Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως σχετικά με την τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/2) που είχε ως αποτέλεσμα να πεθάνουν 57 άνθρωποι. Την ώρα που πληθαίνουν τα αναπάντητα ερωτήματα, 10 ημέρες μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, στο στόχαστρο της Δικαιοσύνης βρίσκονται πλην του προφυλακισμένου 59χρονου σταθμάρχη και οι άλλοι δύο σταθμάρχες που όφειλαν να βρίσκονται στον χώρο εργασίας τους ως και τις 11 το βράδυ της Τρίτης, αλλά εκείνοι είχαν εγκαταλείψει το πόστο τους νωρίτερα. Επίσης, στο μικροσκόπιο των Αρχών βρίσκεται και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος είχε βγει σε αναρρωτική άδεια ένα 24ωρο μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον 59χρονο σταθμάρχη: διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροήν, που είναι πλημμελήματα.
Τέμπη: Στο φως το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής του σταθμαρχείου της Λάρισας
Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» φέρνει σήμερα Παρασκευή (10/3) στο φως της δημοσιότητας ένα ντοκουμέντο ενδεικτικό για τα γεγονότα εκείνης της βραδιάς που προκαλεί νέο γύρο ερωτημάτων. Πρόκειται για το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στον διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν.
Στη συγκεκριμένη σελίδα, που έμελλε να είναι και η τελευταία, μέχρι νεωτέρας, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν τον σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ., που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξής τους στον σταθμό αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30, και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με blanco, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.
Το ντοκουμέντο στο οποίο φαίνεται ότι στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής έχει σβηστεί με blanco και έχει διορθωθεί η ώρα αναχώρησης / Εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»
Η διόρθωση του βιβλίου με blanco
Τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με blanco είχε αναφέρει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Β.Σ. κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια, επισημαίνοντας ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10.20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10.10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί. «Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι, και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», φέρεται να έχει πει ο Β.Σ.
Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από τον σταθμό, πάντως, όλα κυλούσαν ομαλά αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα. Συμβάν Ουδέν». Παράλληλα, στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια. «Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι – Λάρισα». Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.
Τέμπη: Οι δύο σταθμάρχες έφυγαν πριν τις 22:00
Η ακριβής ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών παραμένει μυστήριο, αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι έφυγαν πριν τις 22.35 που έφτασε το προηγούμενο τρένο, ο προαστιακός από τη Θεσσαλονίκη, που είχε επίσης κατευθυνθεί σε λάθος γραμμή, αλλά το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός και δεν υπήρχαν συνέπειες. Στην κατάθεσή του, που έχει αποκαλύψει ο «Ελεύθερος Τύπος», ο επιθεωρητής Λάρισας φέρεται να είπε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10. «Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα.
Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Όταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50». Η ώρα αποχώρησης των προηγούμενων σταθμαρχών και κυρίως του αρχαιότερου ΚΠ -καθώς ο ΠΧ ήταν ενισχυτικός- ήταν κομβική σύμφωνα με τον επιθεωρητή που είπε ότι, αν είχε μείνει στη θέση του, ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.
«Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;»
Αλλά και ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του αναφέρει ότι ο αρχαιότερος σταθμάρχης είχε φύγει όταν του τηλεφώνησε -πριν το δυστύχημα- και απάντησε κυνικά όταν τον ρώτησε γιατί άφησε μόνο του τον άπειρο συνάδελφό τους. «Αφού μίλησα με τον Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στον κινητό του περί ώρα 22.45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”» είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια, τονίζοντας σχετικά με τις βάρδιες πως «συνήθως, όταν υπάρχει φόρτος εργασίας δεν φεύγει κανείς».