευκρινίζεται ότι:

• Ο ΦΠΑ αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη προς ενίσχυση.

• Η ενίσχυση καταβάλλεται επί πλήρως εξοφλημένων,εκ μέρους του δικαιούχου δαπανών. Ως «πλήρως εξοφλημένη» νοείται η δαπάνη για την οποία έχουν ήδη καταβληθεί από τον δικαιούχο: το100%τηςκαθαρήςαξίαςτηςσυναλλαγής και το σύνολο του ΦΠΑ.

• Η εξόφληση θα πρέπει να γίνει με ηλεκτρονικά μέσα (web banking, εταιρική χρεωστική ή πιστωτική κάρτα) από επαγγελματικό λογαριασμό της ωφελούμενης επιχείρησης.

• Κατά συνέπεια δεν γίνονται αποδεκτές εξοφλήσεις με:

− Μετρητά (εκτός αν συνολικό ποσό είναι λιγότερο από 500€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α)

− Μεταχρονολογημένες επιταγές

− Συμψηφισμό τυχόν οφειλών του προμηθευτή προς την ωφελούμενη επιχείρηση

Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας πρόσκλησης.

5.Κριτήρια αξιολόγησης- Διαδικασία ένταξης στο πρόγραμμα

Οι υποβληθείσες αιτήσεις αξιολογούνται με τη μέθοδο της άμεσης αξιολόγησης. Κατά τη διαδικασία αυτή, διενεργείται αυτοτελής αξιολόγηση κάθε νόμιμης και εμπρόθεσμης αίτησης, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας και τους διαθέσιμους πόρους.

Η αξιολόγηση έχει δύο στάδια:

α) Τυπικός έλεγχος πληρότητας των απαιτούμενων δικαιολογητικών: εάν διαπιστωθούν τυπικές ελλείψεις ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά η Επιτροπή μπορεί να δώσει στον αιτούντα προθεσμία 10 για την προσκόμισή τους. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας ή σε περίπτωση μη πληρότητας των δικαιολογητικών, η αίτηση απορρίπτεται.

β) Αξιολόγηση της πρότασης διαμόρφωσης, εξοπλισμού και στελέχωσης του χώρου φύλαξης:Περιλαμβάνει έλεγχο ουσιαστικής πλήρωσης των απαιτήσεων της Δράσης βάσει των δικαιολογητικών του παραρτήματος II της παρούσας.

Στο πλαίσιο της Δράσης χρηματοδοτούνται οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, με χρονική προτεραιότητα βάσει της ημερομηνίας της αίτησης συμμετοχής στη δράση , έως του ορίου του διαθέσιμου προϋπολογισμού.
6.Προδιαγραφές και στελέχωση των χώρων φύλαξης

Σκοπός του χώρου φύλαξης είναι η διευκόλυνση των απασχολούμενων στον δικαιούχο ή στην εγκατάσταση γονέων, μέσω της παροχής υπηρεσιών καθημερινής φροντίδας, ημερήσιας διατροφής και δημιουργικής απασχόλησης των βρεφών τους κατά το χρόνο εργασίας τους.

Η φροντίδα και η δημιουργική απασχόληση των βρεφών παρέχεται με βάση τα σύγχρονα και κοινώς παραδεδεγμένα επιστημονικά δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη τις υποδείξεις του γονέα για τις συνήθειες ύπνου και διατροφής του βρέφους.

Με απόφαση του υπεύθυνου του χώρου φύλαξης ή με τον κανονισμό λειτουργίας του δύναται να ορίζονται συγκεκριμένες ώρες για την προσέλευση και την αναχώρηση των βρεφών και για τις επιμέρους δραστηριότητες με σκοπό την εξυπηρέτηση της εύρυθμης λειτουργίας του χώρου.

Ο γονέας έχει δικαίωμα πρόσβασης και παραμονής στον χώρο φύλαξης, σε προγραμματισμένο χρόνο και κατόπιν συνεννόησης με το αρμόδιο προσωπικό, για την εξυπηρέτηση ιδιαίτερων αναγκών του βρέφους, όπως για τον θηλασμό του και για την χορήγηση θεραπευτικής αγωγής.

Ο χώρος φύλαξης δύναται να λειτουργεί όλες τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του δικαιούχου ή της εγκατάστασης στην οποία βρίσκεται και να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας για τα βρέφη, καθώς και οι κανόνες υγείας και ασφάλειας του προσωπικού και των γονέων.

Πρέπει δε να αποτελείται τουλάχιστον από:

α. Έναν χώρο αναμονής,

β. Μία αίθουσα με διακριτούς χώρους για τον ύπνο, τον θηλασμό, το τάισμα και την δημιουργική απασχόληση των βρεφών (παιχνίδι),

γ. Ένα WC/χώρος αλλαγής πάνας για τα βρέφη με προδιαγραφές WC για βρέφη με αναπηρία,

δ. Χώρο προσωπικού,

ε. Ένα WC για το προσωπικό και

στ. Αποθηκευτικό χώρο

Η στελέχωση του χώρου φύλαξης θα πρέπει να γίνεται από βρεφονηπιοκόμους και βοηθούς βρεφονηπιοκόμων, που προσλαμβάνει ο Δικαιούχος της Δράσης. Ο ίδιος μπορεί να υποστηρίζει τον χώρο φύλαξης και με παιδοψυχολόγο, παιδίατρο ή άλλη ειδικότητα, με αρμοδιότητες που θα καθορίζονται στις σχετικές συμβάσεις τους. Οι εν λόγω θέσεις δεν χρηματοδοτούνται από τη Δράση. Ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός του προσωπικού ανέρχεται σε έναν/μια βρεφονηπιοκόμο και έναν/μια βοηθό βρεφονηπιοκόμου ανά 8 βρέφη. Σε περίπτωση υπέρβασης της ανωτέρω αναλογίας απαιτείται και ένας επιπλέον βρεφονηπιοκόμος ή βοηθός βρεφονηπιοκόμου με τήρηση σε κάθε περίπτωση της παραπάνω αναλογίας.

Exit mobile version