Στις ράγες μπήκαν σήμερα, Δευτέρα 3 Απριλίου, τα επιβατικά τρένα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έναν και πλέον μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, στο πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου. Στο πρώτο δρομολόγιο με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης για Καλαμπάκα ταξιδεύει ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς. «Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση των δρομολογίων για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Με μια χρονική υστέρηση σήμερα εκκινούν οι αμαξοστοιχίες. Είμαστε εντός προγράμματος και απομένει ο προαστιακός για Κιάτο που θα ξεκινήσει προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας» δήλωσε λίγο πριν το πρώτο δρομολόγιο προς Καλαμπάκα ο Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος θα επιβαίνει σε αυτό.
Αφού ευχαρίστησε τους εργαζομένους σε ΟΣΕ και Hellenic Train, ο Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι «αναβαθμίσαμε το επίπεδο ασφαλείας ωστε οι επιβάτες να νιώσουν εμπιστοσύνη και να έχουμε ένα επίπεδο ασφαλείας που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους».
Όπως πρόσθεσε «η πολιτεία μετά το δυστύχημα στα Τέμπη ανέδειξε τρια στοιχεία:
– το πρώτο είναι να πέσει άπλετο φως στο δυστύχημα για να αναδειχθούν οι ευθύνες, η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και σύντομα θα υπάρχουν αποτελέσματα
– το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του κοινού. Ελπίζω στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να έχουμε τον προαστιακό του Κιάτου
– το τρίτο ζήτημα η ανάταξη της ασφάλειας σε πιο μόνιμο επίπεδο. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ώστε όλες οι συμβάσεις σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν άμεσα ώστε τέλη Σεπτεμβίου να έχουμε ένα τελείως ασφαλές δίκτυο όπως προβλέπεται σε όλα τα διεθνή standard».
O υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για θέματα μεταφορών ανακοίνωσε, μάλιστα, ότι «το μεσημέρι θα πάω στη Γαλλία όπου θα έχουμε συνεργασία, με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό υπουργείο μεταφορών».
«Στόχος μας είναι να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο που θα αναπτυχθεί και θα είναι από τους κορυφαίους της Ευρώπης. Είναι χρέος μας προς τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών. Ο σιδηρόδρομος θα γίνει μέσο ασφαλές που θα εξυπηρετεί την κοινωνία» κατέληξε ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Το πρώτο δρομολόγιο της Ηellenic Train ξεκίνησε στις 08:28 από τον σταθμό Λαρίσης προς Καλαμπάκα και το δεύτερο δρομολόγιο αναμένεται να ξεκινήσει στις 10:28 και θα πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Τα μέτρα ασφαλείας θα είναι αυξημένα, μέχρι την πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες/μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αρχικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται 2 ζεύγη δρομολογίων και 3 ζεύγη δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.
Ειδικότερα, σήμερα τα δρομολόγια έχουν ως εξής:
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
Υπενθυμίζεται ότι παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές της Helllenic Train σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, για την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 είναι προγραμματισμένα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λειανοκλάδι-Αθήνα, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Τα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται είναι:
Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο
‘Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο
‘Ανω Λιόσια – Κάντζα
Αθήνα – Χαλκίδα
Προαστιακός Πάτρας
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ικόνιο- Θριάσιο – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (εμπορευματικό) και Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας -Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εμπορευματικό).