Την ώρα που είναι σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, το φως της δημοσιότητας βλέπει μία ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου από το 2017, η οποία απευθυνόταν στον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Ο ανεξάρτητος τότε βουλευτής ρωτούσε για “την αμαρτωλή σύμβαση 717/2014 ” και τα τρένα που “κυκλοφορούσαν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων, όπως την εποχή του Τρικούπη”. Είχε προηγηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, με τον εκτροχιασμό τρένου που οδήγησε στον θάνατο τριών ανθρώπων.
“Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στην περιοχή του Άδενδρου δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα και δεν θα χάνονταν τόσο άδικα τρεις ανθρώπινες ζωές; Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι ενδεχομένως η πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος δεν είναι αυτή στην οποία αποδίδει το δυστύχημα η Προκαταρκτική Έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που δώσατε στη δημοσιότητα, αλλά η μη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, του ψηφιακού GSM-R και του συστήματος προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε, αν δεν υπήρχαν εγκληματικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων συμβάσεων, να βρίσκονται σε λειτουργία;” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος.
Αιχμές
Μάλιστα, άφηνε αιχμές και κατά του Θάνου Βούρδα, κουμπάρου του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος από διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής υποστήριζε ότι με το που ανέλαβε τα καθήκοντά του στο υπουργείο ο κ. Βούρδας έγινε δεκτή η πρότασή του για αντικατάσταση των συστημάτων και όχι για την ανάταξή τους.
“Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;”, αναρωτιόταν ο κ. Νικολόπουλος. “Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;” συνέχιζε.
Μάλιστα έκανε λόγο για εθνικούς εργολάβους και “καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση”.