Σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου για Τέμπη: “Ο 59χρονος πήγε να με κοροϊδέψει”

ΕΛΛΑΔΑ

Σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου για Τέμπη: “Ο 59χρονος πήγε να με κοροϊδέψει”

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Όσα είπε ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου Γιώργος Ζήνδρος

10.03.2023 | 21:47

Μία πολύ σοβαρή καταγγελία, για τον προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας, έκανε ο ομόλογός του στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. Ο Γιώργος Ζήνδρος, ο οποίος ήταν ο πρώτος που επικοινώνησε με τον 59χρονο μετά τη σύγκρουση, αποκάλυψε στο Star, πως εκείνο το μοιραίο βράδυ μόλις έφτασε στο σταθμό της Λάρισας, κατάλαβε αμέσως πως ο 59χρονος είχε γυρισμένο το κλειδί στη σωστή θέση, μετά το δυστύχημα. Στην ευθεία (όπως εξ αρχής έπρεπε να είναι) και όχι στη διαγώνιο, που το είχε ξεχάσει με αποτέλεσμα να επέλθει το ολέθριο αποτέλεσμα με στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

“Αυτός νόμιζε ότι δεν καταγραφόταν. Εγώ το είδα στην ευθεία κατευθείαν. Αλλά του είπα: Εμένα κοροϊδεύεις;” ανέφερε αρχικά ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου και συνέχισε: “Νόμιζε ότι “πήδηξε” το τρένο απέναντι! Από ευθεία δεν “πηδάει” το τρένο απέναντι. Ήταν διαγώνιο (το κλειδί) από τον προαστιακό ξεχασμένο. Από πριν που έλεγε: “Κάνε λίγο πίσω…”. Αυτές οι συνομιλίες που ακούγονται. Από κει ήταν γυρισμένο διαγώνιο για τον προαστιακό. Ξέχασε αυτή την τελευταία διαγώνιο να την επαναφέρει στην ευθεία. Την επανέφερε μετά ότι ξέρεις τάχα ευθεία ήταν και έφυγε το τρένο κανονικά”. Ο 59χρονος λοιπόν, όχι μόνο δεν ήξερε να λειτουργεί τον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης για την χάραξη δρομολογίου, αλλά επιχείρησε να συγκαλύψει τα ολέθρια σφάλματά του γυρίζοντας – κατόπιν τραγωδίας- τα κλειδιά στη σωστή θέση.

Εργαζόμενοι ΟΣΕ: Δεν είχαν κανένα πρόβλημα τα κλειδιά

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, σε μία από τις συνομιλίες εκείνων των τραγικών λεπτών ακούγεται ο σταθμάρχης να λέει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας “έχω πρόβλημα με τα κλειδιά”. Κάτι όμως που διαψεύδεται από όσους εργάζονταν εκείνη τη μέρα. Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που βρίσκονταν στο πόστο τους εκείνη την ημέρα και γνωρίζουν καλά τις λειτουργίες του σταθμού τονίζουν πως δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τα κλειδιά. “Δεν έπαιζε κανένα κλειδί” λένε χαρακτηριστικά. Επιπλέον ότι συμβαίνει με τα κλειδιά αποτυπώνεται στο καταγραφικό. “Προφανώς ο σταθμάρχης ήθελε να καλύψει το λάθος του” ανέφεραν.

“Δεν γνώριζε ότι καταγράφονται όλες οι κινήσεις του”

Από κει και πέρα, στο μικροσκόπιο της ανακρίτριας έχει μπει το “μαύρο κουτί” της κατασκευάστριας εταιρείας, που παρέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο στον ΟΣΕ προς χρήση το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας. Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς καταγγέλλει στο Star πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ούτε φαίνεται να γνώριζε ότι καταγράφονται όλες οι κινήσεις του.

“Καταγράφει τον αυτόματο χειρισμό το καταγραφικό της Alstom. Οι πληροφορίες μου από την κατασκευάστρια εταιρεία φαίνεται ότι όταν ανέλαβε αυτός βάρδια δεν υπάρχει καμία εγγραφή. Δεν ήξερε την αυτόματη λειτουργία του συστήματος. Εγώ αμφιβάλλω ότι δεν του την είχαν δείξει. Του την είχαν δείξει, δεν είχε καταλάβει τίποτα. Δεν καταλάβαινε ο άνθρωπος”. Επίσης ο 59χρονος σταθμάρχης φαίνεται πως ούτε τη χειροκίνητη χάραξη δρομολογίου λειτούργησε σωστά εκείνο το μοιραίο βράδυ. Το ένα σφάλμα, διαδεχόταν το άλλο, με ολέθριο αποτέλεσμα την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

“Δεν ήθελε να παραδεχτεί ότι είχε κάνει σφάλμα”

“Έκανε πρώτα με την κατερχόμενη αμαξοστοιχία το σφάλμα γύρω τις 10:30 που ενώ θα έπρεπε να πάει στην τρίτη γραμμή το κλειδί, η αλλαγή 116, ήταν στραμμένη προς τη γραμμή του Βόλου, που τους έβαλε σε οπισθοπορεία. Και του είπε ο προϊστάμενος και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, γιατί κάνουμε οπισθοπορεία και αυτός έλεγε ότι “φλασάρει το κλειδί…”. Κολοκύθια, δεν φλασάρει τίποτα, γιατί δεν ήθελε να παραδεχτεί ότι είχε κάνει σφάλμα. Και μετά από μισή ώρα έκανε το τραγικό σφάλμα, δεν γύρισε την 118α, αλλαγή στη θέση της, έστω χειροκίνητα που δεν ήξερε…” πρόσθεσε ο κ. Ρετσινάς.

Οι δικαιολογίες στην ανακρίτρια

Η ανακρίτρια εξετάζει αν εκείνη τη στιγμή, που ο σταθμάρχης ακούγεται έκπληκτος να λέει στο ρυθμιστή το περίφημο “αμάν” και ουσιαστικά κατανοεί για πρώτη φορά το εγκληματικό του λάθος, μήπως τότε γυρίζει χειροκίνητα – το κλειδί της αλλαγής των γραμμών στη σωστή θέση. Προφανώς ή είναι θολωμένο το μυαλό του ή αγνοεί πως στο κεντρικό σταθμό της Λάρισας όλες οι κινήσεις του έχουν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας, τόσο μέσα στο γραφείο του, όσο και έξω στις αποβάθρες, καθώς επίσης και από το “μαύρο κουτί” στον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης του σταθμού.

Ακόμα και στην ανακρίτρια ο 59χρονος στην απολογία του προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Ερώτηση: Όταν τα κλειδιά βρίσκονται σε ευθεία γραμμή είναι αναμμένη κάποια λυχνία πάνω στον πίνακα κίνησης;

Σταθμάρχης: Η αμαξοστοιχία 2597 εισήλθε από το κλειδί 118. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού”.

Exit mobile version