Η πρώτη συνομιλία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας από το «Πρώτο Θέμα» είναι αυτή του σταθμάρχη με τον κλειδούχο
Αποκαλυπτικός του μοιραίου λάθους του σταθμάρχη, που οδήγησε στην αδιανόητη τραγωδία στα Τέμπη, είναι ο διάλογος που είχε ο 59χρονος με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 λίγο πριν από τη σύγκρουση με το φορτηγό τρένο. Η πρώτη συνομιλία που έρχεται στο φως της δημοσιότητας από το «Πρώτο Θέμα» είναι αυτή του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, η οποία αποκαλύπτει τι πραγματικά συνέβη πριν από το μοιραίο δυστύχημα.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άσ’ το όπως είναι, γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο σταθμάρχης είπε στον βοηθό του, κλειδούχο, να διατηρήσει το κλειδί στη θέση που ήταν, αντί να το γυρίσει στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στη σωστή γραμμή χωρίς πρόβλημα. Στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και το Intercity μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου στα Τέμπη
Λίγο αργότερα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity συνομιλεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας. Είναι η τελευταία συνομιλία τους.
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη, φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο σταθμάρχης συνεχίζει και δίνει εντολή στο επιβατικό τρένο να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Όμως, στην ίδια γραμμή βρίσκεται ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία και η τραγωδία είναι λίγα λεπτά μακριά. «Βασίλη, φεύγω;» ρωτάει ο μηχανοδηγός. «Φεύγεις, φεύγεις» απαντά ο σταθμάρχης και του εύχεται -τραγική ειρωνεία- «καλή συνέχεια». Λίγα λεπτά αργότερα, ο μηχανοδηγός είναι νεκρός και ο σταθμάρχης συλλαμβάνεται, αντιμετωπίζοντας βαριές κατηγορίες. Υπενθυμίζεται ότι ένας από τους μηχανοδηγούς που έχασε τη ζωή του ήταν από την Αμαλιάδα.
Η ομολογία του σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατά την προανακριτική απολογία του ομολόγησε το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη Ειδικότερα, ο σταθμάρχης, ο οποίος αύριο προσάγεται στον εισαγγελέα με βαρύτατες κατηγορίες, παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά, και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος, που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος συλληφθείς σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ., ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία, καταθέτοντας στην Τροχαία Λάρισας υπό την εποπτεία εισαγγελέα -κατόπιν εντολής του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, εισαγγελέα Σταμάτη Δασκαλόπουλου-, αρχικά είχε υποστηρίξει ότι πάτησε το μπουτόν για αλλαγή γραμμών αλλά δεν υπάκουσε το ηλεκτρονικό σύστημα. Ωστόσο, στη συνέχεια φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Ο σταθμάρχης λέει ότι έβαλε το κλειδί για να μεταβάλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά αυτό φαίνεται να μη λειτούργησε. Ο ίδιος φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε, αλλά δεν έδωσε σημασία και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του. Εμμέσως, ομολογεί το λάθος του και την ευθύνη του για το δυστύχημα και το απέδωσε «στην κακιά ώρα».
Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, ωστόσο η δικογραφία θα σχηματιστεί απόψε, αργά το βράδυ, και πιθανότατα αύριο το πρωί θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών με βαρύτατες κατηγορίες, που επισύρουν πολυετείς ποινές ως και ισόβια κάθειρξη.
Η στιγμή της τρομακτικής σύγκρουσης
Τη στιγμή της τρομακτικής σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη απαθανάτισε κάμερα από κύκλωμα ασφαλείας. Η ώρα είναι λίγο μετά τις 23:21, βράδυ της Τρίτης, στον Ευαγγελισμό Τεμπών, λίγο πριν από τα τούνελ. Η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς Λάρισα και η επιβατική, που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή μετά το εγκληματικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας. Τρέχουν με ταχύτητα 166 χλμ./ώρα και βρίσκονται στην ίδια γραμμή επί περίπου 12 λεπτά και για απόσταση 18 χιλιομέτρων. Η σύγκρουση είναι απίστευτα ισχυρή και τα πρώτα βαγόνια παίρνουν φωτιά, ενώ άλλα εκτροχιάζονται.